Znana ljubljanska galerija Equrna nadaljuje s svojim razstavnim programom. Po odmevni razstavi v spomin na slikarja in grafika, profesorja Bogdana Borčića, so pripravili novo in zanimivo kombinacijo že znanega in priznanega slikarstva in odkrivajočega ambientalnega kiparstva.
Mitja Ficko v Equrni, foto Marijan Zlobec
Dva umetnika, slikar Mitja Ficko in kipar Borut Korošec, ki ustvarjata v ateljejih na Metelkovi v Ljubljani, se v galeriji Equrna predstavljata s svojimi zadnjimi ali najnovejšimi deli. Vsak na kreativen in živahen način raziskuje svoj medij.
Borut Korošec, foto Marijan Zlobec
Njune poti so izhodiščno nasprotne. Borut Korošec izhaja iz abstraktnega jezika, ki išče pot do vsakdanje izkušnje, največkrat in najraje z mešanjem materialov ter njihovo prostorsko postavitvijo, celo vertikalno oziroma visečo izpod stropa.
Izpod stropa
Iznajdljivost z uporabo rumenega stiropora v kombinaciji z oblečeno črno figuro
Kiparstvo, ki zida
Mitja Ficko pa preko slikarske metafore in procesa abstrahiranja elementov iz narave, potencira in hkrati nadaljuje osebno ustvarjalno izkušnjo.
Ficko je v osnovi abstraktni slikar, a mora vsakokrat znova dodati svojo poetično zgodbo, najraje s kakšnimi prizori iz živalskega sveta.
To slikarstvo želi po svoje biti infantilno ali otroško, kot da bi se slikar rad vrnil v svet ustvarjalnega otroštva.
A je izrazno močnejši tam, kjer je manj “obvezen”, se pravi da mu motiva, na primer plamencev, ni treba naslikati v ilustrativni obliki, ampak je motivno v svojih kombinacijah svoboden in bolj spontan.
Mitja Ficko v Equrni
Ficko je skoraj pravljični nadrealist, a vendarle tak, da v sliki ne vidi zgodbe, niti je ne ponuja, razen osnutkov zanjo. Ampak to niso osnutki, iz katerih ne bi moglo nič nastati. Ficko je prevelik slikar, da bi nas pustil na cedilu in v pričakovanjih, brez končne realizacije. Njegovo zgodbo si mora gledalec sestaviti ali jo prebrati sam. Prebiram pa jo lahko nazaj ali naprej, proti abstrakciji ali morda celo proti elementom realizma. S tem pa Mitja Ficko vstopa v nov kontekst slikarske sodobnosti, to pa je večplastnost in odprtost za sleherno individualno opomenjanje posamezne slike ali celo diptiha.
Naslov razstave, Time out, izhaja iz športne terminologije, ki opredeljuje čas, ko se aktivnost ustavi, da se fokus izostri. To pa je vendarle bolj priložnostni, ne vsebinsko zavezujoči naslov.
Kiparstvo Boruta Korošca poudarja izbor materialov, foto Marijan Zlobec
Mitja Ficko in Borut Korošec prvič razstavljata skupaj. Razstava bo na ogled do četrtka, 30. maja.
Borut Korošec
Borut Korošec je akademski kipar, učitelj na Waldorfski šoli Ljubljana. poučuje likovni pouk, predmete praktično umetniškega oblikovanja in zgodovino umetnosti.
https://marijanzlobec.wordpress.com/2015/11/10/mitja-ficko-najboljsa-razstava-v-ljubljani/
Marijan Zlobec