66. Ljubljana Festival proti finišu, a do zmage je še daleč


Predzadnji avgustovski teden bo 66. Ljubljana Festival v znamenju baleta, opernih arij in musicala, ljubitelji likovne umetnosti pa si bodo lahko od 20. avgusta dalje ogledali novo razstavo posvečeno kiparju Janezu Lenassiju. Podrobnosti bomo izvedeli sicer šele na torkovi tiskovni konferenci, ki se je bodo po napovedih udeležili nekateri mednarodno uveljavljeni umetniki, tako da bomo o njihovih nastopih kaj več izvedeli iz prve roke.

_51ee945cdde9f

Uvod v kulturni festivalski teden bo ponedeljkova spominska razstava Janeza Lenassija

V Ljubljano se 21. in 22. avgusta vrača Akademski državni balet Borisa Eifmana iz Sankt Peterburga, ki je s psihološkim baletom Up & Down sklenil 64. Ljubljana Festival. Tokrat se bodo predstavili z baletom Čajkovski. PRO et CONTRA, ki je ustvarjen na glasbo Petra Iljiča Čajkovskega.

Balet je rezultat koreografovega dolgoletnega razmišljanja o osebnem in ustvarjalnem svetu tega skladatelja. Balet je bil uprizorjen le malo pred 70. rojstnim dnem Borisa Eifmana 22. julija 2016. Čajkovski je morda Eifmanov najljubši skladatelj, saj je na njegovo glasbo zasnoval zelo pomembne koreografije. Balet Čajkovski iz leta 1993, ki je z velikim uspehom gostoval po vsem svetu, si zasluži posebno pozornost. V tej produkciji je Eifmanu uspelo na odru tako rekoč materializirati nesmrtno glasbo Petra Iljiča in s koreografijo izraziti simfonijo strasti. Danes predstavlja novo, izvirno koreografsko stvaritev, ki odraža sodobne umetniške in tehnološke zmogljivosti baleta.

»Ob dolgoletnem ukvarjanju z glasbo Čajkovskega sem spoznal, kako globok in brezkončen je bil skladateljev svet. Začel sem razumeti raznolike teme, povezane z njegovim delom, njegovo psihološko identiteto, njegovimi odnosi z bližnjimi. Vsega tega v preteklosti nisem zadostno preučil. Želel sem ustvariti delo, v katerem bi se lahko bolj poglobil v okolje skladateljevega ustvarjalnega trpljenja,« je povedal Eifman.

Eifman

Balet Borisa Eifmana

23. avgusta ob 20. uri bo v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma na sporedu še zadnji izmed koncertov opernih arij. V solistični vlogi bo nastopil in nas navdušil priznani argentinski tenorist Marcelo Álvarez, ki velja za enega izmed najpomembnejših pevcev svoje generacije in najvidnejšega interpreta verističnih vlog.

Za odkritje njegovega izrednega talenta sta zaslužna tenorist Giuseppe Di Stefano in prav tako izjemni Luciano Pavarotti, ki sta pevca spodbudila, da je prodal vse premoženje in se zaradi operne kariere preselil v Evropo. Leta 1995 je mednarodno debitiral z vlogo Elvina iz Bellinijeve opere La Sonnambula v beneškem Teatru La Fenice in glasbena pot ga je vodila na odre svetovnih opernih hiš. Sodeloval je tudi s številnimi priznanimi dirigenti, kot so James Levine, Zubin Mehta, Claudio Abbado, Riccardo Muti, Riccardo Chailly, Antonio Pappano in drugi. Njegov operni repertoar je sledil naravnemu vokalnemu razvoju in obsega od belkanta prek del francoskih opernih skladateljev pa vse do velikih liričnih in verističnih tenorskih vlog. V Cankarjevem domu mu bomo lahko prisluhnili z orkestrom Zagrebške filharmonije pod taktirko Constantina Orbeliana.

Álvarez

Marcelo Alvarez, foto Festival Ljubljana

Teden bo sklenil musical Vesna, narejen po zgodbi prvega slovenskega romantičnega filma Vesna avtorja scenarija Mateja Bora. Musical se po lanskoletni premieri vrača v Križanke, kar bo tudi prvi dogodek na sporedu po letošnji prenovi Poletnega gledališča Križank, ki za zdaj ostaja še brez strehe.

Vesna

Prizor iz musicala Vesna

Musical je delo izkušenih ustvarjalcev, ki so pred štirimi leti na slovenske odre postavili uspešnico Cvetje v jeseni. Matura se bliža, glavni trije junaki pa so prepričani, da jih lahko hči strogega profesorja matematike odreši odvečnih muk učenja. Niz naključij privede do tega, da se na zmenku namesto učene Hiperbole pojavi prijetna mladenka Vesna, fantom popolnoma zmeša glavo in prava pomladna dogodivščina se šele začne. Zgodba o nedolžni mladostni ljubezni in njenih preizkušnjah je plod režije Vojka Anzeljca, libretista Janeza Usenika, koreografa Mihe Krušiča, avtorja glasbe Matjaža Vlašiča in producenta Gorazda Slaka. V glavnih vlogah Vesne in Sama bosta nastopila Flora Ema Lotrič in Robert Korošec.

Predstava bo 24. avgusta, rezervni termin pa je 25. avgust ob 20.30 v Poletnem gledališču v Križankah.

Marijan Zlobec


En odgovor na “66. Ljubljana Festival proti finišu, a do zmage je še daleč”

  1. Upam, da bo dejansko nastopil. Alvarez je svetovno znan po odpovedih in prekinjanju predstav, cucljanju septolet na odru, zbor mu nosi vodo… Eden najbolj nezanesljivih pevcev na sceni. Njegov glas je pa tudi že passe

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja