Večer sodobne japonske glasbe


Festival Slowindova pomlad se v bistvu zaključuje jeseni, ko bodo pripravili še zadnji koncert. Tega so časovno prestavili spričo gostovanja japonskih glasbenikov v Evropi v oktobru, tako da bodo lahko v celoti izvedli program, kot so si ga zastavili že za pomlad, a se je izkazalo, da je dvakratno potovanje iz Japonske v Slovenijo za en koncert predrago. Japonci prihajajo v Ljubljano neposredno iz Benetk, kjer so imeli 7. oktobra celovečerni koncert, na katerem so prav tako pripravili več kot dvajsetletno ustvarjanje skladatelja Tošia Hosokava.

Slowind2017 Takefu-Koncertni List W.jpg

Uradna predstavitev programa

Koncert bo jutri ob 20. uri v Kozinovi dvorani Slovenske filharmonije. Večer bo skoraj v celoti posvečen japonskemu skladatelju Tošiu Hosokavi (r.1955), posebnost pa bo še izvedba dela Krizantema v svetu vse bolj prodornega in uspešnega slovenskega skladatelja Vita Žuraja.

hosokawa-agenda.jpg

Tošio Hosokava

Izvajalec večera bo gostujoči japonski Takefu Ensemble. Kot je razvidno iz primerjave beneškega in ljubljanskega koncertnega programa, bo skoraj identičen. V Ljubljani bomo slišali Elegy/Elegijo za violino, ki je v Benetkah niso izvedli, ne bomo pa slišali Nacht Klaenge za klavir, Vertical Song I za flavto in Small Chant za violončelo. Lahko pa v dodatku programa.

c5beuraj-1-img_7238.jpg

Vito Žuraj, foto Marijan Zlobec

Dodajam tekst s predstavitve Takefu Ensemble ob njihovem nastopu v okviru slovitega Beneškega likovnega bienala v Arzenalih.

“The Takefu Ensemble is a contemporary music ensemble formed by excellent Japanese musicians who gather every year at the Takefu International Festival. Their performances have been centered on the works of Toshio Hosokawa, the Music Director, on works by prominent European composers invited to the Festival, such as Isabel Mundry, Mark Andre, Georg Friedrich Haas, Beat Furrer, Francesco Filidei and Federico Gardella, and on the premiere performances of Japanese works. Furthermore, they have premiered over 50 works by young composers from around the world, and have constantly presented the Japanese premiere performances of works by the most renowned composers, such as Helmut Lachenmann, Salvatore Sciarrino, and Giacinto Scelsi.
This portrait of Hosokawa is focused on short solo works, and will be performed with original instruments that include the shō, an ancient Japanese reed instrument or recorder. The music composed by Hosokawa based on his philosophy is “calligraphy of sounds on the canvas of silence”, and the music drawn by the instruments is like calligraphy painted by brush.”

https://marijanzlobec.wordpress.com/2017/05/04/slowindova-pomlad-letos-do-oktobra/

Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja