Krilov s Čajkovskim in Korejčani


Težko pričakovan koncert slavnega ruskega violinista Sergeja Krilova z Violinskim koncertom Petra Iljiča Čajkovskega in z južnokorejskim orkestrom iz Seongnama pod dirigentskim vodstvom Hanseja Guma je izpolnil pričakovanja nekako do tričetrt.

Krilov 3 IMG_9406.jpg

Sergej Krilov, vse fotografije Marijan Zlobec

Krilov je vsekakor izjemen violinist, a bi pri interpretaciji koncerta moral pomisliti na dialog z orkestrom in njegovo sposobnost sledenja njegovim ponekod povsem neobičajnih in prehitrih tempov, accelerandov, ponekod pa počasnosti, kar je povzročalo težave tako orkestru kot dirigentu, hkrati pa je interpretacijo delalo nasilno, nelogično in manj lepo, kot bi sicer zanesljivo lahko bila.

Krilov 4 IMG_9404.jpg

Manjkal je koncept celovitosti, ki tako znan koncert povzdigne na piedestal lepote, ne pa tekmovalnosti kot v formuli 1, kdo bo čim hitreje prišel na cilj. Jasno je, da horni, pa tudi trobente ne morejo hitrega tempa spremljati z enako natančnostjo in lepoto, ne da bi se komajda lahko dotaknili posameznih not. Podobno pihala.

Krilov 5 IMG_9411.jpg

Krilov jim je zlasti v tretjem stavku Finale – Allegro vivacissimo uhajal, kar je pripeljalo do slutnje možnega razpadanja skupne interpretacije kot vrhunec in osmislitev koncerta.

Krilov IMG_9427.jpg

Če gre Krilov v tak interpretacijski koncept, ga morata osvojiti še orkester in dirigent, a tega na koncertu ni bilo v celoti ali dovolj.

Krilov 9IMG_9442.jpg

Prvi stavek je bil izveden že kot samostojen koncert in je zato pripeljalo do prvih aplavzov. Odlična je bila dolga solistova kadenca, pri čemer je bilo jasno, da si Krilov lahko privošči vse, kar si želi in izrazi kar je trenutno v njegovi glavi.

Krilov 6 IMG_9410.jpg

Dirigent sledi kadenci

Drugi stavek je bil zelo kontrasten in počasen, tako da je bilo nekaj več možnosti za orkestrovo spremljavo z nekaterimi solisti oziroma solistkami, saj je bilo v orkestru dve tretjini glasbenic, kar morda pomeni, da so Korejčanke bolj senzibilne in hkrati disciplinirane ter študijsko navdahnjene.

Kako se bo glasbena kultura razvijala v prihodnjih desetletjih, pa nakazujejo ravno te tendence; več žensk in multikulturnost ter mednarodna sestava orkestrov.

Krilov 2 IMG_9420.jpg

Sergej Krilov je občinstvo, ki pa spričo hudih popoldanskih neviht in dežja še pozno v večer ni napolnilo Slovenske filharmonije, nagradil z dodatkom; Paganinijem iz sicer slavnega cikla 24 Caprices za solo violino, kjer pa dejansko solist lahko pokaže čisto vse, neoziraje se na kogarkoli.

Krilov 1 IMG_9445.jpg

Konec Čajkovskega

Krilov je za svoj nastop upravičeno požel skandirajoče aplavze in ovacije.

Krilov 7 IMG_9453.jpg

Odhod z odra s steklenico slovenskega vina

Orkester je uvodoma predstavil kompozicijo Unified Friends ali po naše Združeni prijatelji južnokorejskega skladatelja Hojuna Leeja (1972). Skladba temelji na treh ljudskih pesmih iz Koreje, Japonske in Kitajske, po skladateljevem opisu pa delo sestavljata dve kontrastni enoti, ki kažeta dvojnost mirnosti in dinamičnosti podobe Azije. Če je bil prvi del kompozicije res tak, se pravi azijski, po melodiji in vzdušju, pa je drugi del bolj kot na vitalnost in energičnost mlade generacije v Aziji aludiral na njen vzor in cilj v ameriški glasbeni tradiciji, ki si je veliko prej vzela svobodo, ki pa ni nujno, da hkrati pomeni še duhovno globino.

Gum IMG_9499.jpg

Ko gostujejo tuji orkestri pri nas, bi vedno želel slišati kaj njihovega, kar jih kulturno in ustvarjalno osmišlja ter jih kaže v avtentični nacionalni podobi. Tu je bil en tak lep primer, ob katerem si lahko ustvarimo svoje vtise in hkrati ugotovimo, da globalizacija v ustvarjalnem sislu vendarle ni tako močna, (kot kje drugje).

Gum 1 IMG_9498.jpg

V drugem delu so Korejčani izvedli Četrto simfonijo v A-duru, op.90, imenovano Italijanska Felixa Mendelssohna. Takoj so začeli čvrsto in kompaktno, kot da bi na novo zadihali in se osvobodili napetosti, ki so jo čutili ob spremljavi Sergeja Krilova. Najmočnejši so bili v četrtem stavku, ko je vsem postalo jasno, da je koncert uspel. Veliko je bilo dobril solov (flavta, oboa, klarinet, fagot) in nasploh poustvarjalno razpoloženje sproščeno, rekel bi “italijansko”.

Gum 3 IMG_9518.jpg

Za dodatek sem takoj uganil, čim so violinistke odložile lok, kaj nam bodo zaigrali. Pizzicato polko Johanna in Josepha Straussa za godala. Odlično.

Gum 5 IMG_9501.jpg

Dirigent Nanse Gum se je izkazal kot zrel interpret, ki svoj mladostni orkester vodi z vso suverenostjo.

Gum 2 IMG_9537.jpg

Dirigent Nanse Gum je ob interpretaciji Mendelssohna pokazal nase, češ da je v dvorani Slovenske filharmonije zrak topel, lahko bi dodal soparen in zatohel, dvorana neprezračena, za kar pa ni bila primerno obnovljena in opremljena že pred leti. Žal.

Gum 6 IMG_9512.jpg

Steklenica za dirigenta Nanseja Guma

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja