V Ljubljano na 65. Ljubljana Festival prihaja kitajska Puccinijeva Madame Butterfly, ena najbolj znanih oper v zgodovini. V Gallusovo dvorano Cankarjevega doma se vrača Kitajska nacionalna operna hiša iz Pekinga, ki je navdušila ljubljansko festivalsko občinstvo že s svojo izvedbo prav tako Puccinijeve opere Turandot. Tokrat se bosta v priljubljeni operi Madame Butterfly v glavnih vlogah Čo Čo San in Pinkertona predstavila sopranistka Yao Hong in tenorist Li Shuang.
Predstavi v Cankarjevem domu bosta 23. in 24. avgusta ob 20. uri, fotografije arhiv Festivala Ljubljana in Kitajske nacionalne opere
Ljubitelji opere se še spominjajo Turandot na 63. Ljubljana festivalu s kitajskimi glasbeniki, ki so začeli utirati pot v kulturno Evropo z gostovanji le na nekaterih festivalih, poleg ljubljanskega še v mestecu Torre del Lago Puccini, to je v skladateljevem kraju, kjer poteka njegov festival na prostem že desetletja in je tam nekoč, ko je bil direktor Ljubljanske opere SNG še Darko Brlek, gostovala tudi Ljubljanska opera. V Ljubljani je Turandot dirigiral Yu Feng, tedaj direktor in umetniški vodja, profesor ter glavni dirigent Kitajske nacionalne opere.
Čo Čo San in Pinkerton
“Od ustanovitve leta 1952 Kitajska nacionalna operna hiša skrbi za najvišjo raven profesionalnosti in vseskozi spodbuja razvoj glasbenih talentov. Zgodba prevarane japonske gejše Čo Čo San, imenovane Butterfly, čakajoče na poročnika ameriške mornarice Pinkertona, njene velike ljubezni in očeta njenega otroka, se tragično konča. Pinkerton se po treh letih res vrne v Nagasaki, toda z ženo Američanko in namenjen, da s seboj vzame sina. Globoko prizadeta Butterfly se odloči narediti harakiri,” predstavlja gostovanje Festival Ljubljana.
Čo Čo San pred harakirijem
Predstavi Madame Butterfly bo vodil glasbeni vodja in šef dirigent Hangzhou Philharmonic Orchestra Yang Yang, eden najdejavnejših kitajskih dirigentov mlajše generacije. Leta 2006 je kot prvi Kitajec zmagal na mednarodnem tekmovanju orkestrskega dirigiranja – Dimitris Mitropoulos International Competition – v Grčiji. Redno gostuje po svetu kot dirigent opernih predstav in simfoničnih koncertov. Dirigiral je že več kot dvajsetim orkestrom, med njimi v Nemčiji, Franciji, Italiji, Grčiji, Rusiji, Estoniji, Južni Koreji. V Ljubljani je prvič gostoval leta 2011. Yang Yang je poleg matičnega orkestra nazadnje prevzel še umetniško vodenje Kitajske nacionalne opere in funkcijo njenega prvega oziroma šefa dirigenta. Tako bomo v Ljubljani poleg prejšnjega umetniškega vodje Yu Fenga videli in spoznali kot opernega dirigenta še novega ali sedanjega Yang Yanga.
Dirigent Yang Yang
Kitajska nacionalna opera iz Pekinga že desetletja velja za največje in najpomembnejše operno gledališče na Kitajskem in na širšem azijsko-pacifiškem območju. Deluje pod okriljem kitajskega ministrstva za kulturo. Že v petdesetih letih 20. stoletja je gledališče predstavljalo številna mednarodna klasična dela.
Nacionalni center za uprizoritvene umetnosti – Operna hiša v Pekingu
Leta 1986 je sodelovalo s slovitim tenoristom Lucianom Pavarottijem v izvedbi Puccinijeve opere La boheme, leta 1999 pa s tenoristom Josejem Carrerasom. Junija leta 2001 je uspešno sodelovalo pri izvedbi koncerta treh tenorjev – Pavarottija, Carrerasa in Placida Dominga.
Koncertna dvorana v Pekingu
Prizor iz Madame Butterfly
Marijan Zlobec