Iskanje čutno nazornih kvalitet v oblačilni kulturi Tine Kolenik


Kostumografka, multimedijska umetnica, performerka, gledališka kostumografka, publicistka, asistenka za kostumografijo na AGRFT mag. Tina Kolenik nadaljuje raziskovanje tako zgodovine oblačilne kulture kot svoje ustvarjalne podobe v njej. Po odmevni lanski razstavi v ljubljanski Galeriji Kresija se tokat predstavlja v Celju v AQ Galeriji.

Oblačenje kože 1.jpg

Iz cikla selfijev Oblačenje kože

Kaj Tina Kolenik išče in najde? Kakorkoli gledamo na kostume, oblačila, Koža kot kostum, Oblačenje in slačenje v vsakdanjem življenju in umetniškem ustvarjanju (Knjižnica MGL), kot je naslov njene knjige, vedno pridemo do zaključka, da išče svoje čutno nazorne kvalitete, pretvorjene ali ustvarjalno prikazane kot sebe v določenih pogojno rečeno nadkostumografskih dimenzijah, a tako, da takoj veš, čutiš in opaziš njen velik smisel za celostno podobo kultivirane, odprte, komunikativne, lahko rečem privlačne in fotogenične ženske,

Oblačenje kože 2.jpg

Njene čutno nazorne kvalitete se postavljajo na ogled najprej kot samorealizacija s pomočjo selfijev, nato ustvarjanje večje serije in na koncu izbor. Ta proces poudarja nenehno samokritičnost, radovednost, vsebino in različnost (podobe z lubenico z določeno statusno in poklicno tipologijo in profili), tokrat bolj s povezovanjem ali celo stapljanjem pomarančnih olupkov, sešitih v spodnje hlačke kot opozorilo, da mora med drugim ženska paziti na svoje telo, ga negovati, se izogniti celulitisu in skratka ostati večno lepa in privlačna.

Tina IMG_4494.jpg

Galerija AQ

Izbira privlačnosti je po eni strani polna iskanj in presenečenj, ustvarjalnega razmišljanja in inovativnosti, a tako, da je na koncu rezultat vendarle povezan z oblačilno kulturo, ne pa zgolj eksperiment in iskanje vizualnega efekta.

Pop.jpg

Iz cikla selfijev Promenada

Ta je prisoten sicer povsod, a z različnimi odtenki in podobami, ki si jih ne fantazijsko, ampak realno z uporabo obdelanih lubenic postavlja na svojo glavo in obraz. Še posebej uspešna je njena samopodoba transformirana v moškega in celo z brado. Kot da bi nastajal nekakšen tretji spol.

Jud.jpg

Spodnje hlačke, kot rečeno sešite iz pomarančnih lupinic, so že idejno izziv, saj ne veš, do kje te bo vizija pripeljala v ustvarjalnem postopku in kako je tak projekt sploh obstojen ali “praktičen”.

Tina IMG_4503.jpg

Pokrival iz lubenic in perila iz pomarančnih lupin si ne bi izmislil noben modni kreator. Pri njih je domena razmišljanja ožja, bolj koketira z žensko nečimrnostjo in vsem, kar vidimo v modi…

Oblačenje kože 3.jpg

Ustvarjalni postopek

Če bi rekel, da Tina Kolenik ni nečimrna, pa bi se zdelo, kot da nisem dobro gledal. Morda celo odpira vprašanje, kakšna je sodobna ženska, kako se vidi in kakšna vprašanja si zastavlja v svoji intimi; ne zaradi nas, ki jo gledamo, ampak zaradi sebe, da se vidi od znotraj in se spoznava kot večno umetniško dilemo: kako biti jaz jaz.

Sejk.jpg

https://marijanzlobec.wordpress.com/2018/01/20/oblacenje-in-slacenje-v-vsakdanjem-zivljenju-in-umetniskem-ustvarjanju/

Tina IMG_4510.jpg

Celjska Galerija AQ

Vulva.jpg

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja