Glasbeno gledališki projekt Heinerja Goebbelsa


Nocoj prihaja na 67. Ljubljana Festival projekt enega največjih inovatorjev na področju sodobne gledališke in glasbene scene, ki je bil med drugim dvakrat nominiran za grammyja. Skladbe vsestranskega umetnika Heinerja Goebbelsa trenutno izvajajo po vsem svetu, kot tudi več njegovih glasbeno-gledaliških del in uprizoritvenih koncertov. Glasbeno scenski dogodek bo drevi ob 20. uri v Ljubljanski operi SNG.

G IMG_0397.jpg

Heiner Goebbels, foto Marijan Zlobec

Delo Songs of Wars I Have Seen je Goebbels ustvaril leta 2007 in s svojo “subtilno glasbeno-gledališko magijo” prepričal občinstvo in stroko. Skladba je nastala na podlagi besedil ameriške pisateljice Gertrude Stein, ki je med drugim vsem dobro znana tudi kot zbirateljica sodobne umetnosti in prijateljica slovitega Pabla Picassa.

unnamed (81).jpg

Uprizoritveni koncert bodo izvajali člani Mednarodnega orkestra Ljubljana pod taktirko Žive Ploj Peršuh. Zanimivost je tudi ta, da besedila Steinove ne bodo predstavljali igralci ali pevci, temveč glasbenice v orkestru, ki se bodo oblikovale v posebne skupine. Posledično se tipična anonimnost igranja v večjem ansamblu razpusti.

Ploj IMG_0352.jpg

Živa Ploj Peršuh

Živa Ploj Peršuh ni prisotna le kot dirigentka s širokim simfoničnim in opernim repertoarjem. Trdno namreč verjame v pomen prenašanja umetniškega znanja in spretnosti, zlasti klasične glasbe vseh obdobij in žanrov. Zato okrog sebe zbira najspretnejše in najbolj priznane glasbenike z vsega sveta ter jih pripelje v Ljubljano, kjer je osrednja osebnost, ustanoviteljica in umetniška vodja Mednarodnega orkestra Ljubljana, Akademije Branimir Slokar ter Evropskega kariernega centra za umetnike – Triple Bridge.

Ploj 1 IMG_0392.jpg

V tujini je dirigirala v Bolgariji, Bosni in Hercegovini, Srbiji, Italiji, Španiji, Avstriji, Nemčiji, Veliki Britaniji in na Poljskem. Sodelovala je pri glasbenih projektih v Ljubljani in Mannheimu ter na festivalu v Luzernu. Še preden je končala študij, je ustanovila svoj simfonični in komorni orkester Festine, ki je poklicne glasbenike povezal s študenti in jim omogočil, da so mladim podajali svoje izkušnje iz profesionalnega glasbenega življenja in jih usmerjali pri igranju sodobne glasbe. Dirigirala je Orkestru Slovenske filharmonije, Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija in Simfoničnemu orkestru Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru ter je redna gostja v Slovenskem narodnem gledališču v Ljubljani, kjer je pred kratkim dirigirala operi Madama Butterfly in Salome ter moderni balet Simfonija otožnih pesmi na glasbo Góreckega kot poklon režiserju Tomažu Pandurju.

G 3 IMG_0401.jpg

Tiskovna konferenca

Heiner Goebbels, skladatelj in režiser, je eden najvznemirljivejših ustvarjalcev v sodobnem gledališču in glasbi našega časa. Ustvaril je več del, predstavljenih v širšem kontekstu sodobne umetnosti. Na Documenti X v Kasslu je sodeloval z glasbeno gledališko skico, imenovano Landscape with a Man Killed by a Snake (1997), produciral je zvočne instalacije Timeios in Fin de Soleil za Center Pompidou v Parizu (2000) in ustvaril performativno instalacijo Stifters Dinge, svoje prvo gledališko delo brez izvajalcev ali glasbenikov (2007). Poleg tega je Heiner Goebbels od leta 1988 ustvarjal komorno glasbo za Ansambel Modern in Ensemble Intercontemporain, dvakrat pa je bil nominiran za grammyja, najprej leta 2001 in nato 2004. Je tudi avtor knjige Komposition als Inszenierung (2002).

G 4IMG_0395.jpg

Spodbuda za izvajanje skladbe Songs of Wars I Have Seen (2007) je najprej misel skladatelja Heinerja Goebbelsa o zamisli in ustvarjanju te kompozicije na tekste Gertrude Stein, kakor jo je podal v enem izmed intervjujev: »(Gertrude Stein) v svoji knjigi govori kot sosedje o vseh in o vsem ter to kombinira z osebnimi komentarji o hrani, psu, vremenu in s svojimi osebnimi političnimi pogledi na Američane, Francoze, ujetnike v Nemčiji. Če berete njeno knjigo, je najboljša stvar, da se v (kon)tekstu ni odločila za vas ali namesto vas, kaj je pomembno ali kaj ni.« Goebbels želi v svojo kompozicijo prenesti hkratno prekrivanje različnih sklopov časa in perspektiv, zato jo dopolnjuje z glasbo iz Anglije 17. stoletja skladatelja Matthewa Lockeja.

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja