Če zaupaš državi, se ti zruši viadukt


Cestni viadukt v Genovi je zrušila mafijska mentaliteta. Tako je, če na državne razpise za cestne in druge gradnje kandidirajo podjetja v mafijskih rokah, ki posel dobijo, potem pa ga preprodajajo naprej različnim “izvajalcem” in “podizvajalcem”, in ker je veriga do končnega izdelka dolga, mora vsakdo nekaj zaslužiti in pri materialih, nujnih za varno gradnjo, nekoliko prihraniti, na koncu pa je nosilni železobeton prekrhek; cementa in železa premalo, in viadukt se podre.

Viadukt 03000

Zrušeni cestni viadukt v Genovi

Vse drugo je televizijsko filozofiranje, kot že nekaj ur neposredno poteka in bo še bolj zvečer ob 21. uri (po TG 1) na RAI. Seveda resnice ne bo povedal nihče.

Glede na mafijsko državo in vsakršne “izvajalce”, se to lahko zgodi tudi pri nas. Kljub vsevednim in zagotavljajočim novinarjem na TVS.

Marijan Zlobec


En odgovor na “Če zaupaš državi, se ti zruši viadukt”

  1. Moram se oglasiti. Malce nenavadno je, ko se kulturnik obregne v povsem tehnični problem.
    Za dokončno sodbo imam na voljo mnogo premalo podatkov, kljub temu pa se ne upam podati sodbe, kakršno ste podali vi g. Zlobec.
    Menim, da je primer mnogo bolj zapleten, kot ga prikazujejo novinarji, kot ga dojema politika in požira javnost.
    Prav gotovo je bilo do nesreče veliko šlamparije, vseeno pa menim, da gre za zelo pomembne momente, ki bodo dolgoročno vplivali na gradnjo mostnih konstrukcij iz prednapetega betona.
    Smelo lahko trdim, da se konstrukcija mostu ni zrušila zaradi prometne obremenitve, niti zaradi morebitnega posedanja temeljev pilona.
    Rušilno silo so spržile napetosti v kablih prednapete konstrukcije, kajti le te so lahko tolikšne, da zrušijo mostno konstrukcijo.
    Kaj je bil dejanski vzrok, da so se te sile sporžile, bo pkazala šele analiza.
    Kolikor je znano so most sanirali in omenjeno je bilo, da so kable dadatno napenjali, kar pa je zelo delikaten posel, ki ga zaenkrat ne moremo v popolnosti obvladovati.
    V kolikor je dejansko prišlo do porušitve konstrukcije zaradi dodatnega prenapenjanja, se srečujemo z resnim problemom in najverjetneje tega ne bomo več smeli početi na nobeni podobni konstrukciji. To pa pomeni,da bo potrebno dotrajane mostove rušiti in graditi nove.
    V takšnem primeru bodo upavljavci razrešeni krivde, politika pa bo morala priznati, da se je zaletela in naredila napako.
    V bodoče bo potrebno določiti rok uporabnsti mostu in ga po preteklem času porušiti in zgraditi novega. Zavedati se moramo, da imamo tudi v Sloveniji ogromno taknih mostov in viaduktov in zanesljivo bomo morali upoštevati smernice, ki bodo po tej tragediji izdane in jih bdo morali upoštevati vsi vzdrževalci tovrtstnih objektov.
    Ni čas za obtoževanje kar povprek, je čas za razmislek in za ugotavljanje vzroka hude nesreče in pred vsem za ukrepanje, da se v bodoče takšne nesreče ne bodo dogajale.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja