Če bi po prisotnosti medijev na predstavitvi novega in izvirnega slovenskega musicala Vesna v Viteški dvorani Križank smeli sklepati, potem se 7. junija in potem vse do konca 65. Ljubljana Festivala napoveduje še ena prijetna glasbeno gledališka manifestacija, osvežitev siceršnjega bolj čemernega razpoloženja v družbi, ponovni preskok v romantiko in optimizem, kot jo je že na začetku petdesetih let v filmu Františka Čapa ustvarila tedanja mlada generacija, sedanja pa potrjuje pravilo, da jabolko ne pade daleč od drevesa.
Flora Ema Lotrič kot Vesna, vse fotografije Marijan Zlobec
Kaj bomo videli podobnega kot v najbolj gledanem filmu ? Verjetno bo podobno kar vse, a na svoj odrski in glasbeni način.
Robert Korošec kot Samo
Ponavljati Vesno, če se tako lahko reče, je težje kot jo izvirno ustvarjati, ker obstaja predeksistenca neke splošno znane in priznane, vsebinsko več kot pol stoletja prisotne umetnine v drugačnem žanru, ki je imel tako svoje zakonitosti kot prepoznavne igralce na čelu z legendarnim Stanetom Severjem, Metko Gabrijelčič, Franekom Trefaltom, Elviro Kraljevo, Franetom Milčinskim…, kot odlična scenarista Mateja Bora in režiserja Františka Čapa, ki v filmu ni naredil nobene napake; ne po vsebini ne po obliki, ne po tehnični izvedbi, minutaži, prepričljivosti in izdelanosti detajlov…Spomnimo, da je glasbo za film napisal prav tako legendarni Bojan Adamič.
Ljubezenski par v Vesni
Preskok ali prehod iz ene dobe v drugo, čeprav “samo” slovensko, ni lahek, je pa treba prisluhniti tistemu vodilu, ki ga je izrekel na opoldanski predstavitvi izvršni producent Gorazd Slak; da je temeljno ali glavno sporočilo novega musicala – ljubezen vse premaga.
Producent Gorazd Slak
Slovenska družba se je medtem precej razvila, sprostila, morda osvobodila določenih strogosti, pri čemer bo morda poleg zgodbe Vesne in Samota ter pritaljev sošolcev: Krištofa in Sandija, najbolj aktualna “sprememba” samega profesorja matematike, ki bo morda šele sedaj v musicalu spoznal, da vse vendarle ni tako po pravilih, kot je to razvidno iz matematičnih nalog, pri čemer ostaja skrivnost, kako bodo dijaki pisali maturitetno nalogo in se bo na koncu morala pojaviti podoba pot oblivajočega maturanta, ki mu je razplet z rešitvijo naloge omogočil šele popravek strogega profesorja, ki pa je sam sebi s to potezo moral priznati, da v življenju ne poteka vse po matematičnih pravilih.
Režiser Vojko Anzeljc
Kam bodo po opravljeni maturi vsi odšli “v lajf”, še ne vem, morda bo organizator kaj pripravil v Preddverju Križank, da se bomo skupaj spominjali naših maturitetnih izkušenj. Morda! Film tega ne pove, kot veste. Konča se tako, da Kosinusa povabijo domov na skupno proslavljanje, morda celo veseljačenje.
Scenarist Janez Usenik
Koliko sta se Vesna in Samo od leta 1953 spremenila, je vprašanje, na katero sta skušala odgovoriti oba protagonista: Flora Ema Lotrič in Robert Korošec. Brez romantike ne bo šlo, ker gre vendarle za mladostno ali prvo ljubezen, bo pa nekoliko bolj odprta…, da ne bi pretiraval ali celo ugibal z opisi še pred predstavo.
Avtor aranžmajev Boštjan Grabnar
Kljub novosti in drugačnosti se bo musical držal filmskega scenarija, tako bomo z zanimanjem spremljali tehnično zahtevnejše prizore, ki so v filmu povezani z letalom, letenjem, padalstvom in skoki, še posebej Vesninim obstankom v krošnji drevesa. Da ne govorimo o “zasledovanju” v hitrem avtomobilu. Na oni prizor v čolnu na Ljubljanici pri od Križank ne tako oddaljeni Špici, pa bi skoraj še sam pozabil.
Nuška Drašček Rojko bo Mama
Tu se da še ugibati, tako kot je to v osnovni zgodbi; kam bodo padla ona slavna vrata, ki se bodo morala nekam zvrniti, a bomo še prej gledali dogajanje na obeh straneh “zidanja”.
Nuša Derenda bo teta Ana
Kako bo s podoknico godbe na pihala za profesorjev “rojstni dan”, pa mi ni uspelo vprašati. Pozabil sem tudi na violino; nekaj bo treba na hitro znati zaigrati.
Marjan Bunič bo profesor matematike Kosinus
Kondi Pižorn bo Trpin
V musicalu Vesna nastopa velik ansambel: štirinajstih igralcev, skupaj z alternacijami oziroma dvojniki v zasedbi pa jih bo 26.
Slišali bomo kar štiriindvajset skladb oziroma pesmi, večja bo vloga orkestra kot v musicalu Cvetje v jeseni, več dialogov… Nekdo se je na predstavitvi spozabil in izjavil, da je glasba v musicalu Vesna fantastična.
Plakat za film Vesna
Počakajte na nas. Moram pa priznati, da si veliko upate.
Marijan Zlobec