Z Dela vrgli še dva fotoreporterja


Drama na Delu je veliko večja od mnogih, za katere se sicer mediji tepejo in delajo, kot da jih ne vem kako zanimajo, medtem ko jih usoda novinarskih kolegov z Dela ne zanima kaj dosti, da ne rečem  nič, a se bo ta hinavščina celotnemu  cehu še hudo maščevala.

A_SKELET8.jpg

Aleš Černivec ali novinarji Dela umirajo pokončno, foto osebni arhiv

Ko bo Delo propadlo, in smeri takega razvoja so bolj prepričljive od nekdanje Kardeljeve rdeče knjižice Smeri razvoja socialističnega samoupravljanja, bo za marsikoga tudi v kakšnem drugem mediju prepozno. V tem smislu je Fakultete za družbene vede še najmanj škoda. Njih prav tako usoda lastnega ali pri njih diplomiranega kadra ne zanima.

Z IMG_0493.JPG

Igor Zaplatil, foto osebni arhiv

Z Dela so včeraj vrgli še dva fotoreporterja, to je Aleša Černivca in Igorja Zaplatila. Oba sta bila dolga leta in desetletja povezana z Delom. Zaplatil pa še bolj ali “od poprej”preko svojega očeta, legendarnega specialista za fotografiranje svetovnih avtomobilskih sejmov, pa tudi nastopajočega v nekaterih domiselnih in zelo odmevnih reklamah, skratka imenovali smo ga  Masa. Marjan Zaplatil, oče,  je k nam pripeljal še sina, ki je bil, logično hitro poimenovan kot Masič. Vsi smo vedeli, kako to gre iz roda v rod.

Oba sta bila pridna, tekala sta od dogodka do dogodka, daleč, če je bilo treba, tudi v tujino, samo za objavo ene fotografije v Delu. Ob sobotah in praznikih, v dežurnih ekipah od jutra do večera, ko si imel pet športnih tekem istočasno pa še ljudska zborovanja na desetih koncih… Mnogi so sami prej odšli z Dela, kot Miško Kranjec ali Janez Pukšič… Legendarni fotoreporterji kot Edi Šelhaus, Svetozar Busić, Joco Žnidaršič, Miloš  Švabić, nazadnje najmlajši med njimi Igor Modic …so odšli v pokoj ali precej let kasneje umrli, a zapustili izjemno dragocen opus.

Malokdo ve, kakšne sijajne serije fotografij sta zapustila naša odpuščena fotoreporterja. S slikami je tako, da če jih zamudiš, jih ni več. Pravijo, da gre za stotinko sreče, ali pa za tisočinko. Tokrat pa gre za povsem drugačen čas “eksponiranja”: za odhod v večnost z večdesetletno zvestobo Delu, predstavljeno v očeh lastnika Dela kot “odpustitev iz poslovnih razlogov.”

Marijan Zlobec


En odgovor na “Z Dela vrgli še dva fotoreporterja”

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja