Jutri se začenja jubilejni, dvajseti Festival Slowind. Spominjam se njihovih začetkov, ko so bili “samo” pihalni kvintet Slowind in so že nastopali v Parizu, potem je prišel njihov prvi festival…Zadnji, tokratni, ima naslov Še zadnjič. Zakaj ? Ker Ministrstvo za kulturo preko glasbene komisije, v kateri sta poleg baletnika Vojka Vidmarja imela glavno besedo muzikologa dr. Nejc Sukljan kot predsednik in dr. Aleš Nagode, ni dalo pričakovanega denarja, da bi se dalo festival izvesti, pa še to so sporočili julija za festival, ki se začenja novembra.
Nina Šenk, foto Marijan Zlobec
To je približno tako, kot da bi žreb reprezentanc za kvalifikacije za evropsko nogometno prvenstvo, ki se začenja novembra 2018, naredili julija 2018. Ministrstvo za kulturo ni vredno nič, člani komisij pa prav tako ne, sicer ne bi delali tega kar počno.
Nina Šenk, umetniška voditeljica tokratnega festivala, je povedala, da je na javnem razpisu za izbor kulturnih projektov na področju umetnosti prijavila dve deli. Za eno je prejela 99 točk in s tem presegla zahtevan cenzus (dobila je 1.866,84 EUR bruto), za drugo pa le 50 točk, s čimer so ji dali ravno toliko točk – eno premalo-, da ni dobila nič. Kompoziciji pa sta enakovredni.
Isabel Mundry
Kot se je izkazalo, je Slowind dobil nekaj denarja, a je to le kakšna osmina od stroškov festivala s šest koncerti, med katerimi bo dva izvedel svetovno znani in priznani dunajski ansambel Klangforum Wien.
Beat Furrer na 17. Festivalu Slowind, foto Marijan Zlobec
Prijavili so še nič hudega slutečega skladatelja Vinka Globokarja, ki bo dočakal krstno izvedbo novega dela, pa Mateja Bonina in jima morda ne bo treba plačati iz svojega žepa stroškov študija in izvedbe v Slovenski filharmoniji.
Od gostov bosta v Ljubljano lahko prišla le dva, pa še to dirigenta, sicer so potni stroški do Ljubljane za povabilo izvedenih skladateljev preveliki (celo za pot z Dunaja).
Georgi Dimitrov, foto Newmusic USA
Člani pihalnega kvinteta Slowind vse počnejo sami; vsa organizacijska in administrativna dela, opravijo vse kontakte in vsebino programskega sodelovanja. Tu ni služb.
Če pade avantgardni in sodobni festival nove glasbe, kaj nam še ostane ? Birokracija MK.
Olga Neuwirth, foto Roche
Jutri, 6. novembra, bosta dva koncerta: ob 20. uri z naslovom Slowind s prijatelji, ko bo že takoj doseženih nekaj skladateljskih vrhov. Najprej bodo predstavili avstralsko Kitajko Lizo Lim (1966) z delom za fagot Axis Mundi (2012 – 2014) s solistom Paolom Calligarisom, sledila bo kompozicija Coloratura (1966) britanskega skladatelja Briana Ferneyhougha (1934) za oboo in klavir z Matejem Šarcem in Hinkom Hasom, potem bomo spoznali legendarnega nemškega avantgardista Bernda Aloisa Zimmermanna (1918 – 1970) s skladbo tempus loqueni za flavto solo z Alešem Kacjanom, izraelsko skladateljico Chayo Czernowin (1957) z delom Sahaf (2008) in za konec prvega dela koncerta še slovito avstrijsko skladateljico Olgo Neuwirth (1969), ki se bo predstavila s skladbo horizontal/vertikal za ansambel pod dirigentskim vodstvom Jere Petriček Hrastnik.
Liza Lim, foto CutCommon
V drugem delu bomo slišali delo Scratch (2014) Nine Šenk in Gougalon – Prizor iz uličnega gledališča korejske skladateljice Unsuk Čin (1961) prav tako z ansamblom in dirigentko.
Michael Jarrell
Drugi koncert ob 22. 30 bo imel naslov Guillaume Dufay skozi prizmo našega časa, kar pomeni soočenje znamenitega francosko-flamskega zgodnjerenesančnega skladatelja Du Faya ali Dufaya (1397 – 1474) zlasti skozi predelavo njegovih komornih skladb, kot jih je opravila nemška skladateljica Isabel Mundry (1963). Dve svoji deli – Nachlese II (2007) in Stille (2006) bo prispeval švicarski skladatelj Michael Jarrell (1958), skladbo za kitaro Sub Rosa (2015) s solistom Makom Grgićem pa ameriški skladatelj bolgarskega rodu Georgi Dimitrov (1979).
Predkoncertni pogovor z Nino Šenk bo ob 19. uri.
Marijan Zlobec
En odgovor na “Če propade Festival Slowind, bo krivo Ministrstvo za kulturo”
[…] https://marijanzlobec.wordpress.com/2018/11/05/ce-propade-festival-slowind-bo-krivo-ministrstvo-za-k… […]