Koncertni atelje DSS s pianistko Nino Prešiček


33. Slovenski glasbeni dnevi ponujajo odkrivanje sodobnega klavirskega zvoka kot tudi njegovo povezavo z elektroniko, kar je redko slišati. Pianistični glasbeni večer je del letnega programa Koncertnega ateljeja Društva slovenskih skladateljev. Zadnja tri leta ga umetniško oblikuje mednarodno priznana skladateljica Nina Šenk (1982), ki se bo s slovensko praizvedbo skladbe Circles predstavila kot ustvarjalka. Temeljno vodilo izbora tehtnih skladb v Koncertnem ateljeju DSS je Šenkova poglobila s konceptom prepletanja starejše sodobne slovenske in tuje ustvarjalnosti s slovenskimi novitetami, kar omogoča odsev in odmev sodobne zvočnosti zadnjih desetletij slovenskega in mednarodnega glasbenega prostora (Stockhausen, Nono).

Prešiček_5a01170aadcb5

Nina Prešiček, foto arhiv Festivala Ljubljana

Iz svetovnega pianističnega repertoarja bo zazvenela deveta izmed
devetnajstih Klavirskih skladb znamenitega mojstra spajanja dvojnosti matematične determiniranosti in naključja v glasbi Karlheinza Stockhausna (1928–2007), ki je nastala leta 1961.

Stockhausen_brief_biography

Mladi Karlheinz Stockhausen, foto Wikipedija

Tako kot Stockhausen je krogu tako imenovane darmstatske šole pripadal tudi italijanski avantgardni skladatelj Luigi Nono (1924–1990), ki je v letih 1975–1977 v tesnem sodelovanju s slovitim pianistom Mauriziem Pollinijem ustvaril skladbo …sofferte onde serene…, ki pomeni zasuk v bolj introvertirano skladateljevo ustvarjanje.

Luigi_Nono_(1970)

Luigi Nono leta 1970, foto Wikimedija

Med slovenskimi sodobnimi deli starejšega datuma je na programu Sonata 1974 Igorja Štuheca (1932), nastala kot čisto zvenenje (»sonare«), ki odzvanja v fizikalnem materialu.

Šenk sasa6297

Skladateljica Nina Šenk, foto Festival Ljubljana/Saša Despot

Dela bodo zaživela v interpretacijah uveljavljene pianistke Nine Prešiček,
ki je diplomirala iz klavirja na Visoki šoli za glasbo v Stuttgartu ter končala podiplomski študij na Nacionalnem konservatoriju v Toulousu in Stuttgartu, magistrirala pa iz muzikološke smeri na pariški Sorboni.

vrhunc-img_7817

Skladateljica Larisa Vrhunc, foto Marijan Zlobec

Radovedno zvočno raziskovanje je Nino Prešiček povezalo s številnimi priznanimi glasbeniki, že dlje pa si je prizadevala za izvedbo koncerta s tokratnima avtorjema novitet: z Lariso Vrhunc (1967) že vrsto let sodeluje, bo pa prvič poustvarila solistično klavirsko delo te avtorice; Gregor Pirš (1970) se veliko posveča sodobni tehnologiji elektronike, ki bo v sodelovanju s pianistko živo zazvenela na odru. (Po predstavitvi v knjižici 33. SGD)

Prešiček prec5a1ic48dek (1)

Nina Prešiček, foto Radio Kaos

Koncertni program

Gregor Pirš: Suite – Tissue (za klavir in elektroniko) – krstna izvedba

Karlheinz Stockhausen: Klavirska skladba IX

Nina Šenk: Circles (za klavir) – prva izvedba v Sloveniji

Igor Štuhec: Sonata 74 (za klavir)

Luigi Nono: Sofferte onde serene za klavir in trak – prva izvedba v Sloveniji

Larisa Vrhunc: Za Nino (za klavir) – krstna izvedba

pirs

Skladatelj Gregor Pirš, foto Ars – MMC

Koncert Nine Prešiček bo 16. aprila ob 19.30 v Mini teatru.

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja