V Rdeči dvorani Magistrata je bila opoldan prva uradna predstavitev celotnega 67. Ljubljana Festivala, zajetega v tradicionalni knjigi ali brošuri enake oblike in barve, le da je vsebina vsako leto nova. Po tradiciji predstavitev gosti ljubljanski župan Zoran Janković ob udeležbi podžupanje Tjaše Ficko in podžupana Aleša Čerina, predsednice sveta Festivala Ljubljana Jadranke Dakić in voditeljice mestne kulture Mateje Demšič, predvsem pa predstavnikov največjih sponzorjev, ki veliko ali bistveno prispevajo k poletnemu festivalu.
Ljudje z vizijami, kot Jože Mermal, predsednik uprave družbe BTC, vse fotografije Marijan Zlobec
Župan MOL Zoran Janković je ob vsakoletni hvali Festivala Ljubljana pri organizaciji poletnega festivala, češ da je iz leto v leto še boljši in da je Ljubljana kot mesto v svetu prepoznavna tudi z njim, in svojo stalno trditev, da je zanj in MOL kultura investicija, podrobneje utemeljil.
Uvodna predstavitev letošnjih sponzorjev 67. Ljubljana Festivala
Župan je svoje uvodne besede bolj namenil širšim ljubljanskim kulturnim projektom, med katerimi so dela na Cukrarni že v polnem teku. Za Galerijo Cukrarna je že izdelan celoten elaborat, ki je bil predstavljen v časopisu Ljubljana in kaže veliko, a tudi drago ambicioznost, ki pa jo bo z dvema tretjinama sredstev pokrila Evropska unija.
Jože Mermal, Zoran Janković in Darko Brlek
Predvidoma maja bodo dosegli dogovor z državo glede njenega deleža (50 %) lastništva Križank. To naj bi se v celoti preneslo na MOL, s čimer bi Festival Ljubljana pridobil prostore sedanje Srednje šole za oblikovanje in fotografijo. Kam naj bi se šola preselila, nismo slišali
Obnova Cukrarne že poteka
Župan je omenil potrebe Festivala Ljubljana za gostoljubje vrhunskih umetnikov in njihovih ekip pod svojo streho. Konkretno ni izrekel besede hotel, vendar je jasno, da bi del prostorov sedanje šole namenili tudi hotelskim kapacitetam.
Briljantina prvič v Križankah
Prav tako smo slišali nekaj pojasnil o strehi v Poletnem gledališču. Najprej bi bilo nujno utrditi temelje zgradbe šole, zatem postaviti fiksno streho nad odrom, nad avditorijem pa bi prišla v poštev pomična streha.
Zoran Janković
Janković je omenil tudi načrte pronove Roga, pa vse do Baragovega semenišča -Festivalne dvorane, ki bi jo dokončali po Plečnikovih načrtih v nekaj letih.
S Cukrarno so ambicije velike
Za ljubljanskega župana je vzornik bivši dunajski župan Michael Häupl, ki je bil večkrat pri nas, prav tako pa je na Dunaju sprejel številne slovenske delegacije in pozna veliko Slovencev. Za Häupla je Janković dejal, da je bil najboljši župan kakega mesta vseh časov. (Župan morda še ne ve, da je o nekdanjem dunajskem županu isto govoril najslavnejši Avstrijec vseh časov. Župan je tedaj zgradil Ring, pisal pa se je dr. Karl Lueger.
Kaj vse še bo v Križankah ?
Za mizo smo pravzaprav gledali in posluđali predstavnike sponzorjev, ki iz leta v leto radodarno podpirajo ljubljanski festival. Njegov letošnji proračun bo 3,2 milijona evrov.
Jože Mermal (BTC)
Morda je vse nagovore najlepše na koncu povzel častni meščan Ljubljane Jože Mermal (BTC), ko je dejal, da s svojim prispevkom pomagajo k lepši podobi ljubljanske kulturne pomladi, kulturnega poletja in kulturne jeseni. Spomnil je še, da imajo sami v BTC v enem letu nekaj sto prireditev, metem ko jih ima vsa Ljubljana nekaj tisoč. Seveda si v BTC najbolj želijo povezave z mestom v obliki lokalne železnice…
»Kultura je v družbi BTC od nekdaj imela posebno mesto. V delovanju podjetja se je skozi našo 65-letno zgodovino usidrala kot vir ustvarjalne moči in navdiha za izvedbo številnih projektov. Ti so bili zaslužni, da se lahko danes poimenujemo kot moderna in odprta družba, ki svoj razvoj opira na inovativnosti ter odgovornosti do družbe in okolja, v katerem delujemo. Ker vemo, da gresta tudi na kulturnem področju sodelovanje in uspeh z roko v roki, smo veseli, da lahko k razvoju kulture prispevamo preko podpore umetnikov, kulturnih institucij in dogodkov. Tako smo že dolga leta podpornik Ljubljana Festivala, v okviru katerega bomo letos podprli koncert Komornega godalnega orkestra Slovenske filharmonije »Slike z razstave«, kjer bo kot solist nastopil inovativni kitarski virtuoz in pedagog Mak Grgič. Naša podpora kulturnemu osveščanju in udejstvovanju pa ne sega le v poletje, jeseni bomo namreč pozdravili tudi obuditev edinstvene kulturne platforme, dogodka 2. ART EXPO Ljubljana na Gospodarskem razstavišču in v BTC Cityju.« (BTC, d. d.)
Darko Brlek in Miha Pahulje (Zavarovalnica Sava)
Morda najbolj prevzame stalno glavno sponzorstvo Festivala Ljubljana Zavarovalnice Sava. Letos bodo svoja sredstva še nekoliko povišali
»Vsi v Zavarovalnici Sava smo ponosni, da smo lahko kot glavni sponzor Festivala Ljubljana del sveta visoke kulture – del izjemnih kulturnih dogodkov, ki jih festival v okviru poletnega dogajanja ponudi svojim navdušencem. Verjamemo, da kulturno bogati poletni večeri obiskovalcem še dolgo ostajajo v spominu. A naše sodelovanje s Festivalom Ljubljana sega tudi čez meje finančnega prispevka. Izjemno smo ponosni, da vsako leto otrokom iz URI Soča omogočimo igralske delavnice in predstavo, na kateri ponosno pokažejo svoje talente na pravih odrskih deskah,« je sporočil Miha Pahulje, član uprave Zavarovalnice Sava d. d.
Andrej Kren (Delo)
Časopis Delo je po tradiciji že dolga leta glavni medijski sponzor. Zadnja leta redno izdaja dve festivalski prilogi na štirih straneh, s festivalom sodeluje še v različnih drugih oblikah, kot je povedal glavni direktor Andrej Kren. Spomnil je, da Delo letos praznuje šestdesetletnico, a da sta o Festivalu Ljubljana še poprej pisala tako Ljudska pravica kot Slovenski poročevalec, iz katerih je zatem nastalo Delo.
»Družba Delo že tradicionalno sodeluje kot partner in sponzor ljubljanskega festivala. V letu, ko praznujemo 60-letnico izhajanja časopisa Delo, je povezovanje z vrhunskim umetniškim programom 67. Ljubljana Festivala še pomembnejše. Festival Ljubljana nagovarja občinstvo, ki mu je kultura blizu in ji zvesto sledi tudi v naših medijih. Povezovanje Dela s Festivalom Ljubljana je eno od pomembnejših vsebinskih sodelovanj, saj želimo svojim bralcem ponuditi kakovostne in kulturno bogate vsebine. Delo je časopis s tradicijo, katerega poslanstvo je, da bralci vedo več. Festival Ljubljana nadgrajuje kulturno dogajanje v slovenskem prostoru in hkrati že 67 let uspešno približuje kulturo širši javnosti. Zato smo prepričani, da je naše partnerstvo pomembno in da smo skupaj še boljši v ohranjanju in širitvi kulturnega zavedanja v Sloveniji.« (Delo, d. o. o.).
Dr. Vida Žurga (Telekom Slovenije)
Kot sponzor se je zatem predstavil Telekom Slovenije d. d.
»Ljubljana Festival je dogodek, ki si je z načrtnim in ustvarjalnim delom ustvaril ugled tako doma kot v tujini. S svojo žanrsko raznolikostjo in bogatim programom, ki skrbi za pestro kulturno dogajanje, je pomemben soustvarjalec kulturnega dogajanja v slovenskem okolju. V Telekomu Slovenije kot družbeno odgovornem podjetju sodelujemo na številnih družbenih področjih, med katerimi ima pomembno vlogo tudi kultura. Prepričani smo, da bo tudi letošnji festival na kulturna prizorišča privabil in s svojimi predstavami navdušil številne obiskovalce.«
Zelo vztrajni sponzorji Festivala Ljubljana so še Petrol, Krka, Javno podjetje Energetika Ljubljana, Riko, Mercator, zadnja leta Spar, pa sedaj Trimo Trebnje.
Na današnji predstavitvi so spregovorila še predstavniki Trima Trebnje, Petrola in Krke. Vse pa je še dodatno pokomentiral Zoran Janković. Pri Petrolu je med drugim omenil, da že polovico prihodkov ustvari na drugih, ne “naftnih” področjih delovanja, pri Krki desetletja odlično vodenje, pri Trimu pa odlično obnavljanje fasad.
Aleksander Salkič (Petrol)
»Ljubljanski festival bo že 67. leto zapored krasil poletno kuliso slovenske prestolnice. Ustvarjalna odličnost, ki krasi vse nastopajoče in organizatorje, na obrobje Ljubljanice ponovno prinaša umetniško dogajanje na najvišji možni ravni in zato smo izjemno ponosni, da z našo Energijo za življenje soustvarjamo to zgodbo. Ustvarjalna odličnost krasi tudi družbo Petrol, naše zaposlene, delničarje, kupce, dobavitelje in vse ostale deležnike. Poleg številnih skupnih uspešnih projektov z Mestno občino Ljubljana je Festival Ljubljana vsekakor dokaz, da Petrol družbi vrača, kar na drugi strani prejema.
Vsem Ljubljančankam in Ljubljančanom, Slovenkam in Slovencem ter mnogim kulture željnim turistom želimo poletje vrhunskih kulturnih presežkov, v Petrolu pa bomo s ponosom še naprej podpirali enega najuspešnejših festivalov v tem delu Evrope.« (Petrol, d. d.)
Ljudmila Kastelec (Krka)
»Krka je mednarodno farmacevtsko podjetje in eden od največjih generičnih proizvajalcev kakovostnih, varnih in učinkovitih zdravil na svetovnem trgu. Zavezani smo skrbi za zdravje in kakovostno življenje slehernega človeka. Tako zaposlenim kot prebivalcem v okoljih, v katerih delujemo, omogočamo bogatejše in lepše življenje – tudi s podporo in organizacijo različnih družbenih dejavnosti. Kultura je posebno zavetje duha, ki prispeva k večji vrednosti življenja in je za družbo izjemno pomembna, zato že od ustanovitve spremljamo in podpiramo različne kulturne dejavnosti in dogodke. Omogočamo delovanje nekaterih kulturnih ustanov. Že več kot 45 let podpiramo tudi Kulturno umetniško društvo Krka. Krka s pokroviteljstvom prireditev Festivala Ljubljana, enega najstarejših in najbolj prepoznavnih festivalov v Evropi, omogoča, da lahko gledalci in poslušalci uživajo v raznovrstnosti kulturnih dogodkov. Nastopajočim, organizatorjem in vsem, ki kakorkoli prispevajo k izvedbi festivala, iskreno čestitamo in jim želimo obilo ustvarjalnega navdiha.« (Krka, d. d.)
Božo Černila, glavni direktor Trimo Trebnje
Sponzorji bodo prispevali svoje, MOL prav tako, država pa bo samo pobrala davek kakih 500, 600 tisoč evrov, dala pa nič.
(se nadaljuje)
Marijan Zlobec