Mednarodno znani in odmevni Festival Slowind se s svojo dvajseto edicijo, ki jo bo s koncerti izvedel v novembru, poslavlja. Krivo je Ministrstvo za kulturo, ki s svojo finančno politiko slabega sofinanciranja kulturnih programov, tu še posebej glasbenih, te dejavnosti ne podpira. Žal je struktura strokovnih komisij, tokat za reso glasbo, taka, da svojega področja ne pozna, še manj podpira, vendar pa samostojno odloča.
Se Slowindov festival letos poslavlja za vedno ?, fotografije Marijan Zlobec
Na današnji tiskovni konferenci je bilo o tem veliko govora, tako kot nasploh o katastrofalnem delovanju ministrstva, razpisnih pogojih, terminih, načrtovanjih. Slowind je dobil nekaj denarja za svoj festival v novembru šele julija, programe z uglednimi, svetovno znanimi glasbeniki in ansambli pa oblikujejo tri leta vnaprej, sicer ne morejo v Ljubljano nikogar dobiti in pripeljati. Slednje se bo zgodilo letos, ko bomo v Ljubljani spoznali v živo samo dva tuja dirigenta, ostalih gostov ne bo, ker jih Slowind nima s čim plačati.
Nina Šenk
Umetniška voditeljica jubilejnega festivala Slowind, skladateljica Nina Šenk, je na koncu tiskovne konference vendarle poznaval medije, da bi pisali bolj spodbudno, v skladu s prazničnim jubilejem, dvajsetletnico delovanja festivala, na katerem so gostili nešteto uglednim sodobnim skladateljskih in izvajalskih imen ter imeli prav tako veliko svetovnih praizvedb.
Metod Tomac in Aleš Kacjan
Nina Šenk se je v sestavi programov šestih koncertov med 6. in 20. novembrom zavzemala za taka dela in ustvarjalce, ki si prizadevajo za vse tisto, kar v skladateljskem smislu pomeni “stran od suhoparnosti in predvidljivih poti”. Tako je po lastnem prepričanju sestavila “dober, barvit šopek, ki rine malo ven in išče inspiracijo malo dlje”.
Matej Šarc, Paolo Calligaris in Jurij Jenko
Program bo precej spolno uravnotežen, tako da bo tokat zastopanih kar precej skladateljic, med njimi svetovno znana avstrijska glasbenica Olga Neuwirth (1969), prav tako svetovno znana korejska skladateljica Unsuk Čin (1961), nemška skladateljica Isabel Mundry (1963), izraelska skladateljica Chaya Czernowin (1957), kitajska skladateljica Liza Lim (1966), kanadska skladateljica Sabrina Schroeder (1979), škotska skladateljica Rebecca Saunders (1967), med slovenskimi skladateljicami pa Larisa Vrhunc, Urška Pompe in Nina Šenk.
Zdi se kar, da bodo ženske v večini, saj bodo moški bodisi že umrli, kot Elliott Carter, Iannis Xenakis ali Bernd Alois Zimmermann, ali sta in bosta v Ljubljani skladatelja in dirigenta, kot Švicar Beat Furrer (1954) in Nemec Enno Pope (1969), potem bosta med nami nestorja slovenskega ustvarjanja Lojze Lebič in Vinko Globokar, med mlajšimi Vito Žuraj in Matej Bonin, med tujimi pa še sicer stari ljubljanski znanec, nemški skladatelj in dirigent Matthias Pintscher (1971), švicarski skladatelj Michael Jarrell (1958) in ameriški skladatelj Georgi Dimitrov (1989).
V Ljubljano prihaja slavni dunajski ansambel Klangforum Wien, ki bo imel koncerta 13. in 15. novembra. Prvega bo dirigiral Beat Furrer, drugega pa Steven Loy.
Na uvodnem koncertu 6. novembra z naslovom Slowind s prijatelji bo dirigentka Jera Petriček Hrastnik.
Drugi koncert 6. novembra pozno zvečer bo ime naslov Guillaume Dufay skozi prizmo našega časa.
Tretji koncert bo 7. novembra z naslovom Kvartet JACK & Klemen Leben. Sledila bosta omenjena avstrijska koncerta, zadnji, šesti, pa bo 20. novembra pod naslovom Dogodki, lesketanja, sledi, sence…
Vsi koncerti bodo v Kozinovi dvorani Slovenske filharmonije ob 20. uri (drugi ob 22.30).
Zadnji dan festivala bo na Oddelku za muzikologijo FF potekala še mednarodna glasbena delavnica z naslovom Slowindovih dvajset.
Marijan Zlobec
. |