Za stoti rojstni dan Narodne galerije smo slišali zapeti Vse najboljše za te in Happy birthday ob spremljavi ansambla in nepregledne množice, ki je stiskala obroč okrog “torte velikanke”, ki je mamila in vabila ljudi v Narodno galerijo. Kmalu pa se je pokazalo, da sta bili na mizi le dve bolj povprečno veliki torti, ki sta izginili na krožnikih in v ustih še preden je večina normalno prišla k mizi. Kaj hočemo, počakali bomo na naslednjih sto let. Če pomislim, da bo obisk Narodne galerije danes do polnoči, je bil dogodek prekratek in osredotočen na odprtje študentovske razstave pod mentorskim vodstvom profesorice dr. Janje Korun in asistentke, magistrice Tine Kolenik, obeh z AGRFT, ki so s pomočjo študentov oživili vrsto svetovnih slik, med njimi Kofetarico Ivane Kobilce.
Ivan Cankar je s Skodelico kave zgodovino zamujal, vse fotografije Marijan Zlobec
Množico obiskovalcev Narodne galerije je najprej pozdravila direktorica dr. Babara Jaki, projekt interpretacije znamenitih likovnih del pa uvodno predstavila redna profesorica Janja Korun.
Kofetarica in njena dvojnica
“Na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo smo v poletnih semestrih s študenti drugega letnika dramske igre in gledališke režije v okviru vaj pri predmetu Kostum in maska, ki jih vodi as. mag. Tina Kolenik, raziskovali praktičen in umetniški koncept kostumografije.
Zabavnejši glasbeni del
Tako je od leta 2013 nastalo šest interpretacij znamenitih likovnih umetnin iz svetovne in domače zakladnice. Z natančno analizo posamezne slike in z uporabo samosvojega kreativnega pristopa, so študentje prestavili dvodimenzionalno podobo v tridimenzionalni gledališki prostor in ustvarili, lahko bi rekla, tako imenovane tableaux vivants oz. žive slike, ki so bile izredno popularne v gledališču konec 19. in v začetku 20. stoletja.
Klasična glasba
Iz nekonvencionalnih materialov so ustvarili domiselne kostume v prepletu modernizma in renesanse , se ukvarjali z izraznostjo kostumskega detajla ovratnika na ozadju nedefinirane črnine oblačila, z uporabo maske in make-upa preoblikovali gola telesa v ploskovno kubistične Picassove gospodične, se spopadali z nevidnimi predeli telesa pri kostumih okostnjakov in oblikovali ter izdelali domiselne kostume, ki se s človeka nadaljujejo in povežejo v prostor.
Katera je prava ?
Tako so na posrečen način združili prvine likovne umetnosti in gledališkega kostuma, ter jih ovekovečili na fotografijah, ki so danes na ogled v Narodni galeriji.
In ob tem naj se vodstvu, ki je omogočilo to razstavo, tudi iskreno zahvalim.”
Narodna galerija praznuje
Avtorski, organizacijski in povezovalni mentorsko-študentski in študijski pristop je bil v rokah magistrice Tine Kolenik, sicer znane multimedijske umetnice.
Kofetarice
“Moje ime je Tina Kolenik, sem asistentka za kostumografijo na AGRFT. Danes pa sem tukaj v vlogi Ivane Kobilce. Na kratko vam bo predstavila nekaj zanimivih podrobnosti v zvezi z nastajanjem interpretacij likovnih del, ki smo jih pripravili skupaj z našimi študenti.
Anatomija doktorja Tulpa
Na sliki Las Meninas: Dialog med Velazquezom in Picassom smo ovekovečili tudi psičko pasme Ariedale Terier, ki sliši na ime Ema P. Zidar.
Na sliki Anatomija doktorja Tulpa smo se od originala oddaljili v tem, da smo za seciranje telesa uporabili golo študentkino telo, namesto moškega trupla.
Avignonske gospodične
Na sliki Avignonske gospodične pa sva s profesorico Korunovo, uspeli prepričati študente, da so se oblekli v goloto Avignonskih gospodičen. To pa je tudi zaenkrat edina generacija, ki se ji je uspelo osvoboditi predsodkov pred lastno goloto.
Mrtvaški ples
Na freski Mrtvaški ples, je 11 oseb v ples smrti popeljalo 12 študentov, okostnjakov. Osebe so zaposlene na naši akademiji, po hierarhični lestvici: od otroka, snažilke, tehniškega sodelavca, vodje knjižnice, vodje mednarodne pisarne, glavne tajnice, asistentke, docentke, izrednega profesorja, redne profesorice in dekana.
Zadnja večerja
Na freski Zadnja večerja so se študenti konceptualno oddaljili od originala, ker so izrazili stališče, da ne verjamejo v avtoriteto, zato je nastal diptih z odsotnostjo božje avtoritete in z odsotnostjo apostolov. Za izdelavo kostumov in prta smo uporabili 69 kosov rabljenih oblačil.
Kristus
Na sliki Kofetarice pa je ovekovečenih 12 kofetaric. Poleg študentk, so se tudi študenti prepričljivo vživeli v lik in vlogo kofetarice, ene izmed najbolj priljubljenih slik v Narodni galeriji. Med realizacijo projekta smo spili precej kave in pojedli veliko čokoladnih piškotov. Nemara so na sliki zato vsi tako sladki!
Vodstvo avtorice po razstavi
Naj se za konec z veliko hvaležnostjo zahvalim direktorici narodne galerije Barbari Jaki, da nas gosti v najveličastnejši galeriji v državi. Kustosinji Mateji Breščak za njeno požrtvovalnost in strokovno pomoč ter pomočniku direktorice Bojanu Kuharju za vsestransko podporo in razumevanje. Narodni galeriji pa, za finančni vložek, ki je bil potreben za realizacijo te skupne razstave. Hvala vam!”
Pozdravni nagovor direktorice Narodne galerije dr. Barbare Jaki
Besede redne profesorice Janje Korun
Mag. Tina Kolenik se je predstavila kot prava Ivana Kobilca
Vse najboljše za Te
Velikanka z vprašajem
Samo še za postrgati
Množica kot v Meki
Ivana Kobilca je kadila
In bila kvartopirka
Kaj pa moški ?
Ferdo, be my lover tonight
Marijan Zlobec