V galeriji Podhoda Ajdovščina v Ljubljani bo le še do 18. ure na ogled posebna razstava kulturne antropologinje in etnologinje Brede Pivk Kozmos percepcij, na kateri avtorica združije 34 malik oljnih slik, trinajst njihovih zelo velikih fotografskih povečav in na podlagi tega narejen še dvanajstminutno video, kar je vse skupaj unikatno ali premierno avtorsko celoviti projekt.
Breda Pivk na svoji razstavi, vse fotografije Marijan Zlobec
Breda Pivk je končala študij kulturne antropologije, etnologije in sociologije kulture na Filozofski fakulteti v Ljubljani. V sklopu Mundove štipendije je obiskovala predavanja na ULC, SOAS in Goldsmith’s College v Londonu, v zadnjih letih je raziskovala v Aziji, Afriki in Srednji Ameriki, zlasti umetnosti neevropskih kultur. Po končanem študiju se je njena dejavnost usmerila na aktivno povezovanje sodobne umetnosti in znanosti.
Video Brede Pivk
To se zelo kaže na sedanji razstavi, tako kot njena multimedijska umetnost, ki predvsem pokaže celovitost ustvarjalnega postopka od prvih idej do končne realizacije in hkrati avtonomnosti vseh stopenj (slika, fotografija, video).
Breda Pivk sredi razstave
V okviru Studia Samorog – studia za kozmologijo, mit in vizualne umetnosti deluje od leta 2006.
Osnova njenega delovanja so male ali kar mikro oljne slike, ki so se rojevale v tovarni Rog, kjer umetnica živi, ob soju sveč. Sledila je fotografija še mokrih slik in prenos digitalne fotografije v velik ali kar največji format, ko se nenadoma iz male slike razvije nekaj povsem drugega ali drugačnega, v sliki skritega, tu pa razkritega kot poseben kozmični svet.
Breda Pivk – Ladja življenja
Avtorici se je posrečil proces prenosa še ne posušenega oziroma čisto svežega olja v nov medij kot prva etapa, potem pa še izdelan njen video kot zadnja faza.
Sama to razume kot samosvoj in izviren avtorski pristop, ki po svoje združuje umetnost in znanost, čeprav je same znanosti manj, saj bi fotografijo težko imeli, vsaj danes, za kakšno znanstveno odkritje. Znanost se bolj pokaže v procesu preobrazbe, ki je v sami mali sliki še ne moremo opaziti, ne začutiti in še najmanj videti v vsej svoji lahko bi rekli kar “pošastnosti”.
Breda Pivk – Soobstoj civilizacij
Na tej točki bi se dalo postaviti vprašanje, katera dimenzija fotografije bi bila optimalna in bi gledalcu povedala največ, prav tako, v kateri fotografski tehniki bi bila najidealnejša in ali pri nas vse to izdelujejo. Tu avtorica še ni prišla do konca perfekcije, ker je to povezano s precejšnjimi sredstvi.
Če so slike mini fantastika, so njihove povečave toliko večja fantastika; lahko se vprašaš, ali je vse to, kar je povečano, že na mali sliki? Je, a drugače.
Breda Pivk – Starodavni obiskovalci
Prehod iz mikrokozmosa v makrokozmos je pri Bredi Pivk dražljiv in vznemirljiv, odkritje, nad katerim je sama lahko prva in morda celo najbolj navdušena.
Male oljne slike Brede Pivk
Marijan Zlobec