Eva Petrič je le v zelo majhnem času v New Yorku odprla še drugo razstavo. Tokrat ji je vrata še enkrat odprla ugledna Galerija Mourlot za samostojno razstavo SafetyKnot.
Vabilo za razstavo
V newyorški katedrali pred oltarjem
in s Safety Blanket
To je The Value of Sanctuary: Building a House Without Walls, mednarodna skupinska razstava v Katedrali St. John the Divine, ki bo na ogled do 30. junija,
Nova razstava v Galeriji Mourlot na prvi pogled ni tako drzna, je intimnejša, bolj zazrta vase, v feminizem in refleksijo, kaj sodobna ženska je, kako se kaže in kako se vidi ali jo vidijo drugi.
A to je prvi vtis. Problem je globalnejši in je, začuda, bolj prisoten v ženskem kot moškem likovnem svetu.
Eric Mourlot in Eva Petrič
V likovni svet, kar se močno kaže na Slovenskem vsaj v zadnjih dvajsetih letih, vstopajo ambiciozne ustvarjalke, zazrte ne le v čisto likovno izraznost, ampak v povezavo s sodobno družbo in znanostjo.
Od tod v zadnjem času toliko razburjanj in polemičnih odmevov.
Eva Petrič na srečo še ni bila (državno) nagrajena in s tem ne predmet zavračanj in vsega, kar je doletelo nekatere druge ustvarjalke.
Če se te ženske med sabo skorajda ne poznajo, pa to še ne pomeni, da ne dihajo podobnih idej, ki so v zraku in se svobodno gibljejo kjer koli jih nekdo opazi in sprejme, da z njimi vzpostavlja umetniški dialog.
Ustvarjanje je dialog, če takoj tega ne opazimo, pa bolj počasi ali sčasoma spregledamo.
Voditeljica Equator Production Petra Singh in Eva Petrič
Dober umetnik je pred časom ali vidi več in globlje, kot pravimo.
Eva Petrič in Antonia Pocanić, sodelavka Galerije Mourlot
To pa še ne pomeni, da mi takoj opazimo, v čem ali s čim je pred časom ali v čem je najbolj svoj, čist, izviren, kaj je odkril…?
Umetnost je odkrivanje novih svetov; pri Evi Petrič se to kaže v iskanju povezav v samem telesu, srcu, možganih, skratka temeljnih bioloških komponentah bivanja na eni strani.
Po drugi strani pa išče v človeku poleg emocij, brez česar ni ustvarjalnosti, njegov intelekt, vizijo, še posebej v znanstvenih raziskavah ter najbolj o kozmičnem svetu.
Eva Petrič v MODEM – Centru za moderno in sodobno umetnost v Debrecenu
Eva Petrič ve, da smo še zelo daleč, da bi o vesolju vedeli kaj več, za kar si znanstveniki prizadevajo vsaj že pol stoletja, če ne celo stoletje (Noordung).
Pri znanosti je proces počasen, pri umetnikih s svojimi videnji in idejami (znanstvena fantastika) pa morda celo hitrejši.
Vprašanje je, koliko je v znanosti lahko estetike, še bolj pa, koliko možnosti in moči dajejo umetnosti ideje, ki izvirajo izključno iz znanstvenega sveta.
Tu je bil doslej izkazan še največji “boj”.
Astrocyte Garden Eve Petrič na Madžarskem
Sedanjo multimedijsko kolektivno razstavo Go, Stop, Stay sta zasnovala kustosa Szalai Kata in Vojnits Purcsar Vito. Tema razstave je razmišljanje o prisotnosti tehnologij v našem življenju.
Spretnosti tehnologij, ki prežemajo naše življenje in so nam že prodrle pod kožo, ni možno zaustaviti. To vedo tako znanstveniki kot umetniki. V Sloveniji te tolerance in spodbud, mirnih opažanj in sprejemanj ni bilo kaj dosti.
http://www.equatorproduction.com/current-artists#/new-gallery-1/
Eva Petrič v Galeriji Mourlot v New Yorku
Marijan Zlobec