Društvo slovenskih skladateljev se bo v okviru 33. Slovenskih glasbenih dnevov predstavilo s tradicionalno Nočjo slovenskih skladateljev. Njihov koncert bo v soboto, 14. aprila, ob 19. uri v Viteški dvorani Križank.
Urška Orešič Šantavec, foto Napovednik.si
V bogatem koncertnem nizu Slovenskih glasbenih dnevov imajo vsako leto pomenljivo vlogo novitete slovenskih sodobnih skladateljev. Krstno izvedbo na tradicionalni Noči slovenskih skladateljev v sodelovanju z Društvom slovenskih skladateljev bo v tokratnem večeru doživelo kar dvanajst za klavir napisanih kompozicij. Podpisujejo jih slovenski skladatelji različnih generacij, prepoznavnosti, izkušenj, ustvarjalnih nazorov, glasbenih jezikov.
Matija Marčina v Slovenski filharmoniji, foto Marijan Zlobec
Najmlajšo generacijo zastopajo Matija Marčina (1989), ki po diplomi na ljubljanski glasbeni akademiji nadaljuje podiplomski študij jazz kompozicije v New Yorku, pianistka in skladateljica, avtorica in poustvarjalka izvirnih performansov Tina Mauko (1982) in skladateljica, pianistka, pedagoginja ter pevka različnih glasbenih zvrsti Urška Orešič Šantavec (1981).
Žiga Stanič na izvedbi svojega Klavirskega koncerta v SF lani, foto Marijan Zlobec
Vse bolj prepoznaven ustvarjalec z izvirnim glasbenim slogom ter pianist pa tudi pedagog in glasbeni producent je Žiga Stanič (1973). Mednarodno uveljavljeni pianist, skladatelj ter pedagog Igor Dekleva (1933) je posvetil večino svojega opusa klavirski glasbi oz. skladbam s klavirjem; subtilen pianistični ustvarjalec, sicer avtor obsežnega in raznovrstnega opusa, je tudi Bojan Glavina (1961).
Bojan Glavina, foto gssezana.net
Peter Kopač (1949) prav tako odlično pozna klavir, saj je sam pianist in skladatelj, zadnje desetletje ravnatelj škofjeloške glasbene šole; skladatelj, pedagog in pianist Ljubo Rančigaj (1936) si je prav za klavirski opus skupaj s samospevi prislužil Kozinovo nagrado.
Ljubo Rančigaj, foto SIGIC
Pavel Mihelčič (1937) je mednarodno prepoznaven skladatelj, zaslužni profesor na ljubljanski glasbeni akademiji, snovalec in organizator glasbenih festivalov, glasbeni kritik; pogosto izvajan na tujem, zlasti na Nemškem, kjer večino časa tudi živi, je skladatelj, klarinetist, pedagog in akademik Uroš Rojko (1954). Ljubljana, Dunaj in Darmstadt so bistveno sooblikovali skladateljsko osebnost Igorja Štuheca (1932), avtorja raznovrstnega in tudi s Kozinovo nagrado nagrajenega opusa; Slavko Ludvik Šuklar (1952) je skladatelj, pedagog, organizator koncertov in član programskih odborov različnih ustanov in festivalov.
Pianist in skladatelj Igor Dekleva, foto SIGIC/Irena Herak
Solistične klavirske skladbe bodo interpretirali: odlična madžarska pianistka Beata Ilona Barcza, zadnja tri leta živi v Ljubljani in poučuje ter korepetira na tamkajšnjem glasbenem konservatoriju, mednarodno priznani pianist, skladatelj in pedagog Igor Dekleva, iskani komorni partner in dolgoletni član Simfoničnega orkestra RTV Slovenija Klemen Golner, uveljavljeni koncertant in profesor na ljubljanski glasbeni akademiji Aleksandar Serdar srbskega rodu ter Tina Mauko, Pavel Mihelčič in Žiga Stanič, ki se bodo predstavili tudi kot skladatelji. (iz Programske knjižice)
Pavel Mihelčič pri klavirju, foto Marijan Zlobec
Skladatelji in izvajalci na Noči slovenskih skladateljev
Beata Ilona Barcza, klavir, Igor Dekleva, klavir, Bojan Glavina, klavir, Klemen Golner, klavir, Tina Mauko, klavir, Pavel Mihelčič, klavir, Aleksandar Serdar, klavir, Žiga Stanič, klavir.
Igor Štuhec, foto Marijan Zlobec
Igor Dekleva: Sonata brevis (krstna izvedba)
Bojan Glavina: Suita devetnajstih barv (krstna izvedba)
Peter Kopač: Encore (krstna izvedba)
Matija Marčina: Sequent (krstna izvedba)
Tina Mauko: Scorpio (krstna izvedba)
Pavel Mihelčič: Iz zimskega vrta (krstna izvedba)
Urška Orešič Šantavec: Variacije na otroško temo (krstna izvedba)
Ljubo Rančigaj: Lepljenka za klavir (krstna izvedba)
Uroš Rojko, foto Marijan Zlobec
Uroš Rojko: Improvizacijska etuda št. 1 (krstna izvedba)
Žiga Stanič: 18+ (krstna izvedba)
Igor Štuhec: Sonata za klavir (krstna izvedba)
Slavko Ludvik Šuklar: Malinconia e Ballo in modo barbarico (krstna izvedba)
Tina Mauko, foto Marijan Zlobec
Skladateljica in pianistka Tina Mauko je o svoji novi kladbi na svojem spletnem profilu zapisala: Škorpijon ima v astrologiji izredno moč preobrazbe. V skladbi ga iz nebesnega znamenja prelevim v žival. Njegova kultiviranost, eleganca, strast, moč, odločnost me gane in ga vržem v prazen, brezčasen prostor, kjer nima odseva, nima s kom deliti strasti, še posebaj podtalnih negativnih lastnosti. Tako se začne njegova preobrazba.
Vendar, v kaj se preobrazi? Še zmeraj je strupena žival, ki proizvaja strup, ki deluje nagonsko, instiktivno, preživetveno. Morda pa to nemirnost zamenja druga, globja komponenta, ki nakazuje vedenje o tem, da je konec vesolja tam kjer je konica njegovega repa.
Marijan Zlobec
En odgovor na “Noč slovenskih skladateljev le s skladbami za klavir”
A mi v Londonu bomo poslušali Vita Žuraja. Već :
Music of Today: Vito Žuraj | Royal Festival Hall | 15 April 2018
We are pleased to announce the first major UK showcase of original music by Slovenian composer Vito Žuraj, recent winner of the Claudio Abbado Composition Prize, performed by Slovenian soprano Nika Gorič and Philharmonia Orchestra.
Music of Today: Vito Žuraj
Sunday 15 April 2018 at 6 pm
Royal Festival Hall
Southbank Centre
Belvedere Road
London SE1 8XX
MORE
Performers:
Joana Mallwitz conductor
Philharmonia Orchestra
Nika Gorič soprano
Repertoire:
Žuraj Aftertouch for ensemble UK premiere
Žuraj Ubuquity – farces for soprano and ensemble World premiere of English version
The concert which is part of the Music of Today series will open with Aftertouch, a work full of fast-paced slides and sudden shifts from high to low which create a fantastical soundworld, and closes with a world premiere of the English version of Ubuquity, a semi-theatrical work for soprano and ensemble that takes inspiration from the grotesque character of King Ubu from the modernist play by French author Alfred Jarry.
Vito Žuraj is a composer whose work is characterize by powerful and meticulously crafted compositions, tailor-made for the performers and often including scenic elements and spatial sound concepts. Born in Maribor in 1979, his works have quickly gained recognition at major concert halls and festivals, interpreted among others by the New York Philharmonic Orchestra, BBC Scottish Symphony Orchestra, Ensemble Modern and the RIAS Kammerchor.
Nika Gorič is a soprano born in Slovenia in 1990. She studied at the Ballet and Music School in Maribor, the University of Music and Performing Arts in Graz, and the Royal Academy of Music, where she completed her studies with Lillian Watson and Jonathan Papp on the Opera Course in 2017, receiving The Queen’s Commendation for Excellence.
This concert is part of the Philharmonia’s free, early evening Music of Today series of contemporary classical music this season presenting works inspired by American pop, electronics-infused compositions and world premieres by the next generation of composers.