Možnost Damjanovičevega in Lajovčevega preživetja v SF je zelo majhna


Nocojšnja opozorilna stavka simfoničnega orkestra Slovenske filharmonije namesto vaje za jutrišnji koncert v Mariboru je trajala dobri dve uri, toliko, da so na koncu sprejeli stavkovne zahteve in hkrati napovedali novo, pravo stavko, ki bo trajala od 19. decembra in bo vključevala tudi napovedani in menda že razprodani novoletni koncert z dirigentom Urošem Lajovicem v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma 1. januarja 2017.

stavka-4-img_8549

“Zahtevamo strokovno in pošteno vodstvo”, vse fotografije Marijan Zlobec

Stavkovne zahteve, s katerimi se je strinjala velika večina orkestra, so naslednje: takojšen odhod direktorja Slovenske filharmonije Damjana Damjanoviča in posledično po njem imenovanega šefa dirigenta Uroša Lajovica. Razpustitev Sveta Slovenske filharmonije v sedanji sestavi in sprememba njegove bodoče sestave v razmerju: dva predstavnika Slovenske filharmonije, dva zunanja člana in en predstavnik ministrstva za kulturo. Orkester Slovenske filharmonije zahteva odločanje o svojem direktorju, umetniškem vodji in šefu dirigentu; brez soglasja SF nihče ne more postati ne direktor ne umetniški vodja ne šef dirigent. SF zahteva spremembo ustanovnega akta in ločitev direktorske ali upravne, vodstvene funkcije od umetniške.

podlesek-img_8522

Janez Podlesek, koncertni mojster SF

O Damjanu Damjanoviču smo slišali toliko slabega, da nima smisla ponavljati. Začuda pa tudi o Urošu Lajovicu, zlasti glede njegovega obnašanja na vajah. Prvič so dali v javnost podatek o njegovih dirigentskih honorarjih. Za en abonmajski koncert (četrtkov in petkov) ima po pogodbi višino honorarja 10.500 EUR (bruto), kar je precej več od tujih dirigentov, ki enaka dva abonmajska koncerta dirigirajo za 7000 ali 8000 EUR ali še manj.

calligaris-img_8554

Fagotist Paolo Calligaris

Ker ima Lajovic v tej sezoni štiri abonmajske koncerte (skupaj osem), je njegov minimalni honorar v enem letu tako 42000 EUR (bruto). To pa ne velja za vse druge Lajovčeve honorarje, ker se za vsak njegov dodaten koncert sklepa pogodba posebej.

marina-img_8516

Violistka Marina Kopše

Damjanoviču so očitali neznanje tujih jezikov in posledično nesposobnost komuniciranja v mednarodnem glasbenem svetu, nesposobnost organiziranja mednarodnih nastopov in turnej, kar počno le drugi, večinoma dirigenti, ker imajo svoj dirigentski (in honorarski) interes. Damjanoviču očitajo, da je hkrati direktor in umetniški vodja, čeprav v javnosti predstavljajo kot umetniškega vodjo Uroša Lajovica.

hvala-img_8535

Violončelist Klemen Hvala

To pa zato, ker Damjanovič ni sposoben pripraviti programa niti za eno sezono. Na Damjanoviča so naslovili vprašanje, kaj vse so obsegali izjemno visoki honorarji oblikovalski agenciji ali Družbi za vizualne komunikacije ArnoldVuga, ki oblikuje celostno vizualno podobo SF. Menda so ji nakazali že 600 tisoč evrov. Med drugim so plačila agenciji v enem letu poskočili s 40 tisoč (2012) na 102 tisoč evrov (2013), medtem ko Slovenska filharmonija nima nikakršnih sredstev za nakup in vzdrževanje nujnih inštrumentov.

barbara-img_8529

Tolkalka Barbara Kresnik

Slišali smo, da so izjemno visoki honorarji za pravniške oziroma odvetniške storitve (90 tisoč), da si je Damjanovič uredil službeno stanovanje in samo za notranjo opremo porabil 40 tisoč evrov, medtem ko ni stanovanj za zaposlene.

Račun MIK 1. 8. 2013 : 5.381 EUR

Rašun PUNTA d. o. o. : 7. 11. 2014:  37.422 EUR

Račun PUNTA d.o.o. : 2. 7. 2014: 1903 EUR

RB NASVET d. o. o.: 30.9. 2014: 9777 EUR

RB NASVET d. o. o.: 31. 7. 2014: 12.156 EUR

Stroški obnove stanovanja SF za Damjana Damjanoviča

Damjanoviču očitajo, da ni zaživela Fundacija Slovenske filharmonije, v katero sta poleg Karoline Šantl Zupan včlanjena le predsednik sveta SF dr. Otmar Zorn in odvetnica, ki je od SF doslej prejela že 90 tisoč evrov honorarjev. Po pregledu dokumentov, je bila ta odvetnica Carmen Dobnik (s celim nazivom Odvetniška pisarna Carmen Dobnik in odvetniki), ki je ali so dobivali mesečni pavšal 1500 EUR plus 20% DDV v višini 300 EUR, skupaj 1800 EUR, ne glede na izkazane ali ne izkazane dejansko opravljene storitve. Pogodba je bila sklenjena 28. 9. 2010.  Iz enega dokumenta je razvidno, da je urna postavka bila 150 EUR, en sestanek z odvetnico pa je bil vreden 300 EUR…

stavka-5-img_8546

Violončelist Ivan Šoštarič

OBVESTILO ZAPOSLENIM V ORKESTRU SF

Spoštovani filharmoniki,

na glasovanju 21. in 24. oktobra 2016 smo zaposleni v orkestru SF odgovarjali na vprašanje:

»Ali je Uroš Lajovic še primeren, da v kakršnikoli funkciji sodeluje z orkestrom SF?«

Odgovarjali smo z DA ali NE.

REZULTAT GLASOVANJA O DIRIGENTU U. LAJOVICU

Od 96 članov orkestra jih je glasovalo 90 (93,75%).

DA  je obkrožilo 12 zaposlenih (13,3%)
NE  je obkrožilo 75 zaposlenih (83,3%)

Neveljavne glasovnice so bile 3 (3,3%).

Ljubljana, 24. oktober 2016

Delavsko predstavništvo SF

Pismo Uroša Lajovica

????????????????????????????????????

Uroš Lajovic, foto www.uroslajovic.si

Spoštovani g. Zupan!

Posredujte, prosim, vsem članom godalne sekcije orkestra SF sledeče:

Spoštovani!

V začetku meseca septembra smo imeli po končanem snemanju sestanek glede na moj predlog sedežnega reda godal. Sedaj sem dobil zapoznelo reakcijo nanj, in to takšno, ki ni v skladu s takratnim sklepom sestanka. Zato moram na pismo Predstavništva orkestra odgovoriti.

Ker nihče v skupinah godal noče prevzeti odgovornosti za vrednostne sodbe, sem to bil primoran storiti sam. Zato sem tudi naredil sedežni red, žal ne z Vašo pomočjo, ker ste mi jo odrekli. Ta sedežni red je sedaj tudi osnova za kroženje glasbenikov v godalih.

S kroženjem se ustvarja lažen videz enakovrednosti

Ponavljam, kar sem rekel že na sestanku: s kroženjem se ustvarja lažen videz enakovrednosti in nikogar ne vzpodbuja k večji zavzetosti pri delu. Kakor hočete! Vendar ne zamenjujte besede enakopravnost z enakovrednostjo! Vsi ste enakopravni, vendar nekateri jemljejo besedo enakovrednost bolj po svoje ali pa pozabljajo nanjo. Enakovredni postanejo vsi tisti hip, ko so vsi tehnično na enakem nivoju in enako prizadevni!

Manjša skupina, predvsem tistih, ki sedijo v predstavništvu orkestra, vsiljuje večini svoje videnje pravic (sedežni red in kroženje nikakor ne spadata mednje) in pozablja na svoje dolžnosti, to pa je, da igrajo enako zavzeto, pa če sedijo na prvem ali zadnjem  pultu. Zato je argument glede večje stimulacije izvit iz trte – namreč, kjerkoli kdo sedi, naj se čuti motiviranega ali ne, dobi enako 100% plačo!!! Za to plačo bi moral biti vsak motiviran na vsakem mestu in igrati enako zavzeto!

lajovic-1472815576505

 Uroš Lajovic v Osterčevi dvorani SF

Poleg tega Predstavništvo orkestra ignorira svoj lastni pristanek na sestanku orkestra, na katerem so vsi pristali – brez glasu proti – na moj umik predloga sedežnega reda ob prošnji, da se sedežni red menja na 14 dni in ne vsak teden ter da si pridržujem diskrecijsko pravico glede zadnjih pultov. Pri čemer sploh ne gre za nekroženje, temveč zadnji pulti krožijo prav tako, le ne v tako velikem obsegu kot ostali. Verjetno vas g. Zupan ni adekvatno informiral o tej strukturi sedežnega reda.

Ne pozabite: osnova zapadnoevropske kulture temelji na dani besedi! Ne na tem, da si vedno znova izmišljuješ nove in nove pravice zase, na dolžnosti pa pozabljaš in predvsem ne držiš dane besede!

Na nekem drugem mestu me je isto predstavništvo obtožilo mobinga: obrnimo malo ploščo in se vprašajmo: mar ni mobing proti celemu orkestru permanentno nezadostno angažiranje, nezainteresiranost za materijo in včasih celo indolentnost? Naj se zamislijo vsi tisti, ki s prstom kažejo name, da pri tem kažejo trije prsti na njih nazaj! Najprej je treba pospraviti pred svojim pragom!

 Cilj in ideal je angažiranost vsega orkestra

Meni je cilj in ideal angažiranost celega orkestra: to je moj in in bi moral biti naš skupni cilj! Potrditev mojega prepričanja je bil zadnji koncert z Mo. Rathom: tako kompaktnega zvoka že dolgo nisem slišal in zanj si bom tudi v bodoče prizadeval. Povsod je bila na sprednjih pultih skupina zavzetih godalcev, ki je ustvarila ta zvok, ki mi še naslednji dan ni šel iz ušes! Ko bodo vsi enako angažirani, ne bo več potreben sedežni red. Tako pa naj bo pozicija v sedežnem redu tisti stimulans za vse zavzete glasbenike, da si bodo prizadevali priti naprej.

uros_lajovic_zf

 Uroš Lajovic, foto Wikipedija

Argument, da so vsi glasbeniki naredili avdicijo, drži. Vendar to ne more biti argument za udobnost. V tem neusmiljenem prekarnem svetu je zaposlitev za nedoločen čas boniteta, ki bi se je moral zavedati vsak posameznik. Vsak bi si moral prizadevati za trajni napredek in trajni študij; prizadevanje za višji nivo naj bi bil osebni cilj vsakega posameznika.

Prepričan sem, da je 14-dnevno kroženje učinkovitejše od vsakotedenskega, ker se posamezni glasbenik bolj navadi na drugega. Prav tako je kroženje v parih po mojem prepričanju boljše od kroženja kar tako, iz istega razloga.

 uros-lajovic-foto-marko-djokovic_1000x0

Uroš Lajovic, foto www.24sata.rs/Marko Djoković

Za konec: vaš sklep me spominja na samoupravne čase. Kje kdo sedi, ni samoupravna pravica posameznika, temveč je to vprašanje organizacije dela in nikakor ne  more biti v domeni gremija, ki si je dovolil to samoupravno solucijo. Ta gremij bi se moral pogovoriti prav o vprašanjih, ki sem jih načel zgoraj; o kvaliteti igre in ukrepih, da se nivo igra in zavzetosti glasbenikov poveča. Čemu se o tem problemu nihče ne pogovarja? To bi morala biti naloga in obveza koncertnih mojstrov in vodij godalnih skupin! Z lažnim tovarištvom ne bomo prišli daleč.

Uroš Lajovic

Bo v sezoni 2017/2018 le še 14 abonmajskih koncertov ?

Iz Cankarjevega doma so prejeli sporočilo, da je vodstvo Slovenske filharmonije za sezono 2017/2018 rezerviralo termine le še za štirinajst abonmajskih koncertov. Cankarjev dom se je obrnil na ministrstvo za kulturo z vprašanjem, kaj to pomeni.

petrac-img_8551

Violončelist Andrej Petrač

Damjanoviču so očitali še mnoge pretekle grehe, kot je saamovoljno imenovanje šefov dirigentov, ne da bi jih orkester sploh poznal, pa še zasebne interese, ko je bil v partnerskem odnosu s sopranistko Sabino Cvilak in je ona imela kot solistka s SF največ nastopov in s tem največ honorarjev, ki jih je seveda podpisal sam Damjanovič. Menda je bilo teh honorarjev kar za 38 tisoč evrov. Damjanoviču so očitali še izjemno grd besednjak, “okrepljen” s preklinjanjem.

stavka-3-img_8533

Stavkajoči člani Slovenske filharmonije so na novinarske očitke, zakaj niso vsega tega predstavili javnosti že poprej, odgovorili, da so hodili na ministrstvo že zelo dolgo in večkrat, a da so njihovi dokumenti ostali v predalu generalne direktorice direktorata za ustvarjalnost Biserke Močnik. V času Damjanovičevega trinajstletnega  vodenja SF  se je zamenjalo kar šest kulturnih ministrov oziroma ministric, ti pa zaporedoma niso rešili nobenega problema.

stavka-img_8525

Na opozorilno stavko sta bila povabljena tudi Damjan Damjanovič in Uroš Lajovic, vendar nista prišla.

STRATEGIJA SLOVENSKE FILHARMONIJE
[
KOREKTURA NEZNANEGA POREKLA]

Objavljamo dokument z izvirnim naslovom Strategija Slovenske filharmonije, a ne v izvirni verziji, ker je nepismena. Napisal jo je direktor SF Damjan Damjanovič, nekdo pa lektoriral.

damjanovic-_4f8480c174c51_copy1_copy1

Damjan Damjanovič, foto www.tocnoto.si

Samo po sebi se zastavlja vprašanje, kaj nam bodo strategije in vizije, če nimamo osnovnih pogojev, da bi jih lahko uresničevali in, še huje, nadgrajevali tisto, kar je doslej Slovenski filharmoniji in njenim predhodnicam od leta 1701 uspevalo!

Uspevalo ljudem, ki so skozi stoletja s svojim entuziazmom ustvarili nekaj neizbrisnega in nas vzpostavili kot civiliziran in kulturen evropski narod! Ah, saj res, marsikateri so bili nemškega porekla, zato ne bo nič narobe, če vse to izbrišemo. Bravo, Slovenci, točneje zaposleni v kulturi, ki sami sebe žremo kot bogomoljke!

Ne morem si pomagati, da ne bi ponovno omenil, kako že leta opozarjam na razmere, v katerih delujemo javni zavodi nacionalnega pomena. V domnevno javnem interesu se nas obravnava kot nujno zlo in nas postavlja v linearno obravnavo vse ostale kulture.

Leto 2015 je bilo eno težjih doslej, saj se vedno bolj kaže realna slika stanja v slovenski kulturi: spori med t. i. nevladno in vladno (?) “sceno” prihajajo do stopnje, ko bo očitno moralo počiti. In morda je tudi prav tako, saj je čas, da se končno razkrinkajo posamezniki in interesne skupine, ki jih zastopajo. Tem doslej za svoja dejanja ni bilo treba odgovarjati, nasprotno, celo javno se jih ščiti, medtem ko se neusmiljeno udriha po javnih zavodih, ki morajo pri svojem delovanju upoštevati vedno zahtevnejša predpise in pravila, da o finančnih obveznostih niti ne govorim.

Sistem, kakršnega potrebujemo, je enostaven in za njegovo zastavitev ni treba več kot nekaj ur konstruktivne debate, potem pa dosledno vztrajanje pri dogovorjenem do njegove uresničitve. A za kaj takega v sami kulturni srenji ni interesa, nihče namreč noče prevzeti odgovornosti. A prav tako nihče ne bo odgovarjal, ko bodo nacionalni zavodi počepnili in počasi tonili v odpis! Očitno se je tudi v kulturi dokončno uveljavila sodobna slovenska ekonomija, svetovni unikum, po kateri se nam je amortizacijska doba iztekla in je nas zato potrebno odpisati, da bi lahko ustvarili nove oblike, namenjene koristim manjših interesnih skupin. O, da bi vse vas uničevalce slovenske kulture Martin Krpan dobil v pesti in sprašil vam vaše riti!

Iz zapisanega se sam po sebi seveda ponuja odgovor, kakšna bo strategija za leto 2016 in kaj je potrebno za zadovoljitev zakonskih obveznosti zavodov oziroma njihovih direktorjev, ki edini odgovarjajo za svoja dejanja in za napake drugih: OBSTATI IN PREŽIVETI LETO 2016!

Upanje, rečejo, vedno zadnje umre in naj bo tako tudi zdaj! Upajmo, da nas zadane grom jeze in nas iz zadrogiranega stanja prebudi nazaj v zdravo kmečko pamet, iz kakršne so po čem plemenitejšem stremeli ustanovitelji Accademie Philharmonicorum v zgodnjem 18. stoletju, pa Levstik z Martinom Krpanom sredi 19. ter naši predhodniki Kozina, Lipovšek in Škerjanc skozi dvajseto stoletje!

 

damjan-damjanovic-1_i630x630

Damjan Damjanovič, foto Govori se

ŽELJE IN NAČRTI ZA 2016

V letu 2016 si v SF želimo uresničiti tiste načrte, ki smo jih skrbno načrtovali leta: dokončan snemalni studio opremiti še z video kamerami v dvorani, kar nam bi omogočilo spletne prenose in več zanimanja za najem dvorane.

* * *

Potrebno bi bilo obnoviti dotrajana okna in fasadi na JV strani, tj. tisto stran stavbe, ki gleda na obrežje Ljubljanice.

* * *

Strateško je zelo pomembno ohraniti delovna mesta v orkestru in zboru. Uprava je že minimalna in zaradi preobremenjenosti poka po šivih.

Nujno se je zavedati, da s podhranjenimi umetniškimi ansambli ne moremo dosegati evropskega, kaj šele svetovnega nivoja. Ves trud, ki se je desetletja vlagal v razvoj obeh ansamblov, je lahko uničen v zelo kratkem času. Pa ne gre samo za trud, tudi za nikakor ne majhna sredstva, ki niso bila sama sebi namen, temveč je šlo za gradnjo visoke nacionalne kulture!

* * *

Naš osrednji cilj za prihodnja leta je SF pozicionirati ne le kot vodilni zavod na našem področju v državi, temveč tudi in predvsem kot nacionalni ponos, tako da bo SF nekaj pomenila tudi tistim, ki sicer ne hodijo na naše prireditve. V tej smeri smo že začeli s potrebnimi dejavnostmi in tudi marketinškimi aktivnostmi, ki bodo obrodile sadove v prihodnjih letih.

Na svetu zavoda in na strokovnem svetu SF vedno teče beseda o tem, kaj bi še lahko naredili, da zmanjšamo upad števila abonentov in povečamo obisk koncertov … a se znova in znova soočamo z istimi težavami. Kot smo v pogovorih z ustanoviteljem in financerjem že večkrat poudarili, potrebujemo sistem dela in financiranja, ki bo zavodom omogočal več avtonomije in s tem večjo sposobnost prilagajanja družbenim in gospodarskim spremembam.

Nujno bo potrebno spremeniti abonmajske koncepte: da bi lahko zadovoljili različne okuse in izobraževali prihodnjo publiko, s tem pa tudi nagovarjali različne ciljne skupine, denimo srednjo generacijo, ki je po vsem svetu najbolj obetavna simfonična publika, pa tradicionalno abonmajsko občinstvo ter predvsem t. i. strokovno javnost, bo potrebno sistem nadgraditi z več programskimi sklopi.

Nemogoče je z obstoječimi tremi ciklusi, dvema orkestrskima in enim zborovskim, zadovoljiti vse okuse: medtem ko nas kritiki ubijajo s svojimi pogledi, modrovanji in svojimi zelo osebnimi okusi, nas na drugi strani dolgoletni poslušalci in tisti, ki bi v običajnih razmerah postali naši abonenti, obsojajo zaradi po njihovem neužitnih programov in na koncerte prihajajo po prvem (pogosto sodobnem) komadu ali celo le na drugi del koncerta po odmoru.

Verjetno imajo po svoje prav eni in drugi, zato je potreben odločen rez, ki ga srednjeročno načrtujemo za sezono 2017/18.

Programe bo treba razdeliti med razpoložljivimi kapacitetami Cankarjevega doma in lastno dvorano Marjana Kozine v stavbi SF. S tem se bomo poleg vsebinsko-programskih zagat lotili tudi enega bistvenih problemov SF, namreč tega, da osrednji del svoje dejavnosti opravlja izven lastne koncertne dvorane. To kajpak vpliva na aktualne programske sklope in med drugim tudi na možnosti napredovanja celo najboljših posameznikov v orkestru.

Damjan Damjanovič

stavka-img_8509

Stavkajoči so zavrnili očitke, češ da je orkester vse dosedanje šefe dirigente sam odslovil. Prav tako so zavrnili očitke, češ da podpihuje zmedo iz  ozadja bivši direktor SF Boris Šinigoj.

vera-img_8513

Vera Belič, namestnica koncertnega mojstra, se s kolegi iz SF ne strinja

Člani SF so sprejeli tudi pobudo, da se o stavkovnih zahtevah preko mednarodnih zvez in publicistike obvesti še mednarodno javnost.

monika-img_8512

Prav tako ne Monika Ivančev, prav tako namestnica koncertnega mojstra

Na stavki so bili tudi tisti člani SF, ki v anketi oziroma tajnem glasovanju niso glasovali za razrešitev Uroša Lajovica in Damjana Damjanoviča. To sta bili vsaj violinistki, namestnici koncertnega mojstra Vera Belič in Monika Ivančev. Slišal sem pripombo, da se kolegi norčujejo iz belega kruha, ki ga jedo.

stavka-6-img_8531

Slišali smo, da stavko simfoničnega orkestra Slovenske filharmonije podpirajo še Zbor Slovenske filharmonije, Simfonični orkester RTV Slovenija in orkester SNG Opera in balet Maribor.

stavkla-7-img_8545

Jutri že na začetku koncertne sezone napovedan koncert SF pod dirigentskim vodstvom Uroša Lajovica v Mariboru bo, a bodo pred začetkom koncerta z odra prebrali sporočilo stavkovnega odbora oziroma orkestra Slovenske filharmonije. To so na koncu opozorilne stavke sprejeli z večino glasov članov orkestra.

Še nekaj dokumentov iz Slovenske filharmonije

Pro plus, d. o. o., Ljubljana [POP TV, Kanal A in dr., več na AJPES]

Dejavnost: Produkcija filmov, video filmov, televizijskih oddaj
Davčna številka: 48003069

Računsko sodišče RS
: Revizijsko poročilo za SF, str. 45.
3.2.4.1.d Filharmonija je februarja 2012 z družbo Pro plus, d. o. o., Ljubljana (v nadaljevanju: družba Pro plus) sklenila pogodbo o sodelovanju za paketno oglaševanje v letu 2012 na programih POP TV in Kanala A v vrednosti 40.000 € brez DDV. Za dogovorjen zakup oglasnega prostora je družba Pro plus omogočila posebno medijsko sponzorstvo posameznih dogodkov filharmonije v vrednosti 120.000 € brez DDV, pri čemer je bila družba Pro Plus navedena kot medijski sponzor dogodka. Filharmonija je morala v zameno za sponzoriranje zagotoviti sodelovanje direktorja kot žiranta v televizijski oddaji X Factor. Filharmonija ni ravnala v skladu s 24. členom ZJN-2, ker za oglaševalske storitve ni izvedla enega od predpisanih postopkov javnega naročila, zato plačilo opravljenih storitev v letu 2012 v znesku 45.081 € obravnavamo kot nepravilnost.

Pojasnilo filharmonije:
Ni pojasnila!

 

Damjan Damjanovič je zlorabljal ime in denar SF za lastno promocijo

KOMENTAR:
Podjetju Pro plus je v letih 20122014 izplačano dobrih 96.000 €. Sicer je POP TV nastopal kot sponzor SF, čeprav ni jasno, v čem je bilo njegovo sponzorstvo. V popustih pri reklamiranju SF?
Direktor Damjanovič je nastopal v oddajah X Faktor in Slovenija ima talent (POP TV) menda v zameno za sponzorstvo POP TV. Pogosto so ga med delovnim časom v SF snemali za potrebe POP TV.
Njegovi nastopi v omenjenih oddajah so poslanstvu in ugledu SF zgolj škodili. V resnici je le zlorabljal ime in denar SF za lastno promocijo. Zahvaljujoč tako pridobljeni »medijski prepoznavnosti«, je nato kandidiral za župana MOL.

DODATEK:
Nakazila SF pojetju Pro plus, d.o.o. (znesek transakcij v evrih):

Jun. 2012 — 8.400,00 €
Jul. 2012 — 17.480,80
Okt. 2012 — 16.800,00
Nov. 2012 — 1.200,00
Dec. 2012 — 1.200,00
Jun. 2013 — 11.919,60
Jul. 2013 — 20.400,00
Jul. 2014 — 18.830,70

Skupaj: — 96.231,10

Vir: KPK SUPERVIZOR: http://supervizor.kpk-rs.si/organ/35580/podj/48003069/

talenti2013_1_65

Slovenija ima talent, foto CarAndUsar.com

Slovenska filharmonija z direktorjem Damjanovičem nakazala Punta d.o.o. 241.139,37

Punta d.o.o., Ljubljana (Iglič Ana in Miloš, več na AJPES)

Dejavnost: Arhitekturno projektiranje
Davčna številka: 15040666

Revizijsko poročilo SF za leto 2012 Računskega sodišča RS ne omenja podjetje Punta, d.o.o.

KOMENTAR:
Podjetju Punta je bila verjetno zaupana preureditev filharmoničnega bara v pisarno in obnova snemalnice (leta 2013 skupaj 146.934,29 €).
S solastnikom in direktorjem podjetja Punta (Miloš Iglič) se direktor SF Damjanovič druži tudi po motoristični navezi. Solastnica podjetja (Ana Iglič) pa je bila nekaj časa zaposlena v SF. Menda je to podjetje gradilo tudi direktorjevo hišo v Blagovici.
Punta d.o.o. je glavni izvajalec prenove stanovanj v lasti SF.

DODATEK:
Nakazila SF podjetju Punta, d.o.o. (znesek transakcij v evrih):

Jan. 2008 — 5.479,20 €
Feb. 2008 — 2.376,00
Dec. 2009 — 52.000,00
Jul. 2010 — 3.800,40
Dec. 2010 — 8.400,00
Dec. 2011 — 1.726,00
Mar. 2012 — 2.320,00 [leto revizije poslovanja SF]
Jun. 2012 — 2.160,00
Jul. 2012 — 115,20
Feb. 2013 — 11.000,00 [leto večjih preureditvenih del v SF]
Mar. 2013 — 4.159,05
Avg. 2013 — 22.454,84
Sep. 2013 — 16.000,00
Okt. 2013 — 30.030,12
Nov. 2013 — 47.422,08
Dec. 2013 — 15.868,20
Jul. 2014 — 1.903,20
Avg. 2014 — 4.880,00
Nov. 2014 — 2.196,00
Dec. 2014 — 854,00
Dec. 2015 — 1.854,40
Mar. 2016 — 2.196,00
Apr. 2016 — 1.944,68

Skupaj: — 241.139,37

Vir: KPKSUPERVIZOR: http://supervizor.kpk-rs.si/organ/35580/podj/15040666/
RB Nasvet d.o.o., Ljubljana (o lastnikih več na AJPES)
[podizvajalec Punta d.o.o.]
Dejavnost: Gradnja stanovanjskih in nestanovanjskih stavb
Davčna številka: 64565629
damjanovic-_51d40e8bc1334

Damjan Damjanovičm, foto Kvak

DODATEK:
Nakazila SF podjetju RB Nasvet d.o.o. (znesek transakcij v evrih):

Avg. 2014 — 12.156,54 €
Okt. 2014 — 9.777,06

Skupaj: — 21.933,60 €

Vir: KPKSUPERVIZOR: http://supervizor.kpk-rs.si/organ/35580/podj/64565629/

Adaptacije – vzdrževanje d.o.o. (Vitez M. in Mihalič M., več na AJPES)

Dejavnost: Gradnja stanovanjskih in nestanovanjskih stavb
Davčna številka: 28076052

DODATEK:
Nakazila SF pojetju Adaptacije—vzdrževanje d.o.o. (znesek transakcij v evrih):

Dec. 2014 — 12.853,54
Apr. 2015 — 8.721,23
Maj 2015 — 1.172,80
Feb. 2016 — 1.380,00

Skupaj: — 24.127,57

Vir: KPKSUPERVIZOR: http://supervizor.kpk-rs.si/organ/35580/podj/81566093/

Energ PSI d.o.o., Kranj (Habjanič Marko, več na AJPES)

Dejavnost: Arhitekturno projektiranje
Davčna številka: 81566093

KOMENTAR:
Podjetju Energ PSI d.o.o. je sept. 2013 izplačano 12.139 €. Za arhitekturni načrt pisarne in snemalnice SF ali morda za obnovo stanovanja [naslov], v katerem sedaj živi direktor SF?

DODATEK:
Nakazilo SF pojetju Energ PSI d.o.o. (znesek transakcije v evrih):

Sep. 2013 — 12.139,00 €

Vir: KPKSUPERVIZOR: http://supervizor.kpk-rs.si/organ/35580/podj/81566093/

damjanovic-838cf4f90b1ecf2c34524b6e1c8b0913

Damjan Damjanovič, foto Svet24.si

Summit Avto d.o.o., Ljubljana (o lastnikih…, več na AJPES)

Dejavnost: Trgovina z avtomobili in lahkimi motornimi vozili

Davčna številka: 48612880

Računsko sodišče RS: Revizijsko poročilo SF, str. 29.
2.2.2.1.1.e Med prihodki od sponzorskih sredstev v znesku 26.500 je izkazovala [SF] prejeta sponzorska sredstva Summit Avto, d. o. o., Ljubljana (v nadaljevanju: družba Summit) na podlagi pogodb za izvedbo koncerta Jolanta v Cankarjevem domu62 (8.333 ) in za marketinške dejavnosti63 (12.500 ), preostanek v znesku 5.667 pa se nanaša na sredstva, prejeta za objavo oglasov dveh sponzorjev v programski knjižici za sezono 2012/2013 in objavo logotipov dveh sponzorjev na koncertnih listih abonmajskih koncertov.

62 Aneks št. 1 z dne 10. 8. 2012 k pogodbi o poslovnem sodelovanju 2012/2014 z dne 1. 8. 2012.
63 Kot so objava imena Summit Avto kot sponzorja filharmonije na uradnem reklamnem gradivu filharmonije, celostranski oglas v abonmajskih knjižicah za sezoni 2011/2012 in 2012/2013, logotip te družbe na zadnji strani vseh sezonskih vstopnic za modri in oranžni abonma in drugo (pogodba o poslovnem sodelovanju za sezoni 2011/2012 in 2012/2013).

Računsko sodišče RS: Revizijsko poročilo SF, str. 4546.
3.2.4.1.e Filharmonija je dne 1. 8. 2012 z družbo Summit sklenila pogodbo o poslovnem sodelovanju 2012/2014 za obdobje dveh let.131 Za obdobje veljavnosti pogodbe je družba Summit dala v najem vozilo Jaguar/Land Rover132 za 1.500 z DDV mesečno, filharmonija pa je v tej protivrednosti izvajala marketinške dejavnosti. Pri najemu vozila gre za javnonaročniško razmerje, kar po določbi 8. točke prvega odstavka 2. člena ZJN-2 spada med javna naročila blaga.133 Vrednost sklenjene pogodbe je 30.000 brez DDV, zato bi morala filharmonija izvesti ustrezen postopek oddaje naročila male vrednosti ali kateri koli drugi postopek iz 1. do 6. točke prvega odstavka 24. člena ZJN-2. V letu 2012 je plačilo znašalo 15.000 , kar obravnavamo kot nepravilnost.

131 Pred tem je imela sklenjeno pogodbo o poslovnem sodelovanju za sezono 2011/2012.
132 Odvisno od razpoložljivosti voznega parka.
133 Javno naročilo, katerega predmet je zakup, najem ali nakup blaga na kredit, z možnostjo odkupa ali brez te možnosti.

Pojasnilo filharmonije
Sodelovanje z družbo Summit se je začelo januarja 2011, ko je finančno podprla dva projekta ob spominskih koncertih v počastitev Gustava Mahlerja.
Filharmonija si je s tem sodelovanjem zmanjšala stroške službenih potovanj vseh zaposlenih in stroške taksi prevozov[?!].

Ukrep filharmonije
Pogodba je bila avgusta 2013 prekinjena.

KOMENTAR:
Direktor
Damjanovič je do leta 2013 na breme SF vozil najete osebne avtomobile. Te je predvsem in skoraj v celoti uporabljal sam, poleg njega pa so jih nekajkrat uporabili le nekateri izbrani zaposleni, prošnjo članov godalnega kvarteta SF je npr. zavrnil.
Ob tem se sprašujemo, kako lahko nezakoniti najem najdražjih osebnih avtomobilov (
30.000 € brez DDV) odtehta stroške nekaj službenih potovanj posameznikov in taksi uslug. Zato navedeno Pojasnilo filharmonije oz. direktorja jemljemo kot zavajajočo neresnico.
Dodatno se pa sprašujemo, kdo je plačeval stroške goriva, cestnin, parkirnin, zavarovanj, rednih servisov in morebitnih izrednih popravil najetih osebnih avtomobilov.

DODATEK 1:
Nakazilo
SF pojetju Summit Avto, d.o.o. (znesek transakcij v evrih):

Jul. 2012 — 1,500.-

Skupaj: — 1,500.- €

Vir: KPK SUPERVIZOR: http://supervizor.kpk-rs.si/organ/35580/podj/48612880/

 

Lahkotno zapravljanje denarja za službeni avtomobil

DODATEK 2:
Summit Leasing Slovenija d.o.o., Ljubljana (več na AJPES)

Dejavnost: Dejavnost finančnega zakupa
Davčna številka:
42954533

Nakazila SF pojetju Summit Leasing Slovenija, d.o.o. (znesek transakcij v evrih):

Jan. 2013 — 623,81

Feb. 2013 — 623,81

Mar. 2013 — 534,86

Apr. 2013 — 534,94

Maj 2013 — 534,94

Jun. 2013 — 534,94

Jul. 2013 — 534,96

Avg. 2013 — 534,96

Sep. 2013 — 534,96

Okt. 2013 — 535,05

Nov. 2013 — 770,46

Dec. 2013 — 770,46

Jan. 2014 — 770,58

Feb. 2014 — 771,01

Mar. 2014 — 771,01

Apr. 2014 — 771,14

Maj 2014 — 795,64

Jun. 2014 — 795,64

Jul. 2014 — 795,45

Avg. 2014 — 794,62

Sep. 2014 — 886,20

Okt. 2014 — 885,92

Nov. 2014 — 885,09

Dec. 2014 — 860,88

Jan. 2015 — 860,67

Feb. 2015 — 860,58

Mar. 2015 — 860,58

Apr. 2015 — 860,41

Maj 2015 — 860,09

Jun. 2015 — 860,09

Jul. 2015 — 859,91

Avg. 2015 — 768,33

Sep. 2015 — 768,24

Okt. 2015 — 987,70

Nov. 2015 — 668,22

Dec. 2015 — 667,99

Jan. 2016 — 1.042,98

Feb. 2016 — 1.041,86

Mar. 2016 — 1.041,63

Apr. 2016 — 822,80

Skupaj: — 30.683,41 €

Vir: KPK SUPERVIZOR: http://supervizor.kpk-rs.si/organ/35580/podj/42954533/

damjan-damjanovic_i630x630

Damjan Damjanovič, foto Govori se

 

Nekompetentnost in nekorektnost poslovodstva SF pri izbiri avtorja oblikovanja

 

ArnoldVuga d.o.o., Ljubljana [Arnold R. in Vuga N., več na AJPES]
[Radovan Arnold, član Rotary kluba Slovenije]
Dejavnost: Oblikovanje, aranžerstvo, dekoraterstvo

Davčna številka: 26522624

Računsko sodišče RS: Revizijsko poročilo za SF, str. 45.
3.2.4.1.c Ugotovili smo, da je filharmonija pred sklenitvijo pogodbe pridobila tri ponudbe in pogodbo sklenila s cenejšim ponudnikom, ker pa so letni zneski storitev presegli vrednost 20.000 € brez DDV, bi morala filharmonija izvajalca storitev izbrati po enem izmed postopkov, ki so določeni v točki a drugega odstavka 24. člena ZJN-2, in javno naročilo v skladu z določbo drugega odstavka 12. člena ZJN-2 objaviti na portalu javnih naročil. Tako je ravnala pri naročanju storitev v skupni vrednosti 69.636 € v naslednjih dveh primerih:·
• Z družbo ArnoldVuga, d. o. o., Ljubljana je za oblikovanje programske knjižice 2012/13, za izvedbo celostne tržno-komunikacijske akcije vpisa 2012/13 ter za oblikovanje koncertnih materialov in glasbenih nosilcev sklenila tri pogodbe130 v skupnem znesku 35.464 . Pred sklenitvijo posamezne pogodbe je pridobila tri ponudbe, od katerih je bila ponudba izbranega izvajalca najcenejša.
• Z družbo Lombar, d. o. o., Ljubljana … je januarja 2007 za storitve čiščenja sklenila pogodbo za nedoločen čas in v letu 2012 plačala 34.172 €. Pred sklenitvijo pogodbe je filharmonija pridobila tri ponudbe in pogodbo sklenila s cenejšim ponudnikom.

130 Pogodba o grafičnem oblikovanju z dne 4. 1. 2012, pogodba o oblikovanju in izvedbi celostne tržnokomunikacijske akcije vpisa z dne 22. 3. 2012 ter pogodba o oblikovanju programske knjižice 2012/13 z dne 4. 5. 2012.

Ukrep filharmonije
Filharmonija je 1. 6. 2014 sklenila pogodbo za storitve čiščenja za obdobje treh let z najugodnejšim izvajalcem na podlagi izvedenega javnega naročila po odprtem postopku. [?!]

KOMENTAR:
SF je od feb. 2005 do danes podjetju ArnoldVuga d.o.o. izplačala dobrih 580.000 €, od apr. do dec. 2005 pa Radovanu Arnoldu s.p. še dodatnih 33.000 €.
Podjetje ArnoldVuga je letno za SF oblikovalo eno sezonsko koncertno brošuro, koncertne liste za 18 abonmajskih koncertov (v zadnjih dveh sezonah za 16), verjetno veliki sezonski napovedni plakat in manjše plakate za abonmajske koncerte, enkrat ali dvakrat pa graf. oblikovanje zunanjosti enega avtobusa Ljubljanskega potniškega prometa (LPP).
Pri sezonskih brošurah je šlo za variacije preloma. Ločevale so jih le naslovnice. Podobno je pri koncertnih listih. V desetih letih jim ni uspelo oblikovati celostne grafične podobe SF.
Navzlic ugotovitvam Rač. sod. RS o spoštovanju predpisov pri nekaterih javnih naročilih SF za leto 2012 že bežna primerjava kakovosti nekdanjega (B. Fajon, M. Vipotnik …) in sedanjega graf. oblikovanja (ArnoldVuga) odraža nekompetentnost in nekorektnost poslovodstva SF pri izbiri avtorja ter posledično povzročitev škode na račun SF – tako materialne kot tudi moralne.
Ne glede na naklado omenjenih tiskovin njihova oblikovna kakovost nikakor ne ustreza izplačanim zneskom. Zato bi bilo nujno pridobiti merodajno mnenje o ustreznosti višine izplačanih honorarjev, na primer od Društva oblikovalcev Slovenije (DOS).

V oči bodejo visoki zneski ob izidih sezonskih koncertnih brošur: 39.434,16 € (jul. 2008), 53.273,59 € (jul. 2009), 39.884,33 € (jul. 2010), 37.244,55 € (jul. 2011). V celotnem letu 2012 je podjetje prejelo od SF zgolj 40.469,38 € (leto revizije Rač. sod. RS), že naslednje leto 2013 pa vrtoglavih 101.975,44 €.
Podjetje ArnoldVuga je leta 2014 od SF prejelo 42.510,78 €. Ob tem je še Akademija za likovno umetnost in oblikovanje (UL ALUO) prejela približno 25.000 €, ker so to leto oblikovali sezonsko koncertno brošuro študentje te akademije.

Podjetju ArnoldVuga je leta 2015 nakazano 42.266,29 € čeprav je od sep. 2015 v uporabi nova celostno graf. podoba SF za katero je SF podjetju Futura DDB d.o.o., Ljubljana plačala 18.800 €.

SF plačuje tiskarske storitve drugim gospodarskim subjektom ali pravnim osebam. Na primer Birografiki Bori d.o.o., je leta 2013 izplačano 22.000 €, leta 2014 in 2015 po 28.000 €.
damjanovic-_53dfb7a32ddf1

Damjan Damjanovič, foto Kvak

DODATEK:
Nakazila SF pojetju ArnolVuga, d.o.o. (znesek transakcij v evrih):

Feb. 2005 — 320,48
Apr. 2005 — 394,99 [dodatnih 33.000 € v letu 2005 pa Arnold Radovan s.p.]
Jun. 2006 — 13.979,06
Jul. 2006 — 6.368,83
Avg. 2006 — 4.660,27
Sep. 2006 — 147,72
Dec. 2006 — 1.003,31
Jan. 2007 — 147,72
Apr. 2007 — 2.872,18
Jun. 2007 — 20.703,47
Jul.2007 — 2.020,02
Nov. 2007 — 2.626,31
Dec. 2007 — 4.269,10
Jan. 2008 — 10.286,63
Mar. 2008 — 3.566,22
Jun. 2008 — 4.489,70
Jul. 2008 — 39.434,16
Avg. 2008 — 1.899,00
Nov. 2008 — 960,00
Jan. 2009 — 2.223,04
Mar. 2009 — 2.545,30
Apr. 2009 — 1.516,68
Jun. 2009 — 6.758,34
Jul. 2009 — 53.273,59
Avg. 2009 — 818,20
Sep. 2009 — 3.520,43
Okt. 2009 — 3.331,20
Dec. 2009 — 645,28
Febr. 2010 — 3.526,10
Mar. 2010 — 241,04
Maj 2010 — 6.706,38
Jun. 2010 — 15.740,82
Jul. 2010 — 38.884,33
Jan. 2011 — 5.666,95
Feb. 2011 — 960,00
Maj 2011 — 8.256,29
Jun. 2011 — 5.650,27
Jul. 2011 — 37.244,55
Okt. 2011 — 11.327,99
Nov. 2011 — 4.740,37
Dec. 2011 — 864,00
Jan. 2012 — 298,24
Feb. 2012 — 864,00
Jun. 2012 — 21.152,32
Sep. 2012 — 10.448,70
Okt. 2012 — 3.986,94
Nov. 2012 — 2.103,59
Dec. 2012 — 1.615,59
Feb. 2013 — 1.697,72
Mar. 2013 — 3.359,68
Maj 2013 — 3.099,69
Jun. 2013 — 11.973,66
Jul. 2013 — 26.573,03
Okt. 2013 — 15.988,02
Nov. 2013 — 10.468,76
Dec. 2013 — 28.814,88
Maj 2014 — 23.628,60
Jul. 2014 — 9.966,30
Sep. 2014 — 8.915,88
Apr. 2015 — 11.382,64
Jun. 2015 — 3.107,12 + 93.807,60 € brez DDV, dne: 30.6.2015 namen: NMV: NMV4096/2015
Jul. 2015 — 4.615,06 Storitve oblikovanja specialnih izdelkov (edini ponudnik)
Okt. 2015 — 10.217,89
Nov. 2015 — 6.725,81
Dec. 2015 — 6.217,77
Jan. 2016 — 3.655,03
Feb. 2016 — 14.444,36
Apr. 2016 — 2.182,95 €

Skupaj:582.094,55 [povprečno dobrih 62.000 € letno v obdobju 20062015].

Vir: KPKSUPERVIZOR: http://supervizor.kpk-rs.si/organ/35580/podj/26522624/

naslovka-lajovic-z-titlom-spodaj

Uroš Lajovic, foto www.uroslajovic.si

Umetniško uprizarjanje Uroša Lajovica

Slovenska filharmonija je na čelu z direktorjem Damjanom Damjanovičem sklenila pogodbo o sodelovanju s partnerjem po imenu Umetniško uprizarjanje, Uroš Lajovic.

Predmet pogodbe je angažma Uroša Lajovica za “šefa dirigenta” v SF. Po tej pogodbi se dirigent obvezuje, da bo v okviru terminskih planov pripravil umetniški program abonmajskih ciklov v obdobju od septembra 2015 do septembra 2018. Po tej pogodbi ima dirigent v sezoni 2016/2017 in sezoni 2017/2018 kot dirigent sam po štiri abonmajske koncerte. S posebno pogodbo pa se stranki dogovorita za večje število koncertov. Plačilo po pogodbi pripada za vsak abonmajski koncert (izveden po dvakrat)  v višini 10.500 EUR bruto. Za sezono 2015/2016 je bilo določeno število abonmajskih koncertov po dogovoru in potrebi.

Dirigent Uroš Lajovic dirigira še druge koncerte, kot so ob posebnih priložnostih (državni prazniki, svečane akademije ipd.), izvede v sezoni vsaj eno snemanje v trajanju 60 minut, gostuje z orkestrom doma in v tujini, sodeluje pri pripravi programov za mladino…, a je za to določeno plačilo po posebni pogodbi…

Pogodba velja do izteka mandata direktorja SF Damjana Damjanoviča.

Pogodba med Damjanom Damjanovičem in Urošem Lajovicem je bila podpisana 23. 4. 2015.

Pogodba ima zanimiv šesti člen, ki pravi: “Pogodbeni stranki soglašata, da je dirigent dolžan na zahtevo SF svoje umetniško delo spremeniti ali dopolniti, če to terjajo programski razlogi ali pogoji izvajanja, snemanja in predvajanja.”

Iz tega sledi, da ni jasno, kdo je v resnici SF, pa tudi, kdo je umetniški vodja SF.

Marijan Zlobec


9 odzivov na “Možnost Damjanovičevega in Lajovčevega preživetja v SF je zelo majhna”

  1. Iz navedenega sledi, da gre za komunistično obravnavo.
    Samoupravlajvci so se dvignili in zahtevajo svoje pravice. V vsej aferi manjkajo še matere samohranilke, problem čistilk in seveda hišnika.
    Zadeva je v rokah delavcev samoupravljavcev in to je pravilno. V prvo vrsto stopa potratnost direktorja, z bistveno pomanjkljivostjo; namreč ni nikakršnega poročila o vsebini njegovega hladilnika. Je poln ali ne? Koliko penine je v njem? Tudi manjka poročilo o tem, ali direktor kupuje s službenimi karticami cigarete?
    Te nebistvene pomanjkljivosti sicer ne bodo škodile nadaljnjemu toku dogodkov,a vseeno bi bilo dobro, če bi se jih lotil še sindikat.
    Končno pa tako: za delovanje SF je odgovoren direktor. Kontrolirajo ga zunanji organi, ki jih imenuje ustanovitelj.Ti organi so sesatvljeni iz članov SF, ministrstva in uglednih strokovnjakov. Samo ti organi imajo pravico odločati o tem, ali SF posluje legalno ali ne.V kolikor obstoja sum, da poslovanje ni v skladu s predpisi, imajo ti organi dolžnost, da vklučijo v pregled pravilnosti delovanja tudi organe pregona. Drugo pomebno kontrolo predstavlja publika. Če ta dovolj dobro obiskuje koncerte in je z njimi zadovoljna, je to dokaz, da SF deluje dobro. V kolikor ne, je seveda potrebno posredovati. Odgovorni organi morajo to zaznati in ukrepati. Delno lahko na oceno kvalitete dela SF vplivajo tudi kritiki. Ne eden sam, temveč več kritikov. Če so kritike slabe,je prav tako potrebno ukrepati.
    Komedija, ki pravkar poteka, pa sveda nima teh elementov. Kolikor je možno oceniti, gre za čenče tipa: govori se, najverejtneje je itd. Podatki o honorarjih so najverjetneje točni. A honorarji so lahko predmet ocene le, če vemo, komu so podeljeni in zakaj. Tako kot je neki Marko Kravos izjavil, da je na desetine boljših kandidatov za direktorja, kot je sedanji, je možno enako ugotoviti tudi za dirigente in soliste. Te je možno dobiti za 100€, pa tudi za 100.000€. Vmes pa je kvaliteta. O kvaliteti pa odločajo drugi organi, ne pa izvajalci sami. Če menim sam, da sem najboljši, sem prepričan, da sleherni član SF meni enako. Vsi menijo, da so najboljši. Ali pa je to res, ne odločajo sami, temveč publika.

  2. Ponovno izjavljam,da je v Sloveniji do potankosti izdelana tehnologija osatavljanja politično neželjenih funkcionarjev.
    V zadnejm času poteka takšna odstavitev tudi na dveh unibverzah, Primorski in Mariborski.
    Grupica nezadovoljnežev, ki najverjetneje tlakujej pot na funkcijo svojemi favoritu njim
    primernega funkcionarja, v danem primeru rektorja,obsodi, z dvomljivimi prestopki. V ta namen obvestijo javnost preko novinarjev,aktivirajo peščico svojih privrženecev in afera je tu. Angažirajo tudi znano prostitukto,ki zagotovi poročilo v dnevniku in rektor že binglja.
    Je to demokracija?

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja