Na poletu med Madridom in Panama City so nam delili najnovejši tisk. Vzel sem The New York Times, da vidim, kaj piše o kulturi. Dve strani ima o Dunajskih filharmonikih, novoletnem koncertu, Metropolitanski operi, preganjanih skladateljih in glasbenikih judovskih korenin v času nacizma.
Dirigent Christian Thielemann na novoletnem koncertu v Musikvereinu 1. januarja z Dunajskimi filharmoniki, foto BNA
Ker o Dunajskih filharmonikih veste že vse in ste spremljali tradicionalni novoletni koncert iz zlate dvorane Musikverein, mi preostane le še nekaj drobtinic ali posebnosti, ki jih citira posebna dopisnica NYT z Dunaja.
Najbolj preseneča, da igra v orkestru že šestnajst žensk in da se članstvo orkestra po nacionalni sestavi širi v nekdanje sestavne pokrajine Avstro-Ogrske.
Druga zanimivost je, da so Dunajski filharmoniki ustanovili svojo akademijo za vzgajanje glasbenikov, ki bodo postali po opravljeni avdiciji njihovi člani
Tretje je spoznanje, da je orkester tako rekoč skoraj povsem drug, kot je bil še pred dvajsetimi leti. Več kot 50 (od 148) glasbenikov se je med letoma 2000 in 2012 upokojilo. Povprečna starost članov orkestra je 40 let, 30 odstotkov članov je rojenih na tujem, medtem ko jih je bilo še leta 1974 le 18 odstotkov. Večina novih članov prihaja iz Srednje in Vzhodne Evrope. Trije glasbeniki pa so celo iz Avstralije in Nove Zelandije.
Prizor iz Adriane Lecouvreur v MET, foto MET
Med dogodki v MET v New Yorku kajpada NYT ne more mimo sopranistke Ane Netrebko, a tokrat daje poudarek novi največji zvezdi sodobne opere, to je gruzijska mezzosopranistka Anita Rachvelishvili, za katero je dirigent Riccardo Muti izjavil, da je trenutno najboljša verdijanska pevka na svetu. Z Mutijem bo junija pela Amneris v Aidi v Chichagu, v Salzburgu pa v Verdijevem Requiemu. Na odru MET je že pela Carmen, Končakovno v Knezu Igorju in lani še Azuceno v Trubadurju. Z Ano Netrebko sta peli v Verdijevi Aidi in sedaj v Adriani Lecouvreur Francesca Cilee, kjer se jima je pridružil še tenorist Piotr Beczala.
O Aidi
Kot Amneris v Aidi v MET
Marijan Zlobec
En odgovor na “New York Times o Dunajskih filharmonikih in MET”
Raheishvili sem gleal pred 5 leti v Areni kot Carmen. Lahko rečem, da je bila Ruža Pospiš Baldani pri 50 letih bolj verodostojna kot Raheishvili pri 30. To da je Raheishvili zvezda samo kaže, kako nizko je padla opera.
Mene bi bolj zanimalo, če je res kar se piše na forumih. i.e. da so pevci v Metu ozvočeni