Slovenski glasbeni dnevi v organizaciji Festivala Ljubljana vstopajo v četrto desetletje svojega neprekinjenega obstoja. Malokdo je pred tridesetimi leti sploh pomislil, kako se bodo razvijali, kaj prispevali v slovensko in mednarodno kulturno zakladnico in postali del dediščine, koliko sto muzikoloških in glasbeno zgodovinskih referatov bodo prispevali (skupaj že 30 knjig) in ne nazadnje, kako zvesti bodo Sloveniji mnogi tuji referenti mednarodne znanstvene reputacije. Le občinstva ni bilo nikoli dovolj, kar vendarle pomeni, da se slovenska izvirna glasba, pa tudi poustvarjalnost zdita za koncertno občinstvo nekaj precej tujega in premodernega, morda celo nezanimiva in neprivlačna. Ampak mi živimo v današnjem času, tako kot so bili vsi danes slavni skladatelji za tedanje občinstvo sodobniki.
Predstavitev 31. Slovenskih glasbenih dnevov v Križankah, foto Festival Ljubljana
Uvodni koncert 31. Slovenskih glasbenih dnevov, ki bo drevi ob 19.30 v Slovenski filharmoniji, prepleta ustvarjalnost ene najbolj vsestransko dejavnih in pomenljivih glasbenih osebnosti pri nas, Pavla Mihelčiča, in vplivnih skladateljev druge polovice 20. stoletja, Italijana Luciana Beria ter Poljaka Witolda Lutoslawskega, ki ju Mihelčič neizmerno občuduje. Na programu sta zgolj tri leta narazen nastali orkestralni skladbi omenjenih, že preminulih tujih skladateljev. Orkester Slovenske filharmonije bo predstavil tudi izbor opusa Pavla Mihelčiča za soliste z orkestrom. V Polnočni serenadi bo z angleškim rogom solistično nastopila oboistka makedonskega rodu Melina Todorovska, tenorist mlajše generacije Martin Sušnik pa bo zapel Prošnjo umirajočega junaka iz cikla Štirih slovenskih ljudskih pesmi. Slišali bomo še barvite Slike, ki izginjajo, skladbo, za katero je Pavel Mihelčič leta 1984 prejel Župančičevo nagrado. Orkester bo vodil Simon Krečič.
Med odmorom koncerta bo v Dvorani Marjana Kozine potekal pogovor s skladateljem Pavlom Mihelčičem. Moderatorka pogovora bo Brigita Rovšek.
Uvodni koncert 31. Slovenskih glasbenih dnevov je obenem tudi del koncertnega cikla Slovenske filharmonije z naslovom Pogled nazaj-pogled naprej.
Do 19. marca bodo na programu še jazzovsko obarvane skladbe Lovra Ravbarja, Klemna Smoleja, Lenarta Krečiča in Tadeja Tomšiča, pregled slovenskega samospeva od 19. stoletja do danes, gostovanje na Ptuju z Glasbo dežele Kranjske v drugi polovici 18. stoletja, krstne izvedbe Mateja Bonina, Iva Petriča in Larise Vrhunc, skladbe Primoža Ramovša, Hansa Holligerja in Luciana Beria ter avtorski večer slovenskega skladatelja Janeza Matičiča ob njegovi bližnji devetdesetletnici.
Nastopili bodo poleg uvodnega simfoničnega orkestra Slovenske filharmonije še Big Band RTV Slovenija z gosti, Matjaž Robavs in Andreja Kosmač, Ansambel Musica cubicularis, Matej Šarc in Ursula Aščić, Simfonični orkester RTV Slovenija in drugi. Tema mednarodnega muzikološkega simpozija je Glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti. V spremljevalnem programu bosta predstavitev strokovne monografije o dirigentu Marku Munihu Moje izrazno sredstvo so roke.
Da bi bil program SGD dosegljiv čim širšemu krogu ljubiteljev glasbe, so vsi dogodki 31. Slovenskih glasbenih dnevov brezplačni.
Marijan Zlobec