Slavni argentinski tenorist Marcelo Alvarez je že v Ljubljani in je pred jutrišnjim nastopom v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma z Zagrebško filharmonijo pod dirigentskim vodstvom rusko-ameriškega glasbenika Constantina Orbeliana sodeloval na tiskovni konferenci direktorja Festivala Ljubljana Darka Brleka.
Marcelo Alvarez v Križankah, foto Marijan Zlobec
Marcelo Alvarez je v Poletnem gledališču v Križankah pred kar precej leti že nastopil na večeru opernih arij, tokrat bo gostoval kot rečeno v Cankarjevem domu in s programom, ki ga je posnel skupaj z dirigentom Orbelianom za zgoščenko in nasploh z njim večkrat že nastopil, med drugim v Moskvi. Kot je povedal, ta program zelo rad poje.
Alvarez je izrazil zadovoljstvo nad ponovnim snidenjem z Ljubljano, potem pa je razložil koncertni program v dveh delih.
Darko Brlek, Flora Ema Lotrič, Vesna v musicalu, in Marcelo Alvarez
Prvi del je namenjen “ogrevanju grla”, kot se je izrazil nekoliko metaforično, saj je jasno, da pevec na more stopiti na oder, če ni glasovno pripravljen, opet. Prvi del bo poudarjeno francoski za pevca in italijanski za sam orkester, ki pa bo koncert začel z uverturo k opereti Orfej v peklu francoskega skladatelja nemškega porekla Jacquesa Offenbacha, svoj solo nastop pa bo imel še z obema najslavnejšima intermezzoma v italijanski operni literatur: iz opere Manon Lescaut Giacoma Puccinija in iz Cavallerie rusticane Pietra Mascagnija.
Alvarez si je za prvi del nastopa izbral vsaj pri nas malo znano arijo Mylia Vainement, ma bien-aimée iz opere Kralj Ysa Edouarda Laloja, potem zelo znano arijo Don JosejaLa fleur que tu m’avais jetéeiz Carmen in zatem spet manj znano arijo Rodrigua O souverain , o juge, o pere iz opere Le Cid Julesa Masseneta.
Alvarez kot Cavaradossi
Prav tako pevsko rafiniran, nekako razpolovljen med zelo znane in manj znane arije bo drugi del koncerta. Alvarez napoveduje uvod z arijo Romea Giulietta!Son io! iz Romea in Julije Riccarda Zandonaia. Poznanost arij se bo stopnjevala z arijo Federica E la solita storia del pastore iz opere Arležanka Francesca Cilee.
Marcelo Alvarez v Trubadurju
Orkester Zagrebške filharmonije bo najprej izvedel uverturo k Bellinijevi operi Norma ter Adagio in Antični ples iz opere Faust Charlesa Gounoda.
Dirigent Constantine Orbelian
Alvarez v Turandot
Alvarez si je izbral še dve slavni ariji: Cania Vesti la giubba iz opere Glumači Ruggiera Leoncavalla in Cavaradossija E lucevan le stelle iz opere Tosca Giacoma Puccinija.
Alvarez z arijo Vesti la giubba
Orkester si je za konec izbral še najslavnejšo operno uverturo, to je iz Rossinijevega Seviljskega brivca.
Marcelo Alvarez se je na tiskovni konferenci precej razgovoril o položaju opernih ustanov v sodobnem času. Opaža, da je tempo delovanja hitrejši, potrebno je več znanja, pokazanega na manjšem številu vaj pred koncertom ali operno predstavo in s sabo nasploh prinesti odlično pripravljenost.
Operna kultura ponekod usiha in število opernih gledališč zmanjšujejo, kot na primer v Italiji, a to je že druga tema.
Marijan Zlobec