Festival Svetlobna gverila se vnovič podaja v svetlobno zasedbo javnega prostora v mestnem središču, kjer se naboru lokacij v okolici Križank oziroma Galerije Vžigalica pridružuje nekaj novih prizorišč. Letošnji festival se posveča raziskovanju meja; skladno z vsebinsko rdečo nitjo festivala pa se podaja tudi v nekatere mejne predele mesta – natančneje na Fužine, kjer se v drugem festivalskem polčasu obeta vrsta postavitev, povečini nastalih v aktivnem sodelovanju z lokalnim prebivalstvom, ter v AKC Metelkova mesto.
Odprtje festivala bo v četrtek ob 21.30 pred Galerijo Vžigalica
Vrsta projektov bo tudi letos izvedena v sodelovanju z dijaki in študenti različnih ljubljanskih srednjih šol, fakultet in akademij, s čimer vztrajajo pri vzgoji ter izobraževanju novih generacij kreativcev.
NTF Jenko
Letošnja Svetlobna gverila je zaznamovana z manjšimi projekti, ki terjajo nekaj več pozornosti pri njihovem odkrivanju; velikopoteznost se tokrat umika v prid intimnejšim poudarkom. Obeta se vrsta novih produkcij slovenskih umetnikov in umetnic, ustvarjenih posebej za festival; instalacije, interaktivne postavitve, dogodki in projekcije bodo dober mesec dni, vse do zaključka na Poletno muzejsko noč, razsvetljevale nočno Ljubljano.
Meta Grgurevič in Jaša
S temo festivala se podajajo v raziskovanje in osmišljanje različnih vidikov in konceptov meja, naj si bodo te razumljene kot fizične, optične, družbene, psihološke ali povsem duhovne kategorije, ki razdvajajo, a hkrati tudi zbližujejo in povezujejo.
Andrej Štular
Predstavili bodo dela, ki raziskujejo ločnice med imaginarnim in realnim, med javnim in zasebnim, med preteklostjo in sedanjostjo … dela, ki raziskujejo meje človeške percepcije in domišljije ter tako ponujajo premislek o fenomenu, ki spričo aktualnega dogajanja vzbuja nemalo zanimanja.
Surreal Visuals – Tunelski vid 3.0 & Ogledalo za introspekcijo
Svetlobne slike-objekti nizozemske umetnice Elcke van Gorkum, ki v javnosti običajno nastopa z umetniškim imenom Surreal Visuals, žarčijo podobe ritmiziranih geometrijskih vzorcev, ki izginevajo v neskončnem prostoru. Gledalec ob srečanju z njenimi deli uzre samega sebe, a se hkrati znajde pred abstraktnim prostorom, hipnotično tunelsko strukturo, ki ga dobesedno posrka vase.
Surreal Visuals – Tunelski vid
Umetničina dela učinkujejo s svojo tridimenzionalno zasnovo in prepletanjem analognih in digitalnih prvin, s čimer se poigravajo z gledalčevo percepcijo. Izražajo bogastvo oblik in barv, kalejdoskopski likovni ustroj, ki ponuja svojevrstno meditativno izkušnjo.
Surreal Visuals – Tunnelvisie
Surreal Visuals (Elcke van Gorkum 1983, Eindhoven, Nizozemska) je umetniško ime avtorice, ki se posveča avdio-vizualnim svetlobnim projektom, med drugim pa deluje tudi kot vj-ka. V letu 2016 je diplomirala na umetniški akademiji v Tilburgu in kmalu zatem prejela nagrado Foederer Talent Award. V zadnjem obdobju redno sodeluje s festivalom Glow v rodnem kraju; realizirala je vrsto projektov in razstav.
Iskanje festivalskih lokacij je olajšano
RaumZeitPiraten – Volgograd
Ob Galeriji Vžigalica gostujejo v Galeriji Alkatraz, kjer se obeta prva samostojna predstavitev nemškega kolektiva RaumZeitPiraten, sicer že starih znancev festivala. Ob izteku festivala bodo v Svetlobnem parku ob Gradaščici v Trnovem postavili novo svetlobno skulpturo Mete Grgurevič in Jaše, ki bo nekaj prihodnjih let z zvokom in svetlobo nagovarjala mimoidoče.
Neža Jurman
Nasploh se na festivalu obeta kar nekaj interaktivnih projektov, ki terjajo aktivno udeležbo gledalcev. S festivalskim programom se še naprej trudijo izvrševati temeljno poslanstvo festivala: z vizualnimi ter intermedijskimi projekti poudariti drugačne vizure mesta in izpostaviti vlogo umetnosti pri oblikovanju javnega prostora, ne nazadnje pa tudi pri kvaliteti in barvitosti urbanega življenja.
Stran 22 – Žajfnica (KO1 MO4 JO1) – Votlina
Žajfnica (K01 M04 J01) – Votlina predstavlja prvega v seriji del, ki raziskujejo meje med posameznikovim intimnim doživljanjem sveta in specifično kolektivno izkušnjo. Interaktivna mehanska naprava tvori s pomočjo milnice krhke opne, ki ustvarjajo domala psihadelične barvne in svetlobne teksture: projekt ponuja dobesedni prikaz potopljenosti v dano realnost, gledalca pa izziva s tem, da se navidez vseprisotne strukture nenadoma tudi razblinijo. Instalacija omogoča izkušnjo hipne formacije svojevrstne prostorske ločnice, ki odseva negotovost in krhkost doživljanja realnosti, nestabilnost odnosa med subjektom in svetom.
Roglab projektorčki
STRAN 22 je interdisciplinarni kolektiv, ki pod skupnim imenovalcem združuje ustvarjalce z različnih področij – od vizualne in performativne umetnosti, arhitekture in oblikovanja do avtorske glasbe in poezije. Poleg prepletanja različnih veščin jih povezuje predvsem želja po odkrivanju novih nekonvencionalnih umetniških izrazov.
Iransko – francoski projekt z naslovom Svetlobna fikcija #2
Projekt iransko-francoskega tandema raziskuje ločnice in prehodnost med fiktivnim ter realnim, med umetniško domišljijo, digitalno tehnologijo in znanostjo – še zlasti biologijo, kjer avtorica koncepta, Golnaz Behrouznia, pogosto išče svoj navdih. Iz domene realnega so zajeti različni podatkovni parametri, ki vplivajo na pojavljanje in gibanje nenavadnih bitij, ki so videti kot mikroskopski organizmi, lebdeči v zatemnjenem prostoru. Projekt izpostavlja temo narave, okolja, predvsem pa soodvisnost bioloških elementov, ki so pripeljali do nastanka življenja in evolucije. Krhka, nebogljena bitja s svojo pojavnostjo nakazujejo tenko ločnico, ki jih ločuje od anorganskega sveta.
SSOF MREST
Golnaz Behrouznia (1982, Shiraz, Iran) se je med študijem na akademiji v Teheranu sprva posvečala kiparstvu, po selitvi v Francijo leta 2008 pa se je navdušila nad multimedijskimi projekti in dokončala študij digitalnih medijev v Toulousu. Svoja dela je v Franciji predstavila na več odmevnih razstavah, sodelovala pa je tudi na številnih festivalih.
Radia
François Donato (1963, Mont de Marsan, Francija) je študiral glasbo v Franciji in v zgodnjih 90. letih pričel odkrivati moč novih tehnologij pri produkciji zvoka. Od leta 1994 je aktiven član Paysaginaire, združenja za razvoj elektroakustične glasbe in orkestrov zvočnikov. Njegovo kompozicijsko delo se osredotoča na produkcijo za različne koreografske, glasbene in multimedijske dogodke.
Boštjan Drinovec & VJ Mesec – Podzemlje
Izkušnja vsakdanjega življenja in pohajkovanja po mestu je običajno povezana z njegovim vidnim in dostopnim površjem, z arhitekturo in urbanistično zasnovo, a pod nivojem tal se skriva drugo okolje, običajno skrito pred očmi meščanov. Boštjan Drinovec se v svojem najnovejšem projektu skupaj z vj MESECEM loteva svojevrstnega odkrivanja sveta izven meja dostopnega. Podajata se v drobovje mesta, v podzemne jaške z električnimi vodi, kjer s pomočjo svetlobnih intervencij razkrivata neodkriti teritorij, njegove dobro varovane skrivnosti in prebivalce, ki jih na takšnih mestih ne bi pričakovali.
Pot v neznano 1
Boštjan Drinovec (1973, Ljubljana) je akademski kipar in magister umetnosti. Od leta 2008 predava kiparstvo na ALUO v Ljubljani. Je ustvarjalec AKC Metelkove Mesta in soavtor ureditve njegove javne podobe. Dejaven je na področju male plastike (Mali uporniki, Lego mislec …), galerijskih postavitev (Drevesni delec, Ples vetra, Oseminštiridesetkratokolisveta, Neskončni svet, Svetlobna postaja …), kinetičnih (Moebiusov trak, Kakofonični generator …) in zvočnih (Kymatikon, Retrofonija, Zvočna postaja – v sodelovanju s Primožem Oberžanom) instalacij, ustvaril je tudi več skulptur in spomenikov v javnem prostoru.
Luka Savič
Gregor Mesec (vj MESEC) je vizualni umetnik, specializiran za vsakovrstno video produkcijo, projekcije, (3D) animacijo, video mapiranja in instalacije. Redno sodeluje pri različnih scenskih, koncertnih ter poslovnih dogodkih s številnimi organizacijami, skupinami in glasbeniki, vizualnimi ter drugimi umetniki. (Po tiskovnem sporočilu).
ALUO FRI
Projekti na prostem so vse dni v tednu na ogled med 21.30 in 23.30.
Tina Drčar
Sodelujoči na festivalu:
kolektiv Stran 22, Golnaz Behrouznia & François Donato (IR/FR), Surreal Visuals (NL), Boštjan Drinovec & vj MESEC, Borut Bučinel & Borut Cajnko & Marko A. Kovačič & Jaka Kušar Jež & Miha Zupan, Tina Drčar, Neža Jurman, Gašper Milkovič Biloslav & Mitja Cerkvenik & Marko Turkuš & Marko Vivoda, Franc Solina & Enej Guček Puhar, Luka Savić, RaumZeitPiraten (DE), Andrej Štular, Nonument Group, Meta Grgurevič & Jaša
RaumZeitPiraten – LichtKlangRhizom
Udeleženci delavnice laboratorija Svetlobne gverile:
Marko Batista, Lavoslava Benčić, Matej Bizovičar, Doroteja Erhatič, Tonja Gašperlin, Janez Grošelj, Neža Jurman, Kristina Kokalj, Miro Križman, Marko A. Kovačič, Denis Mavrič in Teja Tegelj.
Pionirski dom
Dijaki in dijakinje:
Srednja šola za oblikovanje in fotografijo Ljubljana: Ema Ajster, Nika Erjavec, Ana Ferjanc, Delvin Flisek, Tina Jerman, Anja Kokalj, Val Mohorčič Krapež, Brina Krišelj, Živa Miklavčič, Nika Oblak, Dora Plantarič, Hana Polak, Lina Poženel, Klara Rus, Nika Verbe, Minea Vrabl, Andreja Vidmar in Tonja Žagar
Pionirska železnica
Študentke in študenti:
Akademija za likovno umetnost in oblikovanje – unikatno oblikovanje, video in novi mediji: Maruša Mazej, Darko Osterc, Zala Zagoršek in Simona Žiher; Fakulteta za računalništvo in informatiko: Živa Škof in Žiga Trontelj; Fakulteta za arhitekturo: Tamara Hostnik, Marjeta Javornik, Nina Jedlovčnik, Rabih Koussa, Iza Krampl in Marco Scremlin; Fakulteta za elektrotehniko: Matija Čeligoj in Barbara Škrlj.
Pot v neznano 2
Naravoslovnotehniška fakulteta – katedra za oblikovanje tekstilij in oblačil: Lovro Ivančić, Nina Glavič, Katja Brenčič, Urška Medved, Neža Cigale, Rebeka Pajek, Borjan Litovski, Vanesa Mohorič, Sebnem Basaran, Maria De Lamo Planelles, Andrea Maria Cámara, Ina Nathalie Bölsing, Žiga Brezovnik, Kaja Čufer, Tajda Dražić, Katarina Ekart, Maja Gazvoda, Zorica Gjorgievska, Neja Hladnik, Špela Hudobivnik, Anja Jaklin, Tia Krašovec, Žana Križanič, Ela Lesar, Rebeka Mamić, Nuša Merše, Katarina Miljković, Lara Mrzelj Lukač, Katarina Ostojič Sedonja, Ajla Pilipović, Jaka Podgoršek, Ivi Primožič, Maša Škarabot, Sara Šmid in Teja Šter.
Fa Fe portali
Marijan Zlobec