Do sedaj je na Delu kadrovsko najbolj nastradala Kulturna redakcija Dela, za katero pa očitno lastniki Dela menijo, da je še vedno “predraga”, oziroma skupaj za hišo prevelik strošek. Kaj to konkretno finančno pomeni, glede na dejstvo, da je ravno kulturno področje najbolj oglaševano in brano v Delu, torej časopis prejema vsak dan določen denar od kulturnih ustanov, državnih zavodov, akademij, galerij, muzejev, društev in drugih organizatorjev kulturnih prireditev, ki tudi skrbno beležijo in arhivirajo vse objave, je očitno za lastnike brezpredmetno.
Delo je namreč odslovilo še drugo sodelavko Deloskopa Tanjo Jurjevec. Potem ko je tedanja odgovorna urednica Dela Mateja Babič Stermecki s prvim septembrom lani odslovila Stanko Glogovič.
Moje (nekdanje) Delo, foto Marijan Zlobec
Deloskop je nepogrešljiv informator o celotnem kulturnem dogajanju v Sloveniji in prav gotovo zanima več bralcev Dela kot precej drugih člankov. Prostorsko zajema dve strani, med njimi so plačani oglasi, kot jih Delu sicer ne plačujejo mnogo bolj premožne firme, kot pa so kulturne organizacije in organizatorji.
Zadošča, če pogledamo oglase na primer na nacionalni televiziji, ki ne samo, da nam vsiljuje posredno za naš denar oglase tako, da nam jih “napovedujejo” celo uradni npr. športni novinarji, česar ni nikjer na svetu, ampak se ponavljajo do onemoglosti, kot da so gledalci televizije, z davčnimi računi pa še poslušalci radia, največji bebčki na svetu. S kakšno novinarsko profesionalnostjo lahko športni reporter na primer kar sam določi:”Sedaj pa lepo k našim oglasom…!”?
Z odpustitvijo Tanje Jurjevec je ostala na Deloskopu le še ena oseba, ki bo očitno morala delati vse; pokrivati vsa področja umetnosti ;od filma do koncertov, razstav…pri čemer je treba vsak dan pripraviti vse na novo, saj objava današnjega dne že jutri ne velja več, oziroma jo je trebanapisati povsem v skladu z novimi podatki. Vsak dan je potrebnih nešteto preverjanj, tako glede vsebine kot npr. ure dogajanja, zamenjav, odpovedi, bolezni v ansamblih, ustvarjalcih predstav, glasbenikih, celotnem koncertnem programu, spremembah ipd. Potem so tu rubrike Izpostavljeno, Kaj pripravljajo…
Pred leti so v Deloskopu delali štirje novinarji; najprej se je preselil na novo funkcijo Vojko Urbančič, od septembra, ko je s solzami v očeh odšla neznano kam nadvse marljiva in prizadevna Stanka Glogovič, sta ostali še dve, sedaj pa umikajo prav tako izredno skrbno, pedantno, da sem kar strmel, saj sta obe kolegici zadnje čase, ko sem še zahajal delat na Delo, sedeli nasproti in ob strani moje mize, vse to videl na razdaljo poldrugega metra ali še kak centimeter manj – torej umikajo ali odslavljajo Tanjo Jurjevec. Bila je idealna na svojem mestu in s svojo delovno nalogo, ki ji je bila predana do skrajnosti. Od jutra do večera in še kakšno soboto.
Sedaj je celotno breme Deloskopa očitno padlo na Mirko Velikonja, kar pomeni, da bo za ves Deloskop morala prevzeti delovne, organizacijske in vsebinske naloge na vseh področjih kulture kar sama. Če en dan zboli, Deloskopa ni, če gre pa celo na dopust ali bolniško, je Delo lahko v trenutku brez vsakodnevnih kulturnih informacij. Celo oglasnih ali plačanih, če jih nima kdo novinarsko pripraviti za tisk. Ali pa na hitro vskoči še kdo, ki pa praktično precej manj ve, kaj sploh narediti, da Deloskop lahko izide.
Marijan Zlobec