V Galeriji Vžigalica bodo danes ob 19. uri odprli razstavo Saše Spačal, umetnice, ki dela na presečišču intermedijske umetnosti, raziskovanja živih sistemov in zvočnih frekvenc.
Saša Spačal – Simbiom – ekonomija simbioze, 2016, foto Arhiv Moderne galerije/Dejan Habicht
Zemlja je potopljena v planetarni metabolizem snovi, ki krožijo med litosfero, atmosfero, hidrosfero in biosfero. Biogeokemijsko kroženje med sferami poganjajo povratne zanke presnove mikroorganizmov, ki povezujejo vse biološke in tehnološke akterje v tok stika vsega z vsem, v intra_fluks izmenjav in odnosov. Z vdihom in izdihom človek vzpostavi intimno vez s planetom, a kaj se zgodi, ko ta postane tehnološko mediirana? Kakšna bo doza, kdo jo odmeri in kdo preživi?
Saša Spačal – Meta Bolus
Razstava Zemljestik umešča Zemljo v postčloveško sedanjost, ki vsebuje tako seme prihodnosti kot senco minljivosti. Sedanjost kot seme prihodnosti obiskovalec izkusi pri instalaciji Inspirij, kjer se nadiha zemeljske “bakterije sreče” Mycobacterium vaccae. Ritem dihanja narekuje napihovanje balonov za oživljanje, ki naj bi človeka pomirili in mu omogočili sanje o svetli tehnokratski prihodnosti.
Saša Spačal – Meta Bolus
Trenutek minevanja in poslavljanja se zgodi pri instalaciji Ekspirij, kjer obiskovalci z izdihi prenašajo svoje mikrobiome na pozunanjena pljuča. Kapljice izvlečka pokopališke ciprese Cupressus sempervirens združbe mikrobov vztrajno spirajo. Toda vseh človeških izločkov se ne da prečistiti, zato izgorevajo na suhi zemlji, ki jo onesnažujejo. Med skoraj preteklostjo in skoraj sedanjostjo stoji instalacija Simbiom s črno deteljo Trifolium pratense, ki v simbiozi z bakterijo Rhizobium proizvaja kisik in veže dušik, kar je oboje ključno za človeško preživetje.
Saša Spačal – Liminoid
Zemljestik, prostorska biotehnološka postavitev želi služiti vstopu v postantropocentrično konstelacijo povezav in odnosov z okoljem, ki omogoča, da človeško delovanje v okolju mislimo bolj dinamično in trajnostno. Naravne spremembe so vpete v neskončno število mikro in makro povratnih zank planeta, ki jih človeštvo tudi kot samooklicana geološka sila zelo težko dojame v vsej njihovi kompleksnosti.
Saša Spačal, foto Transmediale
Saša Spačal (Ljubljana) dela na presečišču intermedijske umetnosti, raziskovanja živih sistemov in zvočnih frekvenc. Osredotoča se na postčloveški kontinuum, kjer ljudje obstajajo in delujejo kot eden izmed elementov ekosistema, in ne kot njegovo središče.
Saša Spačal na Ars Electronica v Linzu, foto Flickr.com
Njena dela so bila predstavljena na prizoriščih, kot so Ars Electronica (AT), Narodni umetnostni muzej Kitajske (CH), Prix Cube (FR), Transmediale (DE), Muzej sodobne umetnosti Metelkova (SI), Kulturni center Onassis (GR), Cynetart Festival (DE), Galerija Kapelica (SI), Device_art (HR) in Art Laboratory Berlin (DE). Za svoje delo je prejela tudi več mednarodnih nagrad in nominacij.
Saša Spačal – Liminoid
V sredo, 7. novembra, ob 17. uri bo v Mestnem muzeju Ljubljana v okviru razstave potekal simpozij Intra_fluks. Ukvarjal se bo s postčloveškim stanjem planetarnega metabolizma v umetnosti, kulturi in teoriji. Z vključevanjem mehanske, digitalne in organske logike v biopolitiko in nekropolitiko našega časa se bo osredotočil na organske in mineralne snovi v prsti. Sodelujejo: Saša Spačal, Karolina Sobecka, Regine Rapp, Chris de Lutz, Ida Hiršenfelder, Jani Pirnat. (Po tiskovnem sporočilu)
Saša Spačal – Liminoid
https://www.agapea.si/sl/projekti/liminoid-slo
https://www.agapea.si/sl/projekti/meta_bolus
Saša Spačal – Meta Bolus
Marijan Zlobec