Na 65. Ljubljana Festivalu bo jutri ob 20. uri v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma nastopila svetovno znana latvijska operna in koncertna pevka Elina Garanča. Danes je že bila v Ljubljani in se predstavila medijem. Nastopila bo na koncertu opernih arij skupaj s simfoničnim orkestrom RTV Slovenija pod dirigentskim vodstvom romunskega glasbenika Iona Marina, ki je sicer specialist za opero in dirigira po vsem svetu. Koncert v Ljubljani je objavljen na njeni mednarodni spletni strani. V Ljubljano bo jutri prišlo precej gostov iz Italije in Avstrije ter Hrvaške.
Elina Garanča, foto Marijan Zlobec
Elina Garanča bo imela pevski recital na Salzburških slavnostnih igrah v Hiši za Mozarta z deli Johannesa Brahmsa, Henrija Duparca, Sergeja Rahmaninova… ob klavirski spremljavi Malcolma Martineauja, z opernimi arijami pa je nedavno nastopila v Vilniusu. Še pred Salzburgom jo čakajo predstave Carmen v Pariški operi ter dva gala koncerta v Avstriji in še dva nastopa na odru Nacionalnega teatra v Münchnu v Donizettijevi operi La Favorita. Oktobra se bo vrnila v Pariz, ko bo v Verdijevem Don Carlosu pela princeso Eboli. Novembra bo imela velik recital v dunajskem Musikvereinu, potem pa še v londonskem Wigmore Hallu. Novembra in decembra bo svoje londonske nastope sklenila na odru Kraljeve opere Covent Garden kot Santuzza v Mascagninjevi Cavallerii rusticani.
Ion Marin in Elina Garanča v Križevniški cerkvi namesto na nevihtni Pergoli
Njena umetniška aktivnost je velika, zato je njen že drugi nastop v Ljubljani posebna priložnost tako za tiste, ki so jo že slišali, kot one, ki na to priložnost še čakajo. Je najbolj cenjena mezzosopranistka, ki se na odru sooča z najmočnejšimi sopranistkami, kot je na primer Ana Netrebko, ko sta skupaj peli v Donizettijevi operi Anna Bolena na odru dunajske Državne opere, ko je Anna (Netrebko) bila obglavljena, njena konkurentka pri angleškem kralju Henriku VIII., Giovanna Seymour, pa zmagovalka (Garanča). Podobno kot Charlota v Wertherju, ki se zaradi neuslišane ljubezni ubije. No, na odru Metropolitanske opere v New Yorku pa je Elino Garanča kot Carmen ubil ljubosumni Roberto Alagna kot Don Jose. Kot vidite, z ženskami v operi ni lahko, drugače pa je še “hujše”.
Umetnica, ki natanko ve kaj počne
Elina Garanča je bistra, čedna, muzikalna, razsodna…ima številne dobre svetovalce, učitelje, specialiste za vse, kar sama kot umetnica potrebuje. Zna izbirati svoj repertoar, v katerem so vrhunske vloge kot Carmen, Dalila, Santuzza, princesa Eboli, Giovanna Seymour…
Elina Garanča
V Ljubljani jutri lahko pričakujemo nekaj novih vlog, kot so arija Ivane iz opere Devica Orleanska Petra Iljiča Čajkovskega, potem pa zelo znane arije Dalile (Mon coeur s’ouvre ta voix) iz Samsona in Dalile Camilla Saint – Saënsa, princese Eboli (O don fatale, o don crudel) iz Verdijevega Don Carlosa, Adriane (Io son l’umile ancella) iz opere Adriana Lecouvrer Francesca Cilee in Santuzze (Voi lo sapete, o mamma) iz Mascagnijeve Cavallerie rusticane. Najbolj preseneča izbor sopranske vloge igralke Adriane, ki pa jo redko doživimo v sami operi Adriana Lecouvreur na odru. Za mezzosopranistko, kot je Elina Garanča, intonančno ni previsoka. Nazadnje jo je posnela lani. Njena interpretacija je bolj dramska in s temnejšim glasom, a hkrati zelo suverena v višinah, še posebej na koncu arije.
Potem pridejo še priljubljene italijanske napolitanske pesmi.
Orkester, Simfoniki RTV Slovenija bodo pod Marinovim vodstvom zaigrali vrsto sijajnih del, kot so Poloneza iz opere Jevgenij Onjegin P. I. Čajkovskega, Intermezzo in Farandolo iz Suite Arležanka št. 2 Georgesa Bizeta, Verdijevo uverturo k operi Nabucco, potem slavni Intermezzo iz Mascagnijeve Cavallerie rusticane, uverturo k Rossinijevi operi Tatinska sraka…
Kot ste opazili, smo imeli sinoči veliko srečo s koncertom na Kongresnem trgu, jutri nas čaka dvorana Cankarjevega doma. Srečo si je potrebno ustvariti.
Marijan Zlobec