Niko Gorič, mednarodno že uveljavljeno slovensko sopranistko, doma iz Maribora, je petega julija čakalo doslej največje presenečenje v življenju. Dogajanje je opisala in svoje vtise strnila kar sama, saj je bila njena tokratna pot iz Italije v London najprej zelo skrivnostna, zatem vedno bolj dramatična in na koncu že kar šokantna.
Nika Gorič s kraljičino diplomo umetniškega diktorata za najboljšega študenta Royal Academy of Music v Londonu za leto 2017
Petega julija so imeli na Kraljevi akademiji za glasbo v Londonu podelitev diplom, na kateri je Nika prejela umetniški doktorat opernega oddelka te akademije. Svoje vtise je strnila takole: “Če sem čisto iskrena, sem želela podelitev tokrat izpustiti, saj nam načeloma tukaj (v Italiji) ne dovolijo izostankov. A se je vse skupaj nekoliko zapletlo. Prejela sem namreč elektronsko sporočilo, v katerem so me s Kraljeve akademije spraševali, ali sem prepičana, da se podelitve listin ne morem udeležiti in ali me lahko kako prepričajo o nasprotnem. Izmenjali smo par elektronskih sporočil, vključil se je ravnatelj akademije in kontaktiral direktorja Georg Solti Accademie. Postalo mi je jasno, da gre za nekaj resnično velikega.”
“Na podelitvi nas je bilo ogromno, trajala je dobri dve uri, saj smo bili prisotni diplomanti vseh smeri londonske Kraljeve akademije, tako inštrumentalisti, kot tisti iz smeri petja, dirigiranja in kompozicije. Vse listine so razdelili in začeli oznanjati posebne nagrade. Najprej Regency Award, katero sem prejela že leta 2015 kot edina pevka, gre za nagrado za posebne dosežke. Sledile so Alumni Developement Award, Edwin Samuel Dove Prize, HRH Princess Alice The Duchess of Glouchester Prize. Nato je govornik naredil pavzo in naznanil še zadnjo, najprestižnejšo nagrado. Kraljičino nagrado za najboljšega študenta leta – The Queens Commendation for Excellence – gre Niki Gorič.”
Umetniški doktorat Nike Gorič
Odkar smo nazadnje pisali o Niki Gorič na naši strani, največ o njenem sodelovanju na mednarodnem pevskem tekmovanju med križarjenjem na potniški velikanki po Sredozemlju lani proti koncu poletja in potem pripravah na operetni nastop v Londonu, se je marsikaj zgodilo.
Nika Gorič kot Evridika
V mesecu februarju je Nika Gorič odpela Evridiko v Offenbachovem Orfeju v podzemlju. Režiser te operete je bil Martin Duncan in predstava je požela veliko uspeha. Vloga je Niki predstavljala izziv, ne samo jezikovno, ampak tudi vokalno, česar se je lotila z veliko vnemo in veseljem. V finalu je morala odpeti in zadržati visoki e, kar je pol tona višje od Traviate na koncu dolge arije v prvem dejanju.
Evridika
Že drugi teden po predstavi sta se s pianistom Johanom Barnoinom uvrstila v finale Joan Chissell Schumman Lieder Prize, kjer sta osvojila drugo mesto. Takoj za tem sta se odpravila v Heildelberg, kjer sta nastopila na tekmovanju Das Lied (Samospev).
Nika Gorič v Heidelbergu
Izmed 130 prijavljenih duetov so jih na tekmovanje povabili 30. Pripraviti so morali 15 Schubertovih, 10 Schumannovih in 5 samospevov sodobnega nemškega skladatelja Wolfganga Rihma.
Orfej v podzemlju
Na žalost se je Nika pred prvim krogom, kot je povedala, zastrupila s hrano in preživela klavrno noč, naslednje jutro je zbrala vso energijo in odpela prvi krog. Kar je očitno zadostovalo, da sta prepričala žirijo, sestavljeno iz mednarodno priznanih pevcev in pedagogov ter direktorjev prestižnih glasbenih ustanov in se uvrstila v polfinale. V polfinalu so jima dodelili tri skladbe, dve pa sta lahko izbrala sama. Na žalost sta dosegla nehvaležno osmo mesto, v finale se je uvrstilo zgolj prvih sedem duetov (pevec in klavirski spremljevalec).
Nastop na tekmovanju Das Lied v Heidelbergu
Nika o izkušnji pravi: “Vsekakor je bilo tekmovanje Das Lied dobra preizkušnja. Zelo sem ponosna nase, da sem v tako kratkem času (ob vsakodnevnih vajah za Orfeja v podzemlju) uspela naštudirati povsem nov repertoar in ga uspešno predstaviti žiriji. Nov program je bila seveda napaka. Kot nasvet vsem ostalim pevcem: Za tekmovanje nikoli ne izberite povsem novega repertoarja – večji del naj bo dobro preizkušenega in že izvedenega programa.”
Opereta Orfej v podzemlju, vse fotografije Robert Workman
Dominique Meyer, direktor dunajske Državne opere, jo je po tekmovanju povabil na avdicijo na oder njihove opere, ker je že samo pol sebi laskavo priznanje. V tej sloviti dunajski eri namreč vsako leto nastopa nekaj sto solistov, prav tako se jih veliko prijavi na avdicije, Niko Gorič pa je Meyer, ki je hkrati še umetniški vodja Državne opere, povabil kar sam.
Nika Gorič v Operi za tri groše
Aprila je izvedla samostojni recital v znameniti dvorani Wigmore Hall v Londonu. Odpela je splet Schubertovih samospevov, Schumannov op.90, venec ruskih samospevov in tri Straussove samospeve iz op.69 – 5 kleine Lieder.
Po Wigmore Hallu so začeli pripravljati Kurt Weilovo Opero za tri groše. Izvedli so jo v Shoreditch Town Hallu, režijo je akademija zaupala mednarodno priznanemu režiserju Walterju Sutclifu. Z omejenim budgetom so iz malo naredili veliko.
…”Nika Gorič made a fresh-voiced, very pretty Polly and she achieved a better mix of sweetness and sardonic edge, especially in the “Barbara-Song”…
Po Operi za Tri groše se je Nika odpravila na festival Midsummer Music, katerega ustanovitelj in umetniški vodja sta pianist Paul Lewis in njegova žena Bjørg Lewis.
Opera za tri groše
Goričeva je sodelovala na treh koncertih. Prvi koncert je bil predvajan na BBC-jevem Radiu 3. V simbiozi z armensko pianistko Marianno Shirinyan in klarinetistom Richardom Hosfordom so izvedli Schubertovega Der Hirt auf dem Felsen.
(http://www.midsummermusic.org.uk/festival/2017.html)
Naslednji dan je ob spremljavi osmih čelistov odpela Bachianas Brasileiras Villa Lobosa, v večernem koncertu pa izbor Schubertovih in Straussovih samospevov, prav tako ob spremljavi Marianne Shirinyan.
Pevci na Soltijevi akademiji v Toskani
Kmalu po festivalu je odpotovala v Italijo, kjer je še sedaj udeleženka Georg Solti Accademie v Castiglione della Pescaia. Mesto si je priborila na avdiciji in se tako znašla v družbi dvanajstih pevcev iz Kitajske, Nove Zelandije, Švedske, Rusije, Španije, Škotske in Anglije.
Tenorist Massimo Giordano kot Andrea Chénier na odru dunajske Državne opere, foto Arhiv Državne opere
Pevci uživajo v vsakodnevnih mojstrskih tečajih, na katerih vpijajo znanje sopranistke Barbare Frittoli in tenorista Massima Giordana, pridružil pa se jim bo tudi dirigent Richard Bonynge, vdovec svetovno znane avstralske dramatične koloraturne sopranistke Dame Joan Sutherland. Pevke in pevce Soltijeva akademija predstavlja kot “glasove prihodnosti”.
Nika Gorič, foto Gaja L. Kutnjak
Morda zgoj kot zanimivost; Georg Solti Accademia je v celoti finančno pokrita s sredstvi sponzorjev in donatorjev. Za izobraževanje posameznega udeleženca tako sponzorji prispevajo 10.000 funtov.
Dirigent Sir Georg Solti, foto Wikipedia
Takoj po londonski podelitvi diplom se je vrnila v Italijo, kjer je odpela prvi masterclass z Massimom Giordanom. Ta velja za izjemno strogega in kritičnega pedagoga, nepopustljivega do udeležencev mojstrskih tečajev. Z delom Goričeve je bil zelo zadovoljen.
Sopranistka Barbara Frittoli kot Donna Elvira v Mozartovem Don Giovanniju v Metropolitanski operi v New Yorku, foto arhiv MET
Še pred tem je en teden delala s sopranistko Barbaro Frittoli, svetovno znano operno in koncertno pevko.
Predstavitev Nike Gorič na Soltijevi akademiji v Toskani 2017
Nika Gorič je tako še v Italiji, v Toskani, v majhnem kraju Castiglione della Pescaia, kot smo omenili, kjer ravno intenzivno študira in se pripravlja na sklepni koncert 15. julija na Soltijevem trgu (Piazza Solti), saj so ga po dirigentovi smrti poimenovali po njem. Georg Solti (1912 – 1997) je imel svojo poletno rezidenco v tem kraju, ki je sedaj središče pevskega izpopolnjevanja in koncertiranja.
Richard Bonynge in Dame Joan Sutherland
Kaj pa bo Nika Gorič počela v prihodnje ?
Iz Italije se Nika vrača v London, kjer bo nastopila v prečudoviti cerkvi v središču Londona. Izvedli bodo Mozartov Requiem. Iz Londona pa končno v domovino, kjer jo čaka izvedba dveh Vivaldijevih motetov in psalma s Komornim godalnim orkestrom SF na 65. Festivala Ljubljana. Za tem se bo odpravila v Francijo na manjši festival Classic a Guethary. Iz Francije v Benetke, nato pa domov na kratek oddih.
V oktobru se bo vrnila v Wigmore Hall, v novembru bo nastopilav Brahmsovem Nemškem requiemu v znameniti St. John’s Smith Square v Londonu, čemur bo sledila turneja po Avstraliji z Australian Chamber Orchestra in Richardom Tognettijem. Nadaljevala bo s turnejo po Veliki Britaniji z božičnim repertoarjem.
Tudi v letu 2018 je urnik sopranistke Nike Gorič lepo zapolnjen, a o tem morda kdaj drugič.
Pevke in pevci na letošnji Soltijevi akademiji v Toskani, foto arhiv akademije
Dodajam še uradno predstavitev Nike Gorič na Soltijevi akademiji
NIKA GORIČ | Slovenia
Slovenian soprano Nika Gorič began her studies in classical dance and music at The Maribor Conservatoire of Music and Ballet, before completing her Bachelor’s at the University of Music and Performing Arts in Graz, Austria. She obtained a Master’s degree with First Class Honours from the Royal Academy of Music, London, where she is currently completing her studies with Lillian Watson and Jonathan Papp on the prestigious Opera Course. Her operatic roles include Titania Die Feenkönigin for the Salzburg Festival; Norina Don Pasquale with Slovene National Theatre; Eurydice Orphée aux enfers, Susanna Le nozze di Figaro, and Fortuna and Pallade L’incoronazione di Poppea for Royal Academy Opera. Whilst in Graz, Nika sang the roles of Barbarina Marriage of Figaro, Sandman Hansel and Gretel, and Elisetta Il matrimonio segreto. Highlights on the concert platform have included Handel’s Messiah with Opéra National de Bordeaux, Brahms’ Liebeslieder Walzer at the Klavier Festival Ruhr with Graham Johnson, several appearances at the Oxford Lieder Festival including a concert alongside Mark Padmore and Simon Lepper, recitals at the Kioi Hall in Tokyo and the Festival Maribor with Richard Tognetti, performances of Berg’s 7 Frühe Lieder at Kings Place, Bach’s cantata Jauchzet Gott in allen Landen with Margaret Faultless, and Vaughan Williams’ Serenade to Music with the City of Birmingham Symphony Orchestra. Nika has appeared on ‘In Tune’ for BBC Radio 3 singing Bach’s cantata Ich hatte viel bekümmernis. She is a member of the Academy Song Circle and a soloist in the Kohn Foundation Bach Cantata series. Future engagements include a solo recital at the Wigmore Hall, Vienna’s Musikverein, Colston Hall, and participating in Das Lied competition in Heidelberg. She is grateful for support from a Sir Charles Mackerras Opera Scholarship, an Independent Opera Voice Scholarship, the Josephine Baker Trust, and the Slovenian Ministry of Culture.
Nika Gorič na lanskih Salzburških slavnostnih igrah v Young Singers Project
Marijan Zlobec