Gruzijski komorni orkester Ingolstadt igra romantično in strastno


V sklopu komornih koncertov 67. Ljubljana Festivala bo v naslednjem tednu gostoval Gruzijski komorni orkester Ingolstadt, ki je bil ustanovljen leta 1964 v Tbilisiju. V začetku leta 1990 je s selitvijo v Ingolstadt v Nemčiji odprl novo poglavje svoje zgodbe in še danes deluje kot pomemben kulturni ambasador mesta.

unnamed (82).jpg

Gruzijski komorni orkester Ingolstadt, foto Festival Ljubljana

Kljub selitvi v drugačno kulturno in geografsko okolje ohranja vzhodnoevropsko identiteto. Na umetniški razvoj orkestra je najbolj vplivala njena dolgoletna voditeljica in violinistka Liana Isakadze, poleg nje pa slavna glasbenika; violinist in kasneje še dirigent Yehudi Menuhin ter dirigent Kurt Masur. Orkester redno nastopa na festivalih po Evropi, na leto pa naniza okoli 90 mednarodnih koncertov, predvsem v Španiji, Franciji, Gruziji, Avstriji in Švici. Na koncertu v Narodni galeriji bodo nastopili pod vodstvom armenskega dirigenta Rubena Gazariana, ki je od leta 2015 tudi njihov umetniški vodja. Festival Ljubljana je z dirigentom po telefonu opravil krajši pogovor.

gazarian-portrait.jpg

Dirigent Ruben Gazarian, foto glasbenikova spletna stran

Kakšen je zvok vašega orkestra? Po čem se razlikuje od zvoka drugih komornih orkestrov?

Orkester ima zelo strasten, romantičen, temačen in bogat zvok. Godalne šole, iz katerih prihaja večina članov orkestra, se med seboj ne razlikujejo, zato sta zvok in umetnost igranja še enotnejša.

Nastopali ste po vsem svetu in sodelovali s številnimi priznanimi solisti in dirigenti. Kateri nastop ali sodelovanje je napravilo največji vtis na vas oziroma je najbolj vplivalo na vaš razvoj?

V veliko čast in veselje mi je bilo, da sem lahko ustvarjal glasbo skupaj z nekaterimi najboljšimi glasbeniki na svetu. Vsi so bili po svoje posebni in so tako ali drugače vplivali name.

Za koncert v Ljubljani ste izbrali dela Mozarta, Webra, Hindemitha in Šostakoviča. Kako sestavljate svoje koncertne programe?

Vedno poskušam vzpostaviti dramaturško dosledno strukturo svojih programov. Toda skoraj vsak program nastaja po svoje, zato je sestavljanje programa vsakič ustvarjalno dejanje, ki kljub vsemu – kolikor je mogoče – predstavlja moje ideje in pojmovanja.

Program ljubljanskega koncerta 30. julija ob 20. uri v Narodni galeriji

Wolfgang Amadeus Mozart: Simfonija št. 17 v G-duru, K. 129
Carl Maria von Weber: Kvintet klarinetov v B-duru, op. 34

RI_Artist_Fabrizio-Meloni-_EA3515032908_ci3x2xo1xdrw_PROXY.jpg

Klarinetist Fabrizio Meloni

Paul Hindemith: Pet skladb za godala, op. 44
Dmitrij Šostakovič: Koncert za klavir, trobento in godalni orkester v c-molu št. 1, op. 35

maxresdefault (5).jpg

Giuseppe Albanese, foto pianistova spletna stran

Kot solisti se bodo predstavili: Giuseppe Albanese, eden najbolj iskanih italijanskih pianistov svoje generacije, ki snema za ugledno založbo Deutsche Grammophon, trobentar Vicente Campos, ki je nastopal z glavnimi orkestri in skupinami na španski glasbeni sceni, ter Fabrizio Meloni, ki je od leta 1984 prvi solo klarinetist milanskega Filharmoničnega orkestra Teatro alla Scala.

https://giuseppealbanese.com/

24012017141433838844.jpg

Trobentar Vicente Campos

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja