Nocojšnja razstava slavnega fotografa Stojana Kerblerja (ob njegovi osemdesetletnici, kar je bilo zamolčano, kaj šele čestitano z dodatkom šopka rož) v Moderni galeriji, je privabila zelo veliko ljudi; samo s Ptuja sta prišla dva avtobusa, kar se je pri pozitivnem vzdušju v galeriji zelo poznalo, Bil je praznik slovenske fotografije, slovenskih fotografov ( so prav tako prišli množično) in slovenske umetniške fotografije.
Nagovor direktorice Moderne galerije Zdenke Badovinac, vse fotografije Marijan Zlobec
Če začenjam z besedami kustosinje razstave Lare Štrumej, ki je poudarila zgledno sodelovanje s Stojanom Kerblerjem, nadaljujem z besedami direktorice Moderne galerije Zdenke Badovinac, da je Kerbler galeriji podaril 180 fotografij, tako da jih imajo sedaj že kakih 200, in končam s slavnostnim nagovorom državnega sekretarja na Ministrstvu za kulturo Vojka Stoparja, ki je orisal nič manj kot zgodovino evropske fotografije vse do danes, pri čemer se je kajpada spomnil očeta fotografije na steklo Janeza Puharja, potem je odsotnost besed Stojana Kerblerja skorajda razumljiva in opravičljiva, vseeno pa sem pričakoval kakšno misel in pozdrav sorojakov, starih prijateljev iz študentskega fotografskega društa ŠOLT, drugih sopotnikov v fotografiji in vseh, tako da njegovega lepega bas baritoni sploh nismo slišali.
Ustanovitelji ŠOLT, fotografi Joco Žnidaršič, Stojan Kerbler in Oskar Dolenc
Čutil sem manjko, ki bi dobro razpoloženje obiskovalce še malo bolj “povzdignil”.
Stojan Kerbler in pisec besedila v katalogu pesnik Aleš Šteger
Manjkalo mi je malo parfuma, ki bi dodal jagodo na torto lepega večera. Dobil je namreč toliko čestitk, kot jih zlepa ne kak slovenski umetnik. Res pa je, da ima srečo, ker ni Ljubljančan.
Stojan Kerbler in kritik Brane Kovič
Pričujoča retrospektiva je prvi tako obsežen pogled v nizu njegovih razstav. Zajema širok časovni razpon Kerblerjevega ustvarjanja, od poznih petdesetih let minulega stoletja do leta 2014. Posamični cikli se na razstavi nizajo kronološko: začnejo se v prvi dvorani z najzgodnejšimi, javnosti do zdaj neznanimi fotografijami domačinov s Ptujske Gore s konca petdesetih let, v katerih so že vidni zametki njegovih poznejših ustvarjalnih odločitev, potem sledijo fotografije iz njegovega študijskega obdobja v Ljubljani (1960–1964), ko so ga pritegovali drobni dogodki v življenju malega človeka, in Portreti s ptujskih ulic, ko so nastali nekateri njegovi prvi antološki portreti otrok.
Portreti Haložanov
Osrednja dvorana je namenjena cikloma, ki pomenita Kerblerjev ustvarjalni zenit, to sta Haložani in Koline. Razstava nato prek portretov fotografov in t. i. tovarniških fotografij preide k zadnjemu pomembnejšemu ciklu Dvorišča, v katerem so Kerblerja pritegnile sledi časa, naplastene na fasadah hiš starodavnega Ptuja.
Stojan Kerbler in skladateljica Tina Mauko
Retrospektiva kaže, kako je mojster iskal ustrezen fotografski jezik; kako so po eni strani stroga narava njegovega videnja in njegova humanost, po drugi pa njegov notranji razvoj pogojevali spreminjanje in razvoj njegovega fotografskega izraza ali, povedano drugače, kako so tematske in slogovne premene njegovih ciklov notranje utemeljene in logične.
Osrednja dvorana Moderne galerije
Razstavo in katalog je zasnovala kustosinja Moderne galerije Lara Štrumej, tudi avtorica enega od prispevkov v katalogu. Druga dva sta izpod peres publicistke Alenke Puhar, avtorice knjige Prvotno besedilo življenja. Oris zgodovine otroštva na Slovenskem v 19. stoletju (1982), ter pesnika in pisatelja Aleš Štegra, Kerblerjevega someščana na Ptuju.
Fotograf Igor Modic in Stojan Kerbler
Bibliografijo o fotografu je prispevala Bojana Rogina, kustosinja Moderne galerije.
Fotograf Dragan Arrigler in Stojan Kerbler
Alenka Puhar je družbeno klimo šestdesetih let pri nas, ko so nastali Kerblerjevi prvi antološki portreti otrok, osvetlila z vidika nekaterih kritičnih prispevkov v sočasni publicistiki in literarnih delih, v katerih so avtorji razkrivali resnične okoliščine na revnem in nerazvitem podeželju. Šteger, ki so ga prav Kerblerjeve fotografije ptujskih dvorišč navdihnile k pisanju njegove najnovejše knjige Kar sem videl na Ptuju in drugod, je v zamahu literata prispeval pronicljiv razmislek o mojstrovem zadnjem pomembnejšem ciklu Dvorišča.
Ogled in družabno srečanje
Lara Štrumej Kerblerjev opus utemeljuje v fotografovi uglašenosti s Halozami in njihovimi prebivalci. Velik pomen pripisuje vplivu Fotokluba Maribor na prelomu šestdesetih v sedemdeseta leta, ko sta se v Kerblerju utrdili ustvarjalna samozavest in prepričanje, da je na pravi poti. Kmalu zatem je namreč pričel fotografirati v Halozah, kjer je v iskanju vsebinsko zgoščene, etične in obenem estetske pripovedi o resnici haloškega življenja, kot jo je dojemal sam, razvil svoj zreli fotografski jezik, prepoznaven tako po tematiki kot po neangažirani, svojevrstni lirični dokumentarnosti.
Stojan Kerbler in fotograf Boris Gaberščik
V katalogu so dali prostor tudi Kerblerjevi besedi; zanj značilne lapidarne misli, ki spremljajo nekatere fotografije, pomenijo dragocen vpogled v naravo njegovih intencij, ki so ga vodile pri odločitvah, kaj in kako fotografirati.
Režiser Slavko Hren in Stojan Kerbler
Na razstavo je vključenih 174 fotografij, v vitrinah je razgrnjena bogata bera revij, katalogov in drugih publikacij s prispevki o Kerblerjevem delu, ogledati pa si je mogoče tudi dva dokumentarna filma o fotografu, Haložani, srečanja s fotografom Stojanom Kerblerjem in haloško družino (1985) režiserja Bogdana Mrovljeta in Trenutki večnosti: Stojan Kerbler, fotograf z domačega dvorišča (2002) režiserja Slavka Hrena.
Aleksander Bassin in Stojan Kerbler
Stojan Kerbler bo osemdesetletnico praznoval 23. novembra
Veliko je za videti
Jože Stabej, Ala Peče, Stojan Kerbler in Marinka Stanič
Del Kerblerjevih objav
Tone Stojko je slavljencu prinesel vrtnico
Stojan Kerbler in Miran Zupanič
Bogat življenjepis
Stojan Kerbler in Neca Falk
Fotograf Tomaž Lauko in Stojan Kerbler
Metod Frlic, Stojan Kerbler, Andreja Peklaj, Janez Pukšič in Franci Virant
Stojan Kerbler med mladimi sorodniki
Čestitka fotografa Janeza Pukšiča
Pogovor s fotografom Francijem Virantom
Fotograf Stane Jerko in Stojan Kerbler
Polno je bilo v vseh dvoranah
Avtogrami so padali
Treba bo priti še enkrat in si vse v miru ogledati
Stojan Kerbler in dr. Nadja Zgonik
Podpis Ranku Novaku
Brez skrivnosti
Prvoborci
Fotografi v službi
Da se ne pozabim
Marijan Zlobec
En odgovor na “Fotograf Stojan Kerbler osvojil Ljubljano”
Hvala za foto-zapis z otvoritve, Bi pa pripomnil, da to, da je razstava posvečena umetnikovemu osemdesetemu jubileju, ni bilo zamolčano. Prav s tem dejstvom v tekstu je razstava tudi napovedana: http://www.mg-lj.si/si/dogodki/2442/koledar-dogodkov-oktober-2018/