Znana ljubljanska galerija Fotografija Barbare Čeferin organizira v septembru dve delavnici. Prva ima naslov Umetnost editiranja in bo potekala 21. in 22. septembra, druga pa bo Sporočilna moč fotografije med 27 in 29. septembrom. Obe bo vodila priznana fotografinja z mednarodnimi izkušnjami Manca Juvan.
Manca Juvan
“Urejanje in izbiranje svojih fotografij je Ahilova peta fotografa, naj si bo zato, ker je sam v zgodbo preveč emotivno vpleten ali morda zato, ker je nekje v procesu izgubil cilj in s tem fokus pripovedi,” pravijo v galeriji Fotografija.
S prejšnje delavnice Umetnost editiranja
“Na omenjeni intenzivni delavnici bomo v majhni skupini največ sedmih udeležencev raziskovali številne vidike, kako fotografije združiti v povezano in konsistentno celoto. Pogledali bomo vaše najboljše fotografije, narejene na eno temo (do 50 fotografij na udeleženca) in vam pomagali izločiti šibkejše in ponovljive fotografije, zato da bi kar najbolj učinkovito povedali zgodbo. Prav tako bomo govorili o pomenu zaporedja in o ritmu ter o editiranju za različne vrste predstavitev (projekcija, multimedija, knjiga, razstava, časopisna/revijalna reportaža,…) V procesu bomo izvedeli več o pristopu fotografa, kadriranju, namenih in zmožnostih, da iz toka življenja poskusimo izluščiti njegovo bistvo.
Delavnica je namenjena profesionalnim fotografom in navdušencem, ki menijo, da imajo kaj povedati in tako s svojimi projekti prispevati k fotografski razpravi.”
Tečaj Sporočilna moč fotografije je namenjen vsem, ki se že ukvarjajo s fotografijo, kot tudi tistim, ki bi se z njo želeli, pa do sedaj še niso imeli priložnosti.
“Vizualne podobe, ki so ustvarjene bodisi za spomin bodisi zato, da prenašajo druga specifična sporočila, nas obdajajo z vseh strani – v časopisih in revijah, galerijah in muzejih, na internetu in v knjigah, v oglasih…
Vprašanje, ki si ga bomo na tečaju vedno znova zastavljali, bo:
Kaj nam fotografija sporoča?
Odgovor nanj bomo iskali na podlagi različnih fotografij, v diskusijah o estetiki in tehniki, kar vam bo nudilo podlago za to, da boste pričeli sami »obvladovati« nastajanje podobe in ne obratno. Preko teorije in prakse boste tako vstopili v svet fotografije tudi zato, da boste videli, kako je svet videti fotografiran.”
Več informacij dajejo v sami galeriji Fotografija, ki je znana po odprtih vratih tako za mlajše kot profilirane domače in tuje fotografe, še posebej pa za umetniško fotografijo.
Tematika fotografij in fotografiranja je ogromna, kar lahko vidimo vsak dan, na vseh fotografskih razstavah ter ob vseh priložnostih. Prihaja čas, ko vsaj s pomočjo pametnega telefona ne bomo niti trenutek brez možnosti fotografiranja. Koliko je v širšem smislu vredna neka fotografija, pokaže čas. Največkrat nasploh lahko ugotovimo, da je fotografij vedno premalo, profesionalnih fotografij, zlasti fotoreporterjev, pa največkrat ni ravno tam ali tedaj, bo bi bili ali so motivi najbolj zanimivi…
Vprašanje seveda je, kaj je pri fotografiji za objavo ali javni ogled in kaj ni, pa taka fotografija vseeno nastane.
Prostor svobode je pri fotografiji prav tako omejen s svobodo drugega kot pri vseh oblikah sporočanja, druženja, vedenja.
Spomnimo na kakšne posebej odmevne poroke ameriških zvezdnikov, na katere povabijo zelo znane in odlične fotografe, a v javnost gre samo tisto, kar izbere naročnik.
Kaj vse bi se dalo reči o vlogi, seveda negativni, fotoreporterjev ali paparazzov pri tragični smrti, nočni prometni nesreči princese Diane.
Posebno vprašanje je, zakaj med novinarji umre največ fotoreporterjev in snemalcev na raznih bojiščih ?
Za Roberta Capo na primer pravijo, da je ona njegova najslavnejša fotografija iz španske državljanske vojne ponovljen prizor, nepristna, lažniva.
Nazadnje sem videl najlepše vojne fotografije v nekoč slavnem Sajgonu ali sedaj Hošiminhu, v muzeju vietnamske vojne.
Fotografija je verjetno najmočnejši medij.
Marijan Zlobec