Slavni urugvajski basbaritonist Erwin Schrott bo drevi ob 21. uri nastopil na odprtju 64. Ljubljana Festivala skupaj z argentinsko sopranistko Jaquelino Livieri in združenima simfoničnim orkestrom Slovenske filharmonije ter Zagrebške filharmonije pod dirigentskim vodstvom Ivana Francesca Ciampe.
Panoji s povabilom na odprtje 64. Ljubljana Festivala so povsod po mestu, foto Marijan Zlobec
Kot so se odločili organizatorji, bo koncert na Kongresnem trgu, sicer že povsem pripravljenem, saj je tam že potekala Poletna noč v okviru sodelovanja RTV Slovenija in Festivala Ljubljana, potem še državna proslava. Ali bodo koncert tik pred zdajci ali v nevarnosti pred dežjem prestavili na jutrišnji večer, bo znano verjetno le zadnji dve uri pred deveto zvečer, če bo taka vremenska napoved ali že kar dež. Upati je na “vzdržnost” vremena in glasbeno “nevzdržnost”.
Erwin Schrott na prvi vaji na Kongresnem trgu v Ljubljani, foto Festival Ljubljana
Erwin Schrott je sredi junija nastopal na Dunaju, ko je v Državni operi pel v Donizettijevem Ljubezenskem napoju. Po Ljubljani sledi ponovitev koncerta z gostovanjem celotnega ansambla 8. julija v Zagrebu. Erwin Schrott bo proti koncu julija nastopil v Don Giovanniju na Opernem festivalu v Münchnu, potem pa avgusta še na Rossinijevem festivalu v Pesaru v operi Turek v Italiji.
Erwin Schrott kot Dulcamara v MET, foto Wikipedija
Ljubitelji opere ga poznajo, saj so bile nekatere opere z njim posnete in predvajane zlasti na televizijski mreži Mezzo, tako iz Salzburga kot Dunaja, Baden Badna in Metropolitanske opere v New Yorku.
Zvezdniški basbaritonist bo s sopranistko Jaquelino Livieri zapel o večni operni temi – ljubezni. Poleg solističnih arij se bosta predstavila tudi v duetih ter pri tem oder delila z mogočnim zvokom združenih filharmoničnih orkestrov iz Ljubljane in Zagreba pod taktirko vzhajajoče italijanske zvezde, mladega dirigenta Francesca Ivana Ciampe.
Erwin Schrott v Salzburgu, foto Marijan Zlobec
Koncert bo začela slavna Rossinijeva uvertura k operi Viljem Tell. Takoj za njo pa bo prišel na oder Schrott s slavno kataloško arijo Leporella »Madamina il catalogo e questo« iz opere Don Giovanni W. A. Mozarta. Iz iste opere bo zatem zapela arijo Donne Anne »Non mi dir, bell‘idol mio« sopranistka Jaquelina Livieri. Orkester bo nadaljeval koncert z uverturo k Bellinijevi Normi.
Erwin Schrott se bo zatem izkazal z dolgo in izrazno zelo bogato arijo Dulcamare »Udite, udite, o rustici« iz opere Ljubezenski napoj Gaetana Donizettija. Iz iste opere bo arijo Adine »Prendi; per me sei libero« zapela še Livieri, potem pa oba skupaj še duet iz Ljubezenskega napoja »Come s‘en va contento… quanto amore!«.
Po Mozartu, Belliniju in Donizettiju pride na vrsto Giuseppe Verdi, najprej z uverturo k Sicilijanskim večernicam, zatem pa bo Schrott zapel »Palerme! O mon pays!… Et toi, Palerme…«, basovsko arijo sicilijanskega zdravnika Giovannija da Procida iz opere Sicilijanske večernice.
Livieri si je v nadaljevanju svojega nastopa izbrala zahtevno arijo Filine »Je suis Titania« iz opere Mignon Ambroisea Thomasa.
Erwin Schrott
Erwin Schrott se je v zahtevnem basovskem repertoarju odločil za Mefistovo arijo »Le veau d’or«iz opere Faust Charlesa Gounoda.
Brez Puccinija opernega večera tako rekoč ne more biti. Združeni orkester slovenskih in hrvaških glasbenikov bo zaigral Intermezzo iz Manon Lescaut. Sledila pa bo redko slišana, a zelo zahtevna arija Magde»Chi il bel sogno di Doretta« iz Puccininjeve opere Lastovka» ( La rondine ).
Jaquelina Livieri, foto Wikipedija
Slavni duet don Giovannija in Zerline »La ci darem la mano« iz opere Don Giovanni se zdi primeren in prepričljiv konec uradnega programa, ki mu bodo menda sledili še južnoameriški dodatki, kot jih sicer rad izvaja Erwin Schrott, ob njem pa še njegova odrska soustvarjalka opernega večera, pri nas še neznana, a izjemno nadarjena devetindvajsetletna diplomantka Visoke šole za umetnost Teatra Colon iz Buenos Airesa Jaquelina Livieri.
Marijan Zlobec