Z Dunaja je prišla informacija, da je na avdiciji za nove člane najslavnejšega orkestra na svetu, to je Dunajskih filharmonikov, prepričljivo zmagala mlada slovenska violonistka Petra Kovačič, ki je pometla z vso konkurenco in dosegla najboljši rezultat. Kot pravi slavni publicist in glasbeni kritik Norman Lebrecht, je Petra peta ženska, ki so jo izbrali za članico orkestra v zadnjem mesecu, potem ko so se odločili za pomladitev glasbenikov v orkestru.
Kot je razvidno iz komentarjev, bo Petra Kovačič najprej igrala v operni zasedbi Dunajskih filharmonikov, kar pomeni, da bo v glavnem igrala opere in balete v Državni operi. Na zadnji etapi avdicije z orkestrom so sicer sodelovali trije moški in ena ženska. Med moškimi violinisti je bil tudi nekdo iz Azije, ki je menda igral zelo dobro, a ga niso vzeli, tako kot tistega dne nikogar, češ da nihče ni bil na zadostni višini.
Tu so se odprle polemika, ali bodo sedaj azijski glasbeniki začeli v večjem številu vstopati v evropske orkestre, in čeprav vsi študirajo na Dunaju in nekako izhajajo iz dunajske glasbene tradicije, pri Dunajskih filharmonikih ne mislijo tako. Število glasbenikov iz Azije na Dunaju se je zelo povečalo zlasti v zadnjih petindvajsetih letih. Podobno ugotavljajo vstop afro-ameriških glasbenikov v pet najpomembnejših in najboljših ameriških simfoničnih orkestrov.
V Čikaškem simfoničnem orkestru, ki ga sedaj umetniško vodi italijanski dirigent Riccardo Muti, igra osemnajst azijskih glasbenikov, in to le pri violinistih in violistih, a to je v Ameriki, ne na Dunaju.
Violinistka Petra Kovačič
V polemiki se je še pokazalo, da so Dunajski filharmoniki v zadnjih štiridesetih letih v glavnem izločali predstavnike “manjšin”, sedaj pa kaže, da so se časi spremenili, a se hkrati sprašujejo, kaj bi za glasbeni in umetniški profil Dunajskih filharmonikov pomenil večji vstop azijskih glasbenikov v njihove vrste. Nekdo pripominja, da je bil na predstavi Straussove opere Kavalir z rožo in je v orkestru opazil kar sedem glasbenic, česar ni bilo nikoli doslej. Še posebej, če pomislimo, da je pripravljalnica za vstop v orkester dolga tri leta. Mar tokrat ni bilo tako? No, seveda so se pojavili tudi tradicionalni komentarji, češ da bi morali biti v orkestru samo moški in nobenega Azijca.