Letošnje Salzburške slavnostne igre so že poskrbele in do konca še bodo za uveljavitev cele vrste novih ali manj znanih opernih pevcev, s čimer so dali vedeti, da ima vsakdo priložnost, da se uveljavi, le če je dovolj dober. Prav tako je festival nacionalno odprt in širok; če si dober, lahko prideš od vsepovsod. Zvezdništva je vse manj in celo Ana Netrebko se zdi, kot da je Salzburgu dala že vse, kar je želela. Edino Placido Domingo se vsega drži kot klop, tako da so ga vzeli za dirigenta Valkire celo v Bayreuth. Kaj naj rečem še o razvpitem gledališkem in filmskem igralcu Klausu Maria Brandauerju, ki je kot dedek bral odlomke iz Čarobne piščali?
V Salomi Richarda Straussa je v naslovni vlogi blestela litovska sopranistka Asmik Grigorian, foto SF/Ruth Walz
Solistična podoba Salome Richarda Straussa je bila boljša od režijsko-scenske, v kateri je bilo precej smiselnih in vsebinskih napak, pri čemer se Salzburgu lahko samo čudiš.
Gábor Bretz, foto SF/Anne Zeuner
Pevci so svoje vloge interpretirali zgledno, a je bila vseeno najboljša sopranistka Asmik Grigorian kot Saloma.
Gábor Bretz kot Johanaan v Salomi, foto SF/Ruth Walz
Pravzaprav so se glasovno in interpretacijsko odlikovali še baritonist Gábor Bretz kot Johanaan, tenorist John Daszak kot Herod, mezzosopranistka Anna Maria Chiuri kot Herodiada, tenorist Julian Pregardin kot Narabot… Iz vrst Young Singers Project je nastopil Hrvat Neven Crnić.
Anna Maria Chiuri kot Herodiada v Salomi, foto SF/Ruth Walz
John Daszak kot Herod, foto SF/Ruth Walz
Čarobna piščal je najprej zamenjala Kraljico noči
Najbolj problematična letošnja salzburška operna predstava je Mozartova Čarobna piščal. Če bi rekel, da je v njej vse “narobe”, bi bilo ravno “prav”.
Christina Karg kot Pamina, foto SF/ Ruth Walz
Med novimi pevkami se je najbolj izkazala komaj triindvajsetletna belgijska sopranistka Emma Posman, ki je vskočila kot Kraljica noči. Ni pela najbolje, a je treba razumeti psihološki pritisk pred tako zahtevnim nastopom.
Emma Posman je na premieri vskočila kot Kraljica noči, foto SF/Marco Borelli
Omenil bi še sopranistko Christino Karg kot Pamino. Slabo pa so bili kot interpreti svojih vlog zasedeni Adam Plahetka kot Papageno, Mauro Peter kot Tamino in Matthias Goerne kot Sarastro. Najboljši so bili trije dečki. Žal nikoli nimajo imen, kar je seveda diskriminacija.
Veliko novih imen v Pikovi dami Petra Iljiča Čajkovskega
Pikova dama ponuja celo panoramo novih ali že znanih imen, kot so tenorist Brandon Jovanovich kot Herman, baritonist Vladislav Sulimski kot grof Tomski / Plutus, baritonist Igor Golovatenko kot knez Jelecki, sopranistka Evgenia Muraveva kot Liza, mezzosopranistka Oksana Volkova kot Pavlina / Daphnis, altistka Hanna Schwarz kot grofica, tenorist Aleksander Kravec kot Čekalinski, basist Stanislav Trofimov kot Šurin, basist Gleb Perjazev kot Narumov, tenorist Pavel Petrov kot Šaplicki, altistka Margarita Nekrasova kot guvernanta, tenorist Oleg Zalicki kot komornik, sopranistka Vasilisa Beržanskaja kot Maša, sopranistka Julia Suleimanova kot Chloe.
Brandon Jovanovich, foto Peter Dressel
Brandon Jovanovich kot Herman v Pikovi dami, foto SF/Monika Rittershaus
Evgenia Muraveva, foto TACT International Art Management
Evgenia Muraveva kot Liza v Pikovi dami, foto SF/Ruth Walz
Oksana Volkova, foto Emil Matveev
Margarita Nekrasova kot guvernanta in Oksana Volkova kot Polina, foto SF/Ruth Walz
Stanislav Trofimov, foto Impresario Artists Management
Vladislav Sulimski, foto Maria Torshina
Vladislav Sulimski kot grof Tomski, foto SF/Monika Rittershaus
Nova imena v Kronanju Poppeje Claudia Monteverdija
Veliko novih pevskih imen ponuja letošnja produkcija zadnje opere Claudia Monteverdija Kronanje Poppeje, o čemer bomo še poročali po njenem ogledu (premiera je danes). Tu so sopranistka Sonja Jončeva, mezzosopranistka Kate Lindsey, altistka Stéphanie d’Oustrac, basist Renato Dolcini, baritonist Carlo Vistoli, sopranistka Lea Desandre, sopranistka Ana Quintans, sopranistka Tamara Banješević, altistka Dominique Visse, tenorist Marcel Beekman…
Kate Lindsey, foto Rosetta Greek
Sonja Jončeva kot Poppeja in Kate Lindsey kot Neron, foto SF/Maarten Vanden Abeele
Sonja Jončeva, foto Dario Acosta
Stéphanie d’Oustrac kot Oktavija, foto SF/Maarten Vanden Abeele
Carlo Vistoli (Otton), foto Philippe Delval
Renato Dolcini (Seneka), foto Philippe Delval
Srbska sopranistka Tamara Banješević, foto internetni profil
(se nadaljuje)
Marijan Zlobec
En odgovor na “V Salzburg prihaja nova pevska generacija”
Asmik Grigorian kot Saloma je bila nora, postavila je neki standard sodobnih interpretacij te vloge. Okoli sebe je pa imela povprečne interprete. Recimo, Daszak je, po moje, Heroda zapel brez karakterja. Herod more bit nor, paranoičen in kot oseba, ki hoče v naslednji uri okusiti karnalni užitek. Z drugimi besedami, more biti takšen kot ga interpretira Stolze. Res pa je, da sem zelo kritičen do Straussa, ker ga imam zelo rad. Glede scene, pa me je najbolj presenetil Tanz der sieben Schleier, v katerem Saloma sploh ni plesala, ampak jo je pokrila skala. Čudno, ampak pričakovano. Če bi upoštevali originalna navodila oz. standard takšnih plesov, bi se morala sleči do golega (podobno kot v Hindemithovi Sancta Susanna, ampak tam je to nuja). V to pa gre redkokatera operna pevka, kar je razumljivo. Poleg tega pa vsaka tudi ne ve plesati, ampak to težavo lahko rešijo z nadomestno pevko…Kakorkoli, odločili so se za to verzijo in prav je tako, ker je malo drugače. Orkester pa je igral standardno dobro. Glede Kronanja Popeje, pa upam, da z novimi imeni ne mislite na Sonjo Jončevo, Kate Lindsey in Stephanie D’Oustrac, ker potem so Metropolitanska opera, Royal Opera House, Berlinska državna opera in Teatro Real male operne hiše.
Jonatan Horvat