Na Njegoševi 11 v Ljubljani so zvečer odprli K – Hišo, kot jo je zasnoval arhitekturni biro ARK Arhitektura Krušec, okna pa med 2015 in 2018 izvirno oblikovali člani umetniške skupine IRWIN.
Okno zrcali Meksiko na nasprotni strani Njegoševe
Na slovesnem odprtju sta govorila arhitekt Miha Dešman in filozof Peter Mlakar, goste pa je pozdravil investitor Tomaž Kunaver. Med drugim je omenil njihovo skupno željo, da bi po svojih močeh in s to hišo prispevali k lepši Ljubljani.
Tomaž Kunaver, foto Marijan Zlobec
Okna na vzhodni fasadi so v svojem značilnem slogu uokvirili člani umetniške skupine IRWIN. Lena Krušec iz biroja ARK Arhitektura je za Delo še pred začetkom gradnje povedala, da bo hiša, ki je zasnovana kot prostostoječa stanovanjska stavba, na vzhodni fasadi imela tri umetniško oblikovane okenske okvirje.
Tri okna so avtorski in naročeni umetniški izdelek skupine IRWIN, foto Marijan Zlobec
Ti bodo vizualno dodatno popestrili objekt modernih oblik, hkrati pa pritegnili pozornost mimoidočih, saj se ta del fasade v strnjenem uličnem nizu odpira na precej prometno Njegoševo cesto, na katero se bo navezoval tudi vhod v podzemno garažo.
Pogled na novo moderno hišo z Njegoševe
Arhitekturna ideja večstanovanjske hiše je v predlagani rešitvi pogojena s sodelovanjem umetniške skupine IRWIN. Dialog med umetnostjo in arhitekturo se kaže predvsem v zasnovi arhitekturnega volumna in oblikovanju fasad.
Vhod v hišo
Volumen stavbe je tako zasnovan kot anonimen bel kubus, ki kot bela stena v galeriji ustvarja nevtralno ozadje za postavitev umetniških del. Arhitektura se tako umakne v ozadje, da okvirji IRWIN uokvirijo in poudarijo življenje, ki se dogaja v stanovanjih.
Velikost hiše je 2225 m2, investitorja pa sta Tomaž Kunaver in Barbara Štraus Kunaver. V hiši so najemniška stanovanja.
Barbara Štraus Kunaver, foto Marijan Zlobec
Okno, skozi katerega bo vedno gledal kak IRWIN
Notranjost
Nastopajoči v skupnem projektu, foto Marijan Zlobec
Notranjost K – Hiše
Arhitekt Miha Dešman, foto Marijan Zlobec
Miha Dešman je opozoril na neposredno okolje čez cesto, kjer se v obnovljeni Meksiki združujejo arhitektura Vladimirja Šubica, kipi Lojzeta Dolinarja in v notranjosti freske Riharda Jakopiča. V sami arhitekturi nove hiše pa je med drugim omenil “panteonsko” stanovanje naročnikov, v zunanjosti pa jo nekako navezal na dunajsko arhitekturo in njeno Semperjevo udejanjenje fasadnih oblačilnih teorij.
Peter Mlakar, foto Marijan Zlobec
Peter Mlakar je okna skupine IRWIN označil kot okna svobodnega uma, umetnost pa, da ubija dolgčas in iz zla dela dobro. Sklenil pa je z ugotovitvijo, da iz teh okvirjev sili ven smisel. To pa je, kot je govoril metaforično pred tem, smisel življenja.
Gostje iz arhitekturnih in umetniških krogov, foto Marijan Zlobec
Marijan Zlobec