Zakaj so leta 2015, v dobi Angele Merkel, ženske na festivalu, posvečenem njim, le okrasek ?


Festival Maribor 2015 – Polemike

Članek, objavljen na blogu Festivala Maribor, in ponatisnjen na naši spletni strani, je na Facebooku sprožil živahno diskusijo, kritiko, polemiko in aktualiziral temo: kakšen je v resnici festival, ko je glavna in edina njegova tema Ženska.

Prva se je na zapis Marijana Zlobca oglasila skladateljica in aktivna udeleženka Festivala Maribor Nana Forte; zelo kratko in ni izkoristila priložnosti, da bi kaj povedala o svojem delu, kako je prišlo do sodelovanja s Festivalom Maribor, kako je napisala svojo kompozicijo, kako je zadovoljna z izvedbo in organizacijo festivala. FB je priložnost za širši kontekst intelektualnega razmišljanja in refleksije ter pomeni najširšo obliko osebnostne svobode.

Nana Forte: Naj bo raje tiho!

Renske Svetlin: Hi, hi, genialno podeljeno. Sem res uživala in razprostrta so nova obzorja za misel…Čin čin M. Zlobcu.

Tina Mauko: Renske, tudi jaz sem tako doživela in ker zelo spoštujem njegov način pisanja, jasnosti in podajanja še drugih vidikov, sem delila naprej. Odprta za vse komentarje in bog ne daj koga s tem prizadeti.

Renske Svetlin: Seve, danes kakor od nekdaj je trendovsko govoriti ne da bo povedal. . . delati projekte, ki ostajajo v polju varnega »abstraktno«, še bolje molčati ali zganjati všečni minimalizem (v preobilju) oz. se v oportunizmu dobrega življenja bebasto nasmihati vsenaokoli. Aja, smajli sem pozabila.

Festival Maribor je najboljši v Evropi

Marko Churnchetz Črnčec: Prosim, da z gospodom Zlobcem takoj nehata delati antipropagando za Festival Maribor, ki je po mojem mnenju (in to ni prvi festival v Evropi ali po svetu, na katerem sem sodeloval, kar zate težko rečem…) programsko, infrastrukturno in organizacijsko najboljših v Evropi!

Stalno berem slovensko tipične, slabonamerne kritike gospoda Zlobca, ki v večini nimajo neke trdne podlage, temveč samo (slab) okus posameznika. In ne razumem, kako lahko v eni glasbeni kritiki (saj to naj bi bil gospod Zlobec, ne?) namesto, da govori o glasbi, govori o tem, kdo je za festival primeren act, kdo pa ne… Mislim, lepo vaju prosim! Predlagam, da se prijavita na delovno mesto programskega vodje kakšnega festivala in lahko potem tam nastopaš vsak dan. Good luck!

Marko Churnchetz Črnčec: In definitivno glasbeni kritiki ne bi smeli delati propagande svojim favoritom, temveč podati konstruktivno kritiko o glasbenem dogodku!!! Ne vem, če se zavedamo, da te kritike ljudje berejo, še sploh, če je to objavljeno v recimo Delu, ki ima 250.000 rednih bralcev. Torej po tej kritiki sodeč je Festival Maribor neprimeren, ker je dal festivalu naslov Ženske, ampak ni pa povabil Tine Mauko (ki bi zgleda po nekih kriterijih nujno morala tam nastopiti). Se res samo meni zdi to totalno absurdno? Ampak, da ne bo kakšnega nesporazuma! Tina, cenim tvoje delo in tvoj umetniški izraz ter »output«, ampak po moje to ni način, kako se pride do angažmajev. Samo dobronameren nasvet.

Renske Svetlin: Kritikova vloga je, da pove svoje mnenje, stališče. Predstavlja »gout« posameznika-ce, ki ima vpogled v tematsko okolje, ki ga javnost ne pozna in za to z bianco pooblašča kritika. Tina nima nič s tem in Marko, povedali ste predvsem o sebi. G. Zlobec pa je kritik, ki ga sploh ne razumete, kot kaže, saj ga interpretirate povsem nasprotno, kot ga doživljam jaz: njegov namen je 100% dobronamernost, in sicer mu je mar ne le za nacionalno substanco, kulturo in posamezne dele le- te, pač pa za glasbeno oz. umetnostno kakovost. Ker vas ne poznam, se opravičujem, če sem podala kake neutemeljene posplošitve, a vendar zadeve po mojem mnenju res niste razumeli prav oz. bi jo na vašem mestu še malo mislila oz. obstaja verjetnost, da je zaradi poklica (ne vem, s čim se ukvarjate, a s kritiko bi rekla, da ne) ne boste sploh doumeli prav oz. za kaj gre. S spoštovanjem Tina Mauko: Marko Churnchetz Črnčec, to je njegovo pisanje in ne moje. Jaz tudi nisem tako razumela tega pisanja kot ti. Nasploh tudi nisem tako občutljuva na kritike. Se pa mi zdi Zlobec odličen kritik, ki veliko dobrega naredi za slovensko sceno, jo drži na nivoju s tem ko javno pove kdo ga serje in kaj je v ozadju. Za časa Jugoslavije pravi, da je kritika bila manj cenzurirana kot je danes. Moje mnenje je, če koga zanima, da so kritiki nujno potrebni, predvsem ti, ki obelodanijo stvari. Tukaj gre za kritiko na temo ženske in poudarja zelo humoristično absurde, ki jih oblikovalci festivala niso razmislili, saj vsi vemo, da so v popolni odvisnosti od avstralskih mecenov, ki so kljub izbrani tematiki dali poudarek na moškega, katerega Zlobec poimenuje ženska, saj je namreč ves čas v ospredju. To je tako kot če bi mecen za nekega glasbenika propagiral kar sebe. Marko, prijatelji smo, ne čuti se napadenega prosim. Renske se mi zdi da je ful lepo povedala kako gleda na to in meni je fajn debatirat.

Edina pot je delati naprej iskreno

Marko Churnchetz Črnčec: Tina, seveda smo prijatelji in sploh se ne počutim napadenega! Zato tudi nisem hotel, da jaz hočem kaj proti tebi in g. Zlobcu. Verjamem, da gospod ogromno ve o glasbi, ampak jaz sem samo hotel poudarit »propagando«. Veš, da tudi jaz že leta ustvarjam svojo glasbo ter sam urejam svoj »management«, brez kakšnih vez itd. In verjemi, da večino časa naletim na negativne odzive organizatorjev in podobnih… Ampak vsak ima pravico do svojega mnenja, tudi oni izbirajo program in ne morem biti jezen ob vsaki zavrnitvi. Tako pač je, edina pot, ki preostane, je delati naprej iskreno. Zato se ne ukvarjaj z zavrnitvami, ampak z glasbo!

Marko Churnchetz Črnčec: Kar se pa tiče Festivala Maribor, pa zagovarjam to, da če da nekdo temo za Festival Ženske, še ne pomeni, da morajo zdaj nastopiti samo ženske in se izvajat program, ki prihaja izpod peresa žensk. Je pač rdeča nit, ne pa brezpogojna nuja. Moje mnenje… Lahko pa raje dalje debatirava o tem ob kakšni pijači in ne na fb.

Saša Olenjuk: Res je!

Tina Mauko: Razumem to kar govoriš, samo jaz nisem mislila tega izpostavit, zato se zdaj trudim razložit zakaj sem dala ta članek gor. Prvič zato, ker je Zlobčevo pisanje inteligentno in daleč prekaša druge kritike, ki se sploh nočejo več opredeljevati, ker mi glasbeniki ne razumemo njihovega dela. In predvsem njihove koristnosti. Piše zelo humoristično in ga je zabavno brati. Drugič zaradi absurda, katerega je dobro v bodoče razmisliti. Ja, če je glavna tema ženska, in ni nobene povezave s to temo, potlej razmišljaš v čem je povezava in prideš do tega zaključka, katerega je Zlobec izvlekel iz svoje domišljije. In tretjič, ker je izpostavil, da sem jaz kot ženska bila zavrnjena, ker je letošnja tematika ženska. Torej jaz nisem ženska. Imela sem krasno temo o Mariji Magdaleni in Zlobcu kot piscu se ni zdelo smiselno dajati na piedestal Chopina, Mozarta, Prokofijeva in ostale »ženske«, kot to omenja, če si prebral. In tukaj sploh ne gre toliko zame, kakor za absurd katerega sem upam da zdaj razložila. Osebno sem zadovoljna s svojimi koncerti in plačilom, zato je bilo s tvoje strani neprimerno soditi napačno, namreč da sem jaz jezna, ker nisem bila angažirana. Ljubljana Festival je moj velik dosežek in ostali festivali, na katerih bom imela predstavitve in bom kasneje o tem govorila, ko bo čas. Malo si se prenaglil, vendar ti ne zamerim.

Marko Churnchetz Črnčec: Sploh ne podcenjujem tvojega dela, to sem ti že v prvem komentarju razložil. Se pa s tvojim argumentom ne strinjam. Prosim, končajva to debato tukaj in lahko ob priložnosti privat rečeva kakšno na to temo.

Marko Muni Mihevc: Tina, ni bojazni, da ste popolnoma ženska.

Tina Mauko: Ženska, ki je bila zavrnjena kot človek.

Če je na meniju krompir, ne pričakuješ pasulja

Renske Svetlin: Sorry, ker se vmešavam, a mimo tega pa ne morem (kar pravi Marko Churnchetz Črnčec): »če da nekdo temo za Festival Ženske, še ne pomeni, da morajo zdaj nastopiti samo ženske in se izvajat program, ki prihaja izpod peresa žensk. Je pač rdeča nit, ne pa brezpogojna nuja.« To je vendarle smešno sprenevedanje oz. da ne rečem kaj drugega. Od Festivala Ženske se pričakuje, da bodo nastopale ženske oz. da so z glasbenim delom ali drugimi deli Festivala kakor koli povezane ženske, kar pomeni tudi, da so izvajalke ali tema ali neka direktna povezava. Kaj pa drugega. Če je na meniju krompir, pričakuje človek, da mu prineso krompir. Jasno, da ne pasulja!

Marko Churnchetz Črnčec: Ni to Spar, Mercator ali restavracija! To je glasbeno umetniški festival.

Marko Churnchetz Črnčec: Moj post je bil izključno namenjen temu, da KRITIK NE SME promovirati svojih favoritov preko javnih medijev. To je vse. S spoštovanjem…

Renske Svetlin: Cenjeni g. Črnec, če zmorete, lahko na svet pogledate, da je danes tako kakor nekdaj vse podvrženo »trgovinskim načelom« (če že imenujete podjetja, ki mimogrede izhajajo oz. so nasledniške razvojne oblike umetnika- ce). Od trendsetterjev oziroma temeljnih tvornikov oz. deležnikov globalne, evropske, nacionalne, regionalne in lokalne kulturne vsebine pa se pričakuje, da imajo v glavi red, ki temelji na vednostih iz izobraženstva, ne pa da kiksnejo pri osnovah. (Ja, se ve, da se to lahko zapakira kot »new« ali »alternative«, ampak nasedel Vam ne bo nihče, razen kak politični mehkužec ali vaška nevesta.) Kritik oz. kritičarka deficitarni poklic Kritik oziroma kritičarka LAHKO imenuje primere, saj drugače kot z nosilci(kami) vsebin ni mogoče pokazati vsebin oz. kaj je mišljeno, ko sporočamo, kaj sporočamo…Tako jih tako rekoč MORA neobhodno uporabiti. Ne le, da uporaba besednega (idr.) jezika zahteva upovedovalna določila, kot so poimenovanja oseb, krajev, regij, časovnih enot, obdobij, smeri, zvrsti itn., saj drugače ni mogoče izraziti tega, kar je željeno, oziroma razbrati sporočanega, se orientirati oz. naravnati smer pogleda, pač pa s tem razkaže tudi svoje poznavanje oz. diapazone vednosti… Na kritiko se več kot očitno ne spoznate, o tem, če na festivale, pa ni moja poklicanost .. . Na Vašo srečo je pa kritik oz. kritičarka deficitarni poklic oziroma v tem sistemu, človek človeku človek, se tega ljudje sploh ne lotevajo več, ker vsak raje baše v občost svoje superpresežke, in najbrž zato tudi vi dobro ne razumete, ker ne poznate te vloge, ki je tako rekoč nek relikt bledeče preteklosti. Mit gefestigtes Wissen (S trdnim znanjem).

Če gre za dogodek pod naslovom »ženske«, pričakujem ženske

Živa Loštrek: Čakajte, če gre za dogodek pod naslovom »ženske«, pričakujem ženske. Ne točno določene ženske, žensko pa prav gotovo. Dogodek z naslovom »ženske«, na katerem nastopajo moški, bi imel smisel samo v Savdski Arabiji in drugje, kjer je na običajnih dogodkih ženskam nastop prepovedan, njihovi moški kolegi pa jih z nastopom tako podpirajo, kot tudi tvegajo lasten obstoj in kariero. Drugače gre le še za eno mastno tezgo na račun politično-socialnega svetohlinstva. Besede niso tu, da jih mečemo okrog kakor je pač moderno, besede imajo svoj pomen in zgodovino. Z gospodom Zlobcem se bolj pogosto ne strinjam kot strinjam, se je pa vprašal, kar se je absolutno za vprašati; zakaj na festivalu »ženske« ni žensk, oziroma, zakaj se leta 2015 v dobi Angele Merkel ženske na festivalu posvečenem njim še vedno nagovarja kot muze, okras, inspiracijo, negovalke…..ne pa kot celostne akterje.

Renske Svetlin: Se scela strinjam z Vami, odlično ste povedali, le Merkel se mi zdi neumestna.

Povzel Marijan Zlobec

10629807_10203865368368282_8797096452105521764_n

Skladateljica in pianistka Tina Mauko kot Marija Magdalena, foto Kaja Tokuhisa

12042964_783506351760244_7989354038985074151_n

Tina Mauko med svojim performansom Marija Magdalena, foto Marijan Zlobec

maribor11

Dirigent Marko Letonja na Festivalu Maribor razlaga delo Kaije Saariaho, foto Marijan Zlobec

maribor10

Violinist Richard Tognetti med izvajanjem Beethovnovega Violinskega koncerta v Unionski dvorani, foto Marijan Zlobec

maribor1

Arhitekt Jurij Kobe (levo) in Vladimir Rukavina Gogo, direktor Narodnega doma v Mariboru, foto Marijan Zlobec

maribor3

Umetniški vodja Festivala Maribor, violinist Richard Tognetti, foto Marijan Zlobec

maribor4

Mariborski župan Andrej Fištravec je po koncertu pozdravil predsednika vlade dr. Mira Cerarja, foto Marijan Zlobec

maribor12

Sopranistka Karen Vourc’h, foto Marijan Zlobec


Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja