V Salzburg prihaja nova pevska generacija


Letošnje Salzburške slavnostne igre so že poskrbele in do konca še bodo za uveljavitev cele vrste novih ali manj znanih opernih pevcev, s čimer so dali vedeti, da ima vsakdo priložnost, da se uveljavi, le če je dovolj dober. Prav tako je festival nacionalno odprt in širok; če si dober, lahko prideš od vsepovsod. Zvezdništva je vse manj in celo Ana Netrebko se zdi, kot da je Salzburgu dala že vse, kar je želela. Edino Placido Domingo se vsega drži kot klop, tako da so ga vzeli za dirigenta Valkire celo v Bayreuth. Kaj naj rečem še o razvpitem gledališkem in filmskem igralcu Klausu Maria Brandauerju, ki je kot dedek bral odlomke iz Čarobne piščali?

SALOME

V Salomi Richarda Straussa je v naslovni vlogi blestela litovska sopranistka Asmik Grigorian, foto SF/Ruth Walz

Solistična podoba Salome Richarda Straussa je bila boljša od režijsko-scenske, v kateri je bilo precej smiselnih in vsebinskih napak, pri čemer se Salzburgu lahko samo čudiš.

hires-GaborBretz_c_oA (1)

Gábor Bretz, foto SF/Anne Zeuner

Pevci so svoje vloge interpretirali zgledno, a je bila vseeno najboljša sopranistka Asmik Grigorian kot Saloma.

SALOME

Gábor Bretz kot Johanaan v Salomi, foto SF/Ruth Walz

Pravzaprav so se glasovno in interpretacijsko odlikovali še baritonist Gábor Bretz kot Johanaan, tenorist John Daszak kot Herod, mezzosopranistka Anna Maria Chiuri kot Herodiada, tenorist Julian Pregardin kot Narabot… Iz vrst Young Singers Project je nastopil Hrvat Neven Crnić.

hires-10_Salome_2018_AnnaMariaChiuri_c_SF_RuthWalz

Anna Maria Chiuri kot Herodiada v Salomi, foto SF/Ruth Walz

hires-18_Salome_2018_Schulman_Daszak_Vogel_Roennebeck_Burton_Ensemble_c_SF_RuthWalz

John Daszak kot Herod, foto SF/Ruth Walz

Čarobna piščal je najprej zamenjala Kraljico noči

Najbolj problematična letošnja salzburška operna predstava je Mozartova Čarobna piščal. Če bi rekel, da je v njej vse “narobe”, bi bilo ravno “prav”.

DIE ZAUBERFLÖTE

Christina Karg kot Pamina, foto SF/ Ruth Walz

Med novimi pevkami se je najbolj izkazala komaj triindvajsetletna belgijska sopranistka Emma Posman, ki je vskočila kot Kraljica noči. Ni pela najbolje, a je treba razumeti psihološki pritisk pred tako zahtevnim nastopom.

hires-40_DieZauberfloete_2018_EmmaPosman_c_SF_MarcoBorrelli

Emma Posman je na premieri vskočila kot Kraljica noči, foto SF/Marco Borelli

Omenil bi še sopranistko Christino Karg kot Pamino. Slabo pa so bili kot interpreti svojih vlog zasedeni Adam Plahetka kot Papageno, Mauro Peter kot Tamino in Matthias Goerne kot Sarastro. Najboljši so bili trije dečki. Žal nikoli nimajo imen, kar je seveda diskriminacija.

Veliko novih imen v Pikovi dami Petra Iljiča Čajkovskega

Pikova dama ponuja celo panoramo novih ali že znanih imen, kot so tenorist Brandon Jovanovich kot Herman, baritonist Vladislav Sulimski kot grof Tomski / Plutus, baritonist Igor Golovatenko kot knez Jelecki, sopranistka Evgenia Muraveva kot Liza, mezzosopranistka Oksana Volkova kot Pavlina / Daphnis, altistka Hanna Schwarz kot grofica, tenorist Aleksander Kravec kot Čekalinski, basist Stanislav Trofimov kot Šurin, basist Gleb Perjazev kot Narumov, tenorist Pavel Petrov kot Šaplicki, altistka Margarita Nekrasova kot guvernanta, tenorist Oleg Zalicki kot komornik, sopranistka Vasilisa Beržanskaja kot Maša, sopranistka Julia Suleimanova kot Chloe.

hires-BrandonJovanovich_c_PeterDressel (1)

Brandon Jovanovich, foto Peter Dressel

hires-11_PiqueDame_2018_BrandonJovanovich_c_SF_MonikaRittershaus

Brandon Jovanovich kot Herman v Pikovi dami, foto SF/Monika Rittershaus

hires-EvgeniaMuraveva_c_TACT_InternationalArtistsManagement (1)

Evgenia Muraveva, foto TACT International Art Management

hires-21_PiqueDame_2018_EvgeniaMuraveva_c_SF_RuthWalz

Evgenia Muraveva kot Liza v Pikovi dami, foto SF/Ruth Walz

hires-OksanaVolkova_c_EmilMatveev

Oksana Volkova, foto Emil Matveev

hires-26_PiqueDame_2018_EvgeniaMuraveva_MargaritaNekrasova_OksanaVolkova_c_SF_RuthWalz

Margarita Nekrasova kot guvernanta in Oksana Volkova kot Polina, foto SF/Ruth Walz

hires-StanislavTrofimov_c_ImpresarioArtistsManagement

Stanislav Trofimov, foto Impresario Artists Management

hires-VladislavSulimsky_c_MariaTorshina

Vladislav Sulimski, foto Maria Torshina

Pikova 11 hires-01_PiqueDame_2018_VladislavSulimsky_c_SF_MonikaRittershaus

Vladislav Sulimski kot grof Tomski, foto SF/Monika Rittershaus

Nova imena v Kronanju Poppeje Claudia Monteverdija

Veliko novih pevskih imen ponuja letošnja produkcija zadnje opere Claudia Monteverdija Kronanje Poppeje, o čemer bomo še poročali po njenem ogledu (premiera je danes). Tu so sopranistka Sonja Jončeva, mezzosopranistka Kate Lindsey, altistka Stéphanie d’Oustrac, basist Renato Dolcini, baritonist Carlo Vistoli, sopranistka Lea Desandre, sopranistka Ana Quintans, sopranistka Tamara Banješević, altistka Dominique Visse, tenorist Marcel Beekman…

hires-Kate_Lindsey_c_Rosetta_Greek

Kate Lindsey, foto Rosetta Greek

hires-01_LIncoronazioneDiPoppea_2018_SonyaYoncheva_KateLindsey_c_MaartenVandenAbeele (1)

Sonja Jončeva kot Poppeja in Kate Lindsey kot Neron, foto SF/Maarten Vanden Abeele

hires-SonyaYoncheva_c_DarioAcosta (1)

Sonja Jončeva, foto Dario Acosta

hires-02_LIncoronazioneDiPoppea_2018_CarloVistoli_StephanieDOustrac_c_MaartenVandenAbeele (1)

Stéphanie d’Oustrac kot Oktavija, foto SF/Maarten Vanden Abeele

Jardin des voix 2015,arts florissants23/02/2015

Carlo Vistoli (Otton), foto Philippe Delval

hires-RenatoDolcini_c_PhilippeDelVal

Renato Dolcini (Seneka), foto Philippe Delval

prenos (1)

Srbska sopranistka Tamara Banješević, foto internetni profil

(se nadaljuje)

Marijan Zlobec


En odgovor na “V Salzburg prihaja nova pevska generacija”

  1. Asmik Grigorian kot Saloma je bila nora, postavila je neki standard sodobnih interpretacij te vloge. Okoli sebe je pa imela povprečne interprete. Recimo, Daszak je, po moje, Heroda zapel brez karakterja. Herod more bit nor, paranoičen in kot oseba, ki hoče v naslednji uri okusiti karnalni užitek. Z drugimi besedami, more biti takšen kot ga interpretira Stolze. Res pa je, da sem zelo kritičen do Straussa, ker ga imam zelo rad. Glede scene, pa me je najbolj presenetil Tanz der sieben Schleier, v katerem Saloma sploh ni plesala, ampak jo je pokrila skala. Čudno, ampak pričakovano. Če bi upoštevali originalna navodila oz. standard takšnih plesov, bi se morala sleči do golega (podobno kot v Hindemithovi Sancta Susanna, ampak tam je to nuja). V to pa gre redkokatera operna pevka, kar je razumljivo. Poleg tega pa vsaka tudi ne ve plesati, ampak to težavo lahko rešijo z nadomestno pevko…Kakorkoli, odločili so se za to verzijo in prav je tako, ker je malo drugače. Orkester pa je igral standardno dobro. Glede Kronanja Popeje, pa upam, da z novimi imeni ne mislite na Sonjo Jončevo, Kate Lindsey in Stephanie D’Oustrac, ker potem so Metropolitanska opera, Royal Opera House, Berlinska državna opera in Teatro Real male operne hiše.

    Jonatan Horvat

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja