Koncert ansambla Il terzo suono na 67. Ljubljana Festivalu v prepolnem Peklenskem dvorišču Križank je reklamiral več, kot smo umetniškega na koncu dobili. Trije veliki skladatelji, ki so bili tokrat na programu: Tartini, Vivaldi in Telemann so vsekakor veliko večji, kot smo jih doživljali sinoči. In to vsi povrsti in v vseh delih.
Il terzo suono, foto Marijan Zlobec
Nekaj je bilo strukturno narobe, da se nobena kompozicija ni izšla ali pokazala kot nekaj vrhunsega, kar bi nas napolnilo in nam pokazalo tristoletni glasbeni razvojni lok, ki bi moral s svojo tedanjo vsebino prepričati tudi današnji svet.
Jasna Nadles
Če bi rekel, da je bila lutnja v programskem kontekstu zgolj spremljevalni, ne pa izvorni inštrument, da je violinist ves večer bolj žagal kot vrhunsko igtal, potem imamo že pol vprašanj manj, torej ostaneta še dve, to pa sta ustanovitelj ansambla, flavtistka Jasna Nadles in violončelist Milan Vrsajkov, ki sta bila najboljša, najbolje pripravljena, koncertno razpoložena in sta si zelo prizadevala, da bi koncert uspel.
Ivano Zanenghi
Vse se je zdelo pripravljeno, seveda z njihove strani, nekako z levo roko, tako da bi se lahko vprašal, kaj vrhunskega so glasbeniki počeli drugje, da so jih opazili.
Gianpiero Zanocco
Manjkal je skupni izpovedni koncept, glasbeno soglasje, upoštevanje celote in delov tako, da se ujemajo, ne pa bolj po svoje razhajajo.
Glavni moteči glasbenik je bil violinist, ki igra na baročno violino precej po svoje, a hkrati tako, da bolj moti kot vodi izvedbo z lepim tonom in odlično violinsko tehniko. Pri njem smo pogrešali oboje ali vse.
Milan Vrsajkov
Kaj pravzaprav pomeni Terzo suono ? Dobesedno tretji zvok ali v prenesenem smislu tretji glas, v najbolj prenesenem pa italijanska nogometna C liga. Občinstvo je bilo nekoliko zbegano, pričakovalo je nekaj, kar bi ga navdušilo. Morda je bila najboljša zadnja Telemannova Trio sonata (za štiri; še z lutnjo kot “dodatek”); z bolj “domačijskim” ali kar družinskim dodatkom.
Marijan Zlobec
En odgovor na “Il terzo suono med pričakovanjem in skromnostjo”
Čas kislih kumaric ali doba kislih časnikarskih obrazov, kadar “dopustujejo”? – Marijan Zlobec si kot publicist, kritik, glasbeni izvedenec zasluži – nagrado za neutrudljivo delo.
Vladimir Gajšek, književnik, novinmar, nevladni diplomat