Koncert opernih arij in duetov s Thomasom Hampsonom in Eleno Mosuc


Na 67. Ljubljana Festival prihaja znova in tradicionalno Koncert opernih arij, tokrat s svetovno znanima opernima pevcema: ameriškim baritonistom Thomasom Hampsonom in romunsko sopranistko Eleno Mosuc.

H IMG_20190710_131008_resized_20190710_011139110.jpg

Dinamičen začetek tiskovne konference, foto Marijan Zlobec

Oba gosta bosta nastopila s Slovensko filharmonijo pod dirigentskim vodstvom Nicolaea Moldoveanuja. Danes so se vsi predstavili na tiskovni konferenci na Pergoli v Križankah.

H 3 IMG_20190710_130752_resized_20190710_011458211.jpg

Elena Mosuc in Thomas Hampson, foto Marijan Zlobec

V četrtek se v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma ob 20. uri obeta večer najlepših opernih arij in duetov, na katerem bosta navduševala Thomas Hampson in Elena Mosuc. Oba umetnika sta že gostovala na odrih največjih svetovnih opernih hiš in festivalov, s čimer sta dokazala, da sodita v svetovno operno elito.

THamspson_Jiyang Chen.jpg

Thomas Hampson, foto Festival Ljubljana

Ameriški pevec Thomas Hampson je eden najbolj cenjenih, inovativnih in iskanih baritonistov našega časa. Ljubljenec občinstva, ki polni najprestižnejše koncertne dvorane in najuglednejše operne hiše na obeh straneh Atlantika, je v enem izmed svojih intervjujev povedal, da uživa v širokem razponu vlog in slogov – od Mozarta do Verdija ter da se poleg petja ukvarja s številnimi konjički, ki so, z izjemo golfa, večinoma povezani s humanistiko in zlasti z umetnostjo.

H 2 IMG_20190710_130726_resized_20190710_011536681.jpg

Darko Brlek, Nicolae Moldoveanu, Elena Mosuc in Thomas Hampson, foto Marijan Zlobec

Prejemnica mednarodne operne nagrade najboljša sopranistka leta 2019, Elena Mosuc, se je s čistim, prilagodljivim in prodornim glasom uveljavila kot ena najbolj vsestranskih, iskanih in izraznih opernih pevk svoje generacije.

Elena 2.jpg

Elena Mosuc, foto Festival Ljubljana

Za Festival Ljubljana je povedala, da običajno poje vloge samo v jezikih, ki jih tudi govori, saj meni, da je zelo pomembno, da dobro razume besedilo svojih vlog, ki pa niso vedno zgolj operne, saj se v njenem repertoarju znajde tudi kakšna pop skladba. V Ljubljani je že gostovala, s Hampsonom pa tu poje prvič,

H 4 IMG_20190710_130933_resized_20190710_011228949.jpg

Thomas Hampson in Elena Mosuc bosta nekatere najlepše melodije; arije in duete opernih velikanov (Mozart, Donizetti, Bellini, Massenet, Verdi) izvedla z orkestrom Slovenske filharmonije, ki ga bo vodil v Romuniji rojeni dirigent Nicolae Moldoveanu. Tudi on je, kot je povedal, pri nas že bil. Prvič pa gostuje Thomas Hampson. Ljubljana se mu zdi čudovito mesto, kot ga je spoznaval že včeraj in se zlasti seznanil z dediščino Gustava Mahlerja, s katerim je koncertno zelo povezan in ga prav zaradi tega Ljubljana še posebej zanima. Mosuc je pohvalila orkester, podobno kot dirigent njegovo pripravljenost, zvok in angažiranost. Vsi so obljubili, da se bodo za jutrišnji koncert maksimalno potrudili.

H 5 IMG_20190710_130941_resized_20190710_011228694.jpg

Ljubljanski festival odmeva po svetu, foto Marijan Zlobec

Darko Brlek je uvodoma pojasnil nekaj dejstev glede strehe v Poletnem gledališču. Streha bi že lahko bila postavljena, a niso dobili dovoljenja za gradnjo take pomične strehe, ki bi bila vpeta v zgradbo šole, ker je njena statika, kot so jo prav v ta nemen ugotavljali in izračunali, problematična. Tako da čakajo na izselitev šole, njeno obnovo za potrebe festivala in učvrstitev temeljev, ki sploh niso železobetonski, potem pa bodo samo streho naredili drugačno kot so mislili sprva. To bo prosto stoječa ali samostoječa, neodvisna od stavbe šole. Še več; polovica strehe bo stalna nad polovico poletnega gledališča, le pol pa jo bo premične, tako da bi se lahko čim hitreje odprla ali zaprla.

Izkušnje z zadnjih dveh koncertov, ko je močno deževalo, kažejo nujo čim ugodnejše rešitve, ki bi bila funkcionalno optimalna in hkrati stalno dobra ali brez možnosti poškodb ter za uporabo tudi pozno v jeseni ali celo pozimi.

Vremenske spremembe v Ljubljani kažejo na nestalnost in s tem probleme, spričo katerih optimalna izvedba glasbenih programov trpi. Brlek o tem še ni govoril, se je pa vsem zahvalil za dosedanje poročanje o vseh prireditvah 67. Ljubljana Festivala.

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.

%d bloggers like this: