Srečanje z avtorji, soustvarjalci ruskih musicalov Onjeginov demon in Mojster in Margareta, ki bodo uprizorjeni štirikrat na odru Poletnega gledališča v Križankah na 67. Ljubljana Festivalu, je potrdilo ugibanja, ali ni to mlada umetnostna zvrst, kot jo gojijo ruska gledališča po vzoru zlasti Amerike in Anglije, dobila svoj domicil in tradicijo še v Rusiji.
Udeleženci tiskovne konference na Pergoli v Križankah, foto Marijan Zlobec
V Ljubljani bodo oba musicala izvedli gledališčniki in glasbeniki, člani Gledališča LDM Novaya Scena, ki ga vodi direktor Sergej Hudjakov, v Ljubljano pa je poslal svojo zastopnico, režiserko Sofijo Streisand, ki so se ji na tiskovni konferenci na Pergoli v Križankah pridružili še koreograf Dmitrij Pimonov, skladatelj Anton Tanonov, interpret Vladimirja Lenskega tenorist Anton Avdejev in interpret Jevgenija Onjegina Ivan Ožogin.
Režiserka Sofija Streisand
Kot smo slišali, je ruski izvirni musical nastal okrog leta 2000 ali 2001. Nastal je po vzoru musicalov z Broadwaya ali Londona in Pariza, vendar pa temelji na ruski literarni in glasbeni kulturi, o čemer pričata tako Onjeginov demon, ki temelji na slavnem Jevgeniju Onjeginu Aleksandra Sergejeviča Puškina kot Mojster in Margareta pisatelja Mihaila Bulgakova. Obe deli sta med slovenskimi bralci zelo priljubljeni, med ruskimi pa prav tako; Puškinova pesnitev velja, kot smo slišali na opoldanski tiskovni konferenci, kot najbolj priljubljena v vsej ruski literaturi ali v vsej njeni zgodovini.
Koreograf Dmitrij Pimonov
Ruski musical se loči tako po duhovnem okolju, iz katerega izhaja, zgodbah, glasbeni, še posebej folklorni in plesni tradiciji, družbenem in socialnem profilu, bolj svojskem temperamentu in dinamiki, seveda pa ohranja svojo vedrino, optimizem, razpoloženjskost, ki se bolj približuje zabavnemu izrazu kot resnim, kaj šele kakšnim družbeno-kritičnim temam, ki bi bile sicer možne kot en vidik razumevanja Mojstra in Margarete, kjer pa bo poudarek na ljubezni.
Anton Avdejev bo Lenski
Onjeginov demon je nastal pred petimi leti in je bil ves ta čas na programu ter se je izkazal kot zelo uspešen. Tokrat pa ruski gostje prvič z njim zapuščajo rusko okolje in svoje gledališče, ki ima prostora za okrog 1200 do 1400 gledalcev.
Ivan Ožogin bo Onjegin
Za predstavo Onjeginov demon prihaja najboljša solistična zasedba, ki je v Sankt Peterburgu leta 2014 izvedla premiero.
Skladatelj Anton Tanonov
Skladatelj Anton Tanonov je podrobneje razložil glasbeno podobo obeh musicalov, pri čemer je posebej omenil najboj znane glasbene motive iz opere Jevgenij Onjegin Petra Iljiča Čajkovskega, pri glasbi za musical Mojster in Margareta pa je razložil, da so sodelovali nekako timsko, tako da je svoje motive napisalo kar šest skladateljev, potem pa so soočili njihov rezultat in izbrali najboljše rešitve ter jih povezali v celoto.
Gostje iz Sankt Peterburga so izrazili zadovoljstvo, da lahko prvič gostujejo v Ljubljani, kjer se počutijo kot doma. Hkrati pa so zelo radovedni, kakšna bo reakcija in sprejem ljubljanskega občinstva, ki pa se mu bo drevi in jutri ter v četrtek in petek pridružilo še precej tujcev.
Marijan Zlobec