Slovenski skladatelj, profesor, publicist in glasbeni kritk Pavel Mihelčič je za 64. Ljubljana Festival pripravil nevsakdanji koncert.
Pavel Mihelčič, Darko Brlek in Piotr Beczala, vse fotografije Marijan Zlobec
Danes ob 18. uri bo v Viteški dvorani Križank izvedel poseben avtorsko-raziskovalno-zvočni projekt z naslovom Zeleno polje, rdeča prst, ki ga bosta v živo izvedla dva tolkalca: Franci Kreuh in Matevž Bajde. Izbor iz Mihelčičevih tekstov o glasbi, ki so nastajali štirideset let, bo bral dramski igralec Ivo Ban.
Pavel Mihelčič
Mihelčič je glasbo na kamne spoznal na svojem obisku Mehike že pred petindvajsetimi leti, ko je videl Azteke, kako igrajo ali udarjajo na kamne, položene na deke na tleh.
Idejo pa je dobil v sodelovanju s tolkalci in kiparji, zlasti tolkalcem Francijem Kreuhom in kiparko Dragico Čadež Lapajne, ki sta ji potem pamagala še Alenka Vidrgar in Boštjan Lapajne.
Prvo srečanje Beczale in Mihelčiča
Mihelčič je natančno razložil nastajanje zamisli in realizacijo prvih idej, ki jih je imel že pred enim letom.
Slavni tenorist Piotr Beczala se je posebej zanimal za Mihelčičevo kompozicijo
Kompozicija je nastajala počasi in se vedno bolj širila, tako kot se je širil izbor kamnov in žgane gline oziroma keramike. Na koncu je nastala cela suita, kar je v tem smislu nekaj posebnega, saj je bilo treba kamne in keramiko na neki način obdelati in uglasiti ter napisati partituro, torej note ali zapise, ne glede na to, da kamni in keramika niso pravi inštrumenti, ali pa so, kar bomo še slišali. Poudarek pa je še na zvokih ozvočenih kapljic, ki padajo na steklo ali ogledalo in se razpršijo, nato pa spet zberejo.
Marijan Zlobec