Koncert Pihalnega kvinteta


Rdeča dvorana Magistrata je pogostokrat prizorišče različnih komornih koncertov; najraje mladih glasbenikov, ki so še ali so bili štipendisti MOL in so že stopili na samostojno pot v različnih oblikah nastopanja in nasploh glasbenega udejstvovanja.

Anita 1 IMG_3405.jpg

Pihalni kvintet, vse fotografije Marijan Zlobec

Kaj to pomeni v kontekstu glasbene kulture in posameznikovih poti, je odvisno od slehernega glasbenika posebej. Eni so že zaposleni v orkestru, a si želijo nastopati še solistično ali komorno, drugi so pedagogi, tretji samostojni umetniki. Potrebna je skupna žeja, volja, pripravljenost, tveganje, materialna odrekanja in seveda podpora svojcev in drugih, ne nazadnje raznih organizatorjev.

Anita 2 IMG_3416.jpg

Anja Kožuh

Koncert Pihalnega kvinteta, ki si še ni nadel posebnega ali svojega imena, ker je še “dojenček”, je pokazal omenjeno voljo po tistem udejanjanju poslanstva, ki mlade pripelje do vselej tvegane odločitve, da postaneš profesionalni glasbenik.

Anita IMG_3409.jpg

Mladi pihalci: flavtistka Anita Prelovšek, oboist Aris Vehovec, klarinetist Domen Marn, fagotistka Anzhelika Chernykh in hornist Marko Arh, pridružila pa se jim je še harfistka Anja Kožuh, so se odločili nastopati skupaj. Delujejo med Mariborom in Ljubljano, kar pomeni širši kulturni prostor, študijske izkušnje pa imajo še širše ali mednarodne.

Anita 5 IMG_3418.jpg

Rože za nastopajoče

Iz take osnove lahko nastane temelj bogatega, stilno in časovno različnega ter raznovrstnega programa, ki kljub začetkom delovanja  hitro pokaže glasbeno razgledanost nastopajočih, brez novih zunanjih mentorjev, ampak znotraj sebe, po dogovoru.

Za koncert so izbrali skladbe Franza Danzija, ki vedno ogreje občinstvo in pokaže svoj bolj pozno klasicističen kot zgodnje romantičen slog (Kvintet v g – molu, op. 56. št. 2 v štirih stavkih).

Prvi stavek  Kvarteta v g – molu (Allegro con moto) iz leta 1876 francoskega flavtista, dirigenta in skladatelja Clauda – Paula Taffanela je koncertna redkost. Zato pa so prvi del zaključili z Božičnimi pastoralami za flavto, fagot in harfo Andrea Joliveta v štirih stavkih. Skladba je bila zelo kontrastna in vsebinsko subtilno opredeljena (Zvezda, Sveti trije kralji, Devica z otrokom, Prihod in ples pastirjev)¸

Anita 3 IMG_3414.jpg

Flavtistk Anita Prelovšek

Težko bi uganili, da je na začetku drugega dela koncerta sledilo Šest bagatel za pihalni kvintet slavnega madžarskega skladatelja  Györgia Ligetija, v katerem je bilo razbrati poklon Bartoku.

Potem je sledilo nekaj bolj lahkotnega, kot Belle Epoque en Sud-America za pihalni kvintet v treh stavkih (z obveznim tangom), skladatelja Julia Medaglia (r.1938), in Damen Souvenir Polka Johanna Straussa v priredbi za pihalni kvintet M. Totzauerja.

Pihalni kvintet je pokazal veliko prizadevanje in voljo, da se pokaže in izkaže. Od tu dalje, bi lahko sklenili.

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja