Na 64. Ljubljana Festival prihaja jutri ob 20. uri v Gallusovo dvorano Cankarjevega doma eden najslavnejših in najbolj iskanih tenoristov tega trenutka; poljski glasbenik Piotr Beczala. Danes je že imel vajo s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, v Ljubljano je prišel že včeraj in se malo razgledoval, šel pa je še na izlet v okolico.
Piotr Beczala v Viteški dvorani v Križankah, vse fotografije Marijan Zlobec
Beczala je pred kratkim nastopal z Ano Netrebko v za oba krstni izvedbi Wagnerjevega Lohengrina v Dresdnu pod dirigentskim vodstvom Christiana Thielemanna.
Darko Brlek in Piotr Beczala
Piotr Beczala je na opoldanski tiskovni konferenci v Viteški dvorani Križank sicer povedal, da je v Ljubljani nekoč že bil, a le bežno med potjo na počitnice. Tokrat pa je opazil zelo lep razvoj mesta.
Nazadnje je nastopal v produkciji Fausta kot interpret naslovne vloge na Salzburških slavnostnih igrah, gostoval je na slovitem festivalu v Luzernu in še na Schubertiadi, iz Ljubljane pa odhaja na Sicilijo.
V Ljubljani pripravlja večer opernih arij s poudarkom na italijanski in francoski romantiki.
Piotr Beczala in dirigent Marc Piolett.
Program koncerta opernih arij bo obsegal uverturo k Verdijevi operi Moč usode, arijo Riccarda Di’ tu se fedele iz Verdijevega Plesa v maskah, arijo Edgarda Tombe degl’avi miei iz Donizettijeve Lucie di Lammermoor, Massenetovo meditacijo iz opere Thais, slavno cavatino L’amour! L’amour! Ah! Leve Toi Soleil! Romea iz Gounodove opere Romeo in Julija in zatem najslavnejšo arijo iz Massenetovega Wertherja Pourquoi me réveiller ? Torej že v prvem delu nekaj najbolj sijajnega in elitnega med onim, kar danes lirski tenoristi na svetu sploh pojejo.
Piotr Beczala v Faustu v Salzburgu avgusta letos, vse fotografije Salzburger Festspiele / Monika Rittershaus
Skledile bodo preludij k tretjemu dejanju Bizetove Carmen, slavna arija Don Joseja iz Carmen La fleur, que tu m’avais jetée, potem valček iz Gounodovega Fausta ter arija Salut! demeure chaste et pure samega Fausta.
V zadnjem delu večera bomo slišali še arijo Rodriga iz opere Le Cid Julesa Masseneta, slavno uverturo Viljem Tell G. Rossinija, potem pa se je Beczala odločil za nekoliko bolj dramski karakter opernih arij.
To sta dve ariji, prva iz Puccinijeve Tosce: Cavaradossijeva E lucevan le stelle, in celo Calafova Nessun dorma iz Pucinijeve Turandot.
Beczala in Netrebko, foto www.merkur.de
Na vprašanje, zakaj ne bo pel Lohengrina, če ga je že tako uspešno pel z Ano Netrebko, je Beczala razložil, da se je odločil za francosko – italijanki, ne pa še za nemški program. In da ima ta program na svojih zadnjih koncertih.
Piotr Beczala, foto Jean Baptiste Millot
Razložil je še, zakaj bo pel bolj dramsko vlogo Calafa. To je imel rad še kot otrok, ko je poslušal posnetek Franca Corellija, ko je bila Turandot Birgit Nilson. Calafova arija v njegovioh očeh ni zelo težka, pa tudi ne najbolj dramska.
Ana Netrebko kot Elza in Piotr Beczala kot Lohengrin v Semperjevi operi v Dresdnu, foto seenandheard-international.com
Na vprašanje, ali bo pel Lohengrina z Ano Netrebko v Bayreuthu, pa je odgovoril, da v naslednji produkciji tam leta 2018 zanesljivo ne, morda pa kasneje. Sicer pa bo naslednjega Lohengrina pel šele leta 2020.
Piotr Beczala in Ana Netrebko v Wagnerjevem Lohengrinu spomladi 2016 v Dresdnu, foto www.semperoper.de
Z izborom bolj dramskih vlog pa nekako testira svoj glas, ker meni, da na koncertih opernih arij lahko p0je kakšno vlogo bolj dramskega karakterja, ki jo bo na opernem odru pel šele čez kakih pet, šest let.
Ana Netrebko in Piotr Beczala kot Romeo in Julija na Salzburških slavnostnih igrah, foto anna-netrebko.blogspot.com
Marijan Zlobec