Družba FMR, ki ima v lasti medijsko družbo Delo, je na položaj vršilca dolžnosti odgovornega urednika časopisa Dela imenovala Gregorja Knafelca. Na položaju v. d. odgovornega urednika bo s 1. februarjem 2016 zamenjal dosedanjo odgovorno urednico Matejo Babič Stermecki, ki ostaja zaposlena na Delu. Gregor Knafelc, univerzitetni diplomirani komunikolog, je dolgoletni svetovalec družbe FMR za odnose z mediji in je v zadnjem letu aktivno sodeloval pri procesu nakupa in pri pripravi strategije razvoja medijske hiše Delo.
Gregor Knafelc, foto Siol. net/Bor Slana
To je uradno sporočilo novega lastnika Dela, ki očitno ni več zadovoljen z uredniškim vodenjem Dela dosedanje odgovorne urednice, ki ves čas svojega vodenja dnevnika očitno ni naredila dovolj, da bi se trend upadanja branosti in prodaje dnevnika vsaj ustalil, če ne izboljšal ali začel postopoma dvigovati. Novi lastnik je očitno spoznal, da je ona bolj moteč element v Delu kot marsikateri novinar, ki je v zadnjem času že izgubil službo. Očitno pa isti lastnik še ni uvidel, da bi moral že pred meseci oziroma takoj zamenjati tudi predsednico uprave oziroma direktorico Dela.
Zamenjevalka hitro zamenjana. Mateja Babič Stermecki, foto Bobo
Lastnik Dela je namreč zelo naiven, če misli, da se na Delu takoj ne izve, kako se ali sta se doslej obe omenjeni osebi na obeh funkcijah do zaposlenih na Delu vedli. Če rečemo na fevdalski način, je to milo rečeno. Ker če direktorica reče v obraz fotoreporterju Dela Ljubu Vukeliću, ko ga je vrgla na cesto, kljub dejstvu, da ima tri majhne otroke in jo je jokajoč prišel prosit, naj ga vsaj kam premestijo, in potem dobi odgovor:”Mi ne premeščano, mi odpuščamo!”, si še zaposleni na Delu lahko marsikaj mislijo. Poleg tega je bilo proti Delu zaradi nezakonite odpovedi že vloženih kar šest tožb, dve pa sta v pripravi.
Objavljamo pojasnilo novega lastnika Dela
“Po sprejetju poslovnega načrta za leto 2016 in v skladu z usmeritvijo strategije razvoja o preoblikovanju družbe v digitalno založniško družbo, je menjava na uredniškem mestu časopisa Delo, eden pomembnejših aktivnih korakov v smeri razvoja novega poslovnega modela medijske hiše. Prednostne naloge novoimenovanega v. d. odgovornega urednika Dela bodo sodelovanje pri nadaljnjem prestrukturiranju družbe, reorganizacija uredništva časopisa Delo in zagon tehnoloških naložb, ki bodo temelj za vzpostavitev novih poslovnih modelov. Družba Delo načrtuje v naslednjih letih povečano ustvarjanje prihodkov iz digitalnih vsebin.
Delo ima posebno vlogo v slovenskem medijskem prostoru, ki ga ustvarja z vsebinami in je odgovorno predvsem svojim zvestim bralcem. Neodvisne in kakovostne novinarske vsebine bodo še naprej ostale jedro in prioriteta družbe in jih bomo v letošnjem letu še krepili z novimi založniškimi projekti. S tehnološko prenovo, kreiranjem novih vsebin, pa želimo nagovoriti tudi nove bralce in mlajšo generacijo.”
Foto Marijan Zlobec
Izjava Andreja Krena, predsednika uprave FMR
»Kot lastnik želimo uspešno razvojno in k spremembam naravnano medijsko družbo, ki s svojimi aktivnostmi išče nove izzive in želi biti diferencirana znotraj slovenskega medijskega prostora. Želimo ohraniti vodilno vlogo medijske hiše Delo na časopisnem trgu ter prevzeti vodilno vlogo na digitalnih platformah in pri spremembah medijskih poslovnih modelov. Zavedamo se, da k tako postavljenim ciljem vodijo ukrepi, ki so povezani s spremenjeno prakso iz preteklosti in večjim investiranjem v družbo Delo, brez finančnega izčrpavanja družbe ter s kadrovskim in tehnološkim prestrukturiranjem, kakor tudi z novimi tržnimi prijemi.«
Izjava Gregorja Knafelca, v. d. odgovornega urednika Dela
»Moja vloga vršilca dolžnosti odgovornega urednika bo zagotoviti nemoteno kreativno, pluralno in neodvisno ustvarjanje novinarskih vsebin. Hkrati bom sodeloval pri nadaljevanju prestrukturiranja Dela, reorganizaciji uredništva časopisa Delo in predvsem pri zagonu projektov tehnološke prenove, ki bodo omogočili razvoj novih poslovnih modelov in posledično prihodkov iz digitalnih platform v naslednjih letih. Neodvisnost, prizadevnost in strokovnost Delovih novinarjev in finančno stabilni lastnik, ki podpira nov investicijski cikel v medijski hiši, so osnove za optimističen pogled v prihodnost Dela. Naši napori bodo šli v smeri, da bo Delo še naprej vodilno pri kreiranju dobrih vsebin na vseh digitalnih platformah in v tisku ter da se bo razvijala pozitivno naravnana kultura znotraj hiše. Cilj lastnika in vseh zaposlenih je, da je Delo ekonomsko uspešno podjetje, saj je to edini način za ohranjanje in razvoj neodvisnega in raziskovalnega novinarstva v skladu z novinarskim kodeksom in etiko.«
Kdo je novi v. d. odgovornega urednika Dela
Gregor Knafelc (41) diplomirani univerzitetni komunikolog, je svojo strokovno pot pričel v največjem slovenskem IT podjetju HERMES SoftLab, kjer je bil 10 let odgovoren za odnose z mediji in investitorji. Med delom v HSL se je dodatno šolal na univerzi v Pittsburghu ter delal v tehnološkem podjetju Palm v Silicijevi dolini. Zadnjih 6 let je bil zaposlen v podjetju GreCom, ki se ukvarja s poslovnim razvojem in korporativnim komuniciranjem predvsem za vodilna domača in tuja tehnološka podjetja.
Marijan Zlobec